Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3465373
Inmiddels weer een maand verder maar helaas niets lijkt te helpen :-\ Zijn voeten zijn nog steeds enorm dik. Tussen elke teen een of meerdere ontstekingsbulten. Plekjes op zijn voetzolen en tussen zijn tenen.

Wat scheelt is dat hij met schoenen aan ‘s avonds best een stuk kan/wil lopen en dan ook blij is. Dat is dan een wandeling van ongeveer 2,5/3 km. Langer doen we niet want zijn voeten zijn gewoon niet goed en we willen niets forceren. Overdag wil hij nog steeds weinig maar we lopen dan hier in de buurt. ‘s Avonds gaan we met de auto naar een plek waar we rustig kunnen wandelen zonder andere honden tegen te komen.

De hydrocortiderm maakte het iets rustiger maar gaf geen groot verschil. Ik wilde toch nog graag een poging doen met homeopathie en mede door tips hier op het forum bij iemand in de buurt terecht gekomen. Ik dacht dat het een klassiek homeopathisch consult zou zijn maar dat was het niet. Is dat erg… ik weet het niet het was in ieder geval niet wat ik verwachte. We hebben 2 verschillende complexen meegekregen waar hij druppels van over zijn eten moet. Vitamine want die komen honden die vers eten altijd te kort ::) Betadine om dagelijks te deppen daarna insmeren met sudocreme. Het ging anders dan ik verwachte en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moest. Heb het advies en hetgeen ze voorgeschreven heeft meegenomen en dat krijgt hij nu. Ik kan eigenwijs zijn maar ik weet het ook niet.

Vanmorgen hevige twijfel gehad en eigenlijk al besloten om naar de reg. da te gaan en troep te halen omdat ik er een beetje wanhopig van word. Toch maar niet gedaan we zijn vorige week met de homeopathie begonnen en dat wil ik toch ook wel serieus een kans geven. Is er over 2 wkn nog steeds 0 verbetering dan gaan we een nieuwe poging met troep doen :-\
#3465374
Hij krijgt ook nog steeds paardenmelk capsules maar dat lijkt ook niets te doen. Vanwege de eerdere lange antibiotica kuur krijgt hij ook pre en pro biotica.

Maar wie weet was het nog wel veel erger geweest als hij dat niet had gehad… :'(
#3465378
Behhh... En echt he, ze lijken wel als paddenstoelen uit de grond te schieten, allerlei soorten therapeuten die ook maar met wat hagel schieten op de symptomen maar niet kijken naar waar deze klachten nou allemaal vandaan komen. Ik krijg steeds grotere hekel aan al die zelfbenoemde therapeuten (en de meeste holistische dierenartsen zijn eigenlijk geen haar beter). En als de homeopathische middelen in 2 weken nul verbetering geven: gaan ze dat ook niet meer doen.

Ik weet ook niet wat je moet doen. Ja, de oorzaak moet achterhaalt worden, dan kun je ook gericht wat met je problemen. Een Petra Driessen is eigenlijk de enige die ik ken die zo ver gaat. En anders zul je het inderdaad regulier moeten gaan zoeken. Gaan ze ook de oorzaak niet achterhalen hoor, gaan ze de symptomen bestrijden. Ik zou me wel door laten sturen naar een 2de lijnskliniek, bijv. de allergie poli.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door