Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irisscorp
#3464485
mijn basset hound van 18 maand zijn achterpoten trillen precies of hij koud heeft, iemand enig idee aub
Door Lizzy
#3464502
Ik herken dat wel. Is dat in rust of als hij net bijv. heel hard gerend heeft/inspanning heeft verricht?

Je kunt twee dingen doen: naar een neuroloog om te kijken of er een neurologische reden is voor dit probleem. Of goed kijken naar wat hij eet. Wat eet je hond? Want daar moet je mogelijk een aanvulling op doen. Ik kan je wel vertellen wat maar ik hoor graag eerder wat hij eet.
Door Irisscorp
#3464505
Goede morgen, mijn hond eet KVV van darf , wild en EMI en konijn , eland enzo ik doe daar beetje rijst en worteltjes bij ook wat hennep olie en quercetine
Door Lizzy
#3464513
Irisscorp schreef: zo 29 okt 2023, 09:03 Goede morgen, mijn hond eet KVV van darf , wild en EMI en konijn , eland enzo ik doe daar beetje rijst en worteltjes bij ook wat hennep olie en quercetine
OK. Mag ik vragen waarom rijst en worteltjes en hennep olie? Als je mij vraagt kun je de rijst en wortel wel weg laten.

Quercetine vanwege de allergie? In dat geval zou ik rijst en wortel zeker weglaten. Rijst en wortel bevatten koolhydraten en werken eerder in het nadeel voor de hond dan in het voordeel. Wat je wel kunt geven is gepureerde rauwe bladgroenten (of 2de keus: gekookt) en een goede visolie, voor de omega 3. Dat werkt ontstekingsremmend en op een andere manier ontstekingsremmend dan hennepolie. Je mag deze wel samen geven hoor.

Groene bladgroenten bevat magnesium. En met jouw menu best kans dat hij minder magnesium binnen krijgt dan dat ie nodig heeft. Als je een paar weken groenten geeft en je ziet geen verbetering, dan zou je dit eens kunnen proberen:

https://www.medpets.nl/puur-magnesium-hond-kat
Door Irisscorp
#3464515
Bedankt voor het antwoord, ik dacht van rijst en wortelen bij te geven omdat die Darf eigenlijk niet compleet is en ze hebben altijd honger.

Mijn hond krijgt voor het ogenblik weer maar eens antibiotica daar zijn pootjes open liggen aan de kussentjes en ook tussen de teentjes, onder de oksel, ik ben ten einde raad, ik heb al zoveel supplementen, zalfjes eten enzo geprobeerd maar niets helpt . Ik zal nog verplicht zijn om corticosteroïden te geven of apoquel pfff
Door Lizzy
#3464517
Echt vervelend zeg :-\ . Is dit nu dezelfde hond als de hond die nul energie heeft?
Door Irisscorp
#3464519
Irisscorp schreef: zo 29 okt 2023, 18:20 Nee hoor die zonder energie is Lizzy
Sorry mijn teefje noemt ook Lizzy, ik heb 2 basset honden en alle 2 met atopie, zelfde vader andere moeder
Door Lizzy
#3464524
Helaas, Bassets zijn daar wel gevoelig voor.

Ik denk echt dat je de ziekte geschiedenis voor zou moeten leggen aan een holistisch dierenarts. Je bent de zelf medicatie (met suppletie) volgens mij echt wel voorbij.

Voor dat trillen: wat ik al eerder schreef, liefst rauw gepureerde bladgroenten en anders licht gekookt. En als dat niet helpt: magnesium. Maar atopische dermatitis is echt vreselijk. Vind trouwens vaak zijn oorsprong in een slechtwerkend darmmicrobioom.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door