Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irisscorp
#3463026
Goede middag, sorry dat ik nu nogmaals iets vraag I.v.m mijn hond. Zou dit een hotspot kunnen zijn? Het is precies erger dan gisteren , er loopt pus uit en bloed, jeukt veel en doet pijn, we mogen er niet aankomen , als we met ontsmetting komen loopt ze weg. Gisteren heb ik een dierenarts online gesproken en die zij een hotspot , we zijn begonnen met antibiotica pillen en hopen dat deze helpen. Heeft er soms iemand nog een goede raad die we kunnen doen , zalf is heel moeilijk het is op haar neus en dat wrijft ze er zo weer af langs de meubels of de grond
Bedankt
Bijlagen
IMG_4420.jpeg
IMG_4420.jpeg (3.07 MiB) 5661 keer bekeken
Door MillyMol
#3463030
Ik zou niet zomaar durven beweren dat dit een hot spot is. Groeit er iets van berenklauw waar jullie lopen?

Demodex zou ook nog kunnen.

Ik zou met de hond naar een DA gaan om er eens goed naar te laten kijken, zeker wanneer de klachten zo hevig zijn. Ik denk dat er wel wat meer nodig is dan een beetje ontsmettingsmiddel.
Door Irisscorp
#3463042
Voor het ogenblik geven we antibiotica omdat ze zalf en zo er af wrijft langs de grond of meubels , hopelijk zien we vlug beterschap
Door El_Kato
#3463046
Ik weet ook niet of dit een hotspot is. De keren dat een van onze honden een hotspot had zag het er anders uit.

Misschien kan je het proberen om soort van uit te spoelen / ontsmetten met een oplossing van betadine scrub? Honingzalf en dan even een kap om? En als het met de antibiotica niet beter gaat dan zou ik toch even naar de da ermee.
Door hannabelgje
#3463054
Ik vind het er heel typisch uitzien als afkomstig van berenklauw, maar dat is al meerdere keren aangegeven hier. Vooral ook omdat beide honden het tegelijkertijd hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463059
Idd.

Ik heb ook al een aantal vragen gesteld die systematisch genegeerd worden, dus laat ik het maar zo..
Door El_Kato
#3463062
Ik zag net via Google plaatjes van furunculose dat lijkt er ook wel wat op…
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door