Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3464885
Ik deed niks met de stomer omdat mijn vloer daar niet tegen kan. Als ik niet thuis was met de honden, ging het UV-C licht hier een paar uur aan. Daar moest ik het mee doen (behalve gewoon dweilen, waarbij ik van mening bent dat je het aantal cysten al verkleind).
Door Helma1976
#3464889
Ik dweil ook elke dag met Dettol en wanneer Mambo gewassen is wordt van te voren de vloer gedaan met suma bac D10 (quarternaire ammoniumchloride verbinding). Hiermee doen we overigens wel dagelijks de hal mee. Dat is onze eerste entree. We blijven ons best doen......
Door Helma1976
#3464923
Morgen is de laatste dag van de 10 daagse kuur panacur. (qua dosering gewicht afgerond naar boven).
Smorgens mooie drollen, smiddags wat minder, 's avonds weer dikke prima.

Mambo krijgt na de kuur naast zijn vlees:
* Giardex
* Gastro
* Immuundruppels
* Phytonics Clear Intense

Wat is wijsheid?
Eerst eens even zo laten of kan ik er beter nog iets bij gaan geven in de vorm van diatomeeenaarde en/of bottenbouillon, probiotica. (dat laatste heb ik al eens gevraagd, maar ik was er op een gegeven moment huiverig voor of het niet allemaal te veel werd)

Ik zie dat hij zijn energie niet echt goed meer kwijt kan, dus we zijn gister met hem naar het bos geweest.
Een deel waar zeker niet meer honden lopen dan waar ik woon. Het is een redelijk onbekend losloopgebied, dus de meeste huppels ontlasting zullen in het bos liggen.
We hebben hem natuurlijk aangelijnd gehouden en op het looppad gebleven en alles goed in de gaten gehouden.
Maar ja er ligt overal blad. Ook waar ik woon (langs een bosrand) is het overal blad. Je kunt domweg niet zien of er wat onder ligt. Maar hij mist het lekker uit kunnen razen. En hoe panisch ik in het begin ook was (en nog wel een beetje ben), ik wil hem zijn hond zijn, puppy zijn niet onderdrukken door elke keer maar van die kleine kloterondjes te lopen.
Hij heeft zo ontzettend genoten. Het is geen poepeter of plasjesdrinker. Loswaaiende bladeren dat is zijn ding.
Daarna direct onder de douche, kamer helemaal schoongemaakt en meneer lag heel tevreden op de bank.
En krijgt hij het weer......zeg dan maar waar het vandaan komt.
Alle kleedjes, speeltjes zijn vanmorgen weer geruild voor heetgewassen en gedroogtrommelde varianten.
Een mooie zondag allemaal!
Door Lizzy
#3464932
Helma1976 schreef: zo 12 nov 2023, 10:43 Morgen is de laatste dag van de 10 daagse kuur panacur. (qua dosering gewicht afgerond naar boven).
Smorgens mooie drollen, smiddags wat minder, 's avonds weer dikke prima.

Mambo krijgt na de kuur naast zijn vlees:
* Giardex
* Gastro
* Immuundruppels
* Phytonics Clear Intense

Wat is wijsheid?
Eerst eens even zo laten of kan ik er beter nog iets bij gaan geven in de vorm van diatomeeenaarde en/of bottenbouillon, probiotica. (dat laatste heb ik al eens gevraagd, maar ik was er op een gegeven moment huiverig voor of het niet allemaal te veel werd)
Ik zou bottenbouillon geven (wel van bio botten). En verder de Gastro en Giardex en PCI. Even dat darmslijmvlies de tijd geven om te herstellen. Rustig aan.
Ik zie dat hij zijn energie niet echt goed meer kwijt kan, dus we zijn gister met hem naar het bos geweest.
Een deel waar zeker niet meer honden lopen dan waar ik woon. Het is een redelijk onbekend losloopgebied, dus de meeste huppels ontlasting zullen in het bos liggen.
We hebben hem natuurlijk aangelijnd gehouden en op het looppad gebleven en alles goed in de gaten gehouden.
Maar ja er ligt overal blad. Ook waar ik woon (langs een bosrand) is het overal blad. Je kunt domweg niet zien of er wat onder ligt. Maar hij mist het lekker uit kunnen razen. En hoe panisch ik in het begin ook was (en nog wel een beetje ben), ik wil hem zijn hond zijn, puppy zijn niet onderdrukken door elke keer maar van die kleine kloterondjes te lopen.
Hij heeft zo ontzettend genoten. Het is geen poepeter of plasjesdrinker. Loswaaiende bladeren dat is zijn ding.
Daarna direct onder de douche, kamer helemaal schoongemaakt en meneer lag heel tevreden op de bank.
En krijgt hij het weer......zeg dan maar waar het vandaan komt.
Alle kleedjes, speeltjes zijn vanmorgen weer geruild voor heetgewassen en gedroogtrommelde varianten.
Een mooie zondag allemaal!
Ik had hem lekker los gelaten! En thuis inderdaad lekker even pootjes wassen. Je pup moet inderdaad ook wel gewoon pup kunnen zijn.

Fijne zondag avond :-*
Door Helma1976
#3464941
Dan ga ik de bio bottenbouilion nog bestellen. Hij zit toch ze heerlijk in zijn velletje. Na morgen (hopelijk) de laatste panacur.
En dan even een tijdje rust, tenzij de ontlasting anders aan geeft.

Nogmaals dank je wel voor je altijd lieve antwoorden :-*
Door Lizzy
#3464947
Graag gedaan. De bottenbouillon zal de darmslijmvliezen herstellen. En probiotica.... Ja eigenlijk ben ik daar niet meer zo helemaal voor, sinds ik weet wat ik allemaal weet. De kans dat deze bacteriën zich gaan koloniseren in de darm is niet groot. Dus het geeft vaak alleen tijdelijk (of zo lang je het geeft) een positief effect. Wel belangrijk is dat je goede bacteriën (die er al zitten) voldoende te eten geeft. Met prebiotica.
Door Helma1976
#3464973
De vlag kan nog absoluut niet uit maar vanmorgen geen panacur meer gegeven, en tijdens de "baggerdrolronde" de afgelopen dagen, kwam er zojuist een keurige drol uit. Hoe je er bij je vorige honden niet eens bij nadacht, bel je er nu je man voor op 😂😂Mambo zelf is rustiger, stabieler en pakt veel meer zijn rust. We gaan zeker nog niet te vroeg juichen, maar zijn wel blij met deze tekenen.
Door Lizzy
#3464983
Helma1976 schreef: ma 13 nov 2023, 11:50 Oke duidelijk, maar die prebiotica zit toch in Clear Istine? Of moet er nog iets anders naast?
Ja, dat zit in Clear Intestine dus nee, zo is het goed!

En we zijn voorzichtig positief!
Door Helma1976
#3465079
Kleine update: sinds de laatste panacur pil van vorige maandag week alleen maar goede ontlasting. :)
Het blijft bij elke poepbeurt spannend, maar tot nu toe gaat het goed.
Keurige vleesdrolletjes zoals ik ze ken. Rollen zo van een bultje zand af haha.

Het ruikt ook niet meer zo sterk....oke oke....ook niet naar roosjes :D maar zoals hondenpoep mag ruiken.
Ik ga deze week nog door met de dubbele dosering Giardex en Gastro en ga daarna afbouwen.
De Clear Istine blijf ik nog wel een tijdje doorgeven op de normale dosering.

Nu hoorde ik afgelopen weekend iets van iemand wiens hond 5 kuren nodig had. Zij heeft toen de hulp ingeschakeld van een holistisch dierenarts. Deze had veendrenkstof en Bokhasi aangeraden. Bij deze hond is de giardia weg gebleven.
Nu overweeg ik dat ook te gaan geven tzt.
Zou ik dat het beste kunnen doen wanneer de Giardex en Gastro op zijn? (en het goed blijft gaan?)
Ik wil namelijk niet van alles door elkaar gaan geven, zeker nu de rust wat teruggekeerd is.
Door Lizzy
#3465081
Helma1976 schreef: ma 20 nov 2023, 10:41 Kleine update: sinds de laatste panacur pil van vorige maandag week alleen maar goede ontlasting. :)
Het blijft bij elke poepbeurt spannend, maar tot nu toe gaat het goed.
Keurige vleesdrolletjes zoals ik ze ken. Rollen zo van een bultje zand af haha.

Het ruikt ook niet meer zo sterk....oke oke....ook niet naar roosjes :D maar zoals hondenpoep mag ruiken.
Ik ga deze week nog door met de dubbele dosering Giardex en Gastro en ga daarna afbouwen.
De Clear Istine blijf ik nog wel een tijdje doorgeven op de normale dosering.

Nu hoorde ik afgelopen weekend iets van iemand wiens hond 5 kuren nodig had. Zij heeft toen de hulp ingeschakeld van een holistisch dierenarts. Deze had veendrenkstof en Bokhasi aangeraden. Bij deze hond is de giardia weg gebleven.
Nu overweeg ik dat ook te gaan geven tzt.
Zou ik dat het beste kunnen doen wanneer de Giardex en Gastro op zijn? (en het goed blijft gaan?)
Ik wil namelijk niet van alles door elkaar gaan geven, zeker nu de rust wat teruggekeerd is.
Dit klinkt super hoopvol! Waarschijnlijk heb je de Giardia al getackled!
Ik zou de Giardex en Gastro afmaken. En pas daarna Bokashi en veendrenkstof gaan geven. Van dat laatste weet ik dat het huminezuur bevat, dat de darmwand hersteld. Dus ik denk zelfs dat ik dat eerst een paar weken zou geven en daarna pas bokashi.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465087
Ik zou vooral lang genoeg giardex blijven geven. Minstens 3 maand, liefst 6. Maar dat moet niet aan de dubbele dosis he. Die moet je eigenlijk niet dubbel blijven geven als de ontlasting goed is.
Door Helma1976
#3465092
Dank jullie wel!
Ik heb nog best een aantal tabletten Giardex en Gastro dus dat komt goed.
Vanaf zondag ga ik afbouwen.
Voor de tabletten op zijn, zijn we nog wel een tijdje verder.
Dan hopen we op een negatieve giardia test! :-*
Door Helma1976
#3465096
pearlsofpassion schreef: ma 20 nov 2023, 21:11 Ik zou vooral lang genoeg giardex blijven geven. Minstens 3 maand, liefst 6. Maar dat moet niet aan de dubbele dosis he. Die moet je eigenlijk niet dubbel blijven geven als de ontlasting goed is.
Als dat het beste is, doe ik dat, maar mocht de test negatief zijn wat is het voordeel om Giardex door te blijven geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door