Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3465412
Mister B at z'n gemengde voer:
Eerste dag : helemaal fantastische poep, niks aan de hand
Tweede dag : hmmm beetje andere poep qua kleur en consistentie
Derde dag : ik ben blij dat het in de berm terechtgekomen is want het lukt niet om helemaal op te ruimen ~ weer slap met slijm :-\
Dus hij verdraagt echt alleen maar zo weinig vet, en wat blijkt?
KB raw gans is overal uitverkocht, het enige waar hij het nu goed op doet, ik heb de laatste 10 kilo gekocht die ik kon vinden, en het kan maanden duren voor het weer leverbaar is :-\

Inmiddels is er wel Zymoral binnengekomen wat ik ga geven ter ondersteuning van z'n pancreas.
Ik ga het opbouwen en kijken hoe hij het er op doet.
Als die 10 kilo maandag binnenkomt heb ik nog voor bijna 3 weken in totaal dus heb m'n hoop gevestigd op de werking van Zymoral zodat ik met het vetgehalte wat omhoog kan.
Gebruikersavatar
Door pike
#3465418
Wat heb je hem precies erbij gegeven?
Het je de KB mix haas al geprobeerd? Die is 6% vet. Dat is meer dan de gans, maar nog steeds heel erg mager.
Door - pien -
#3465430
Ik ga geen 6% vet geven als 5% niet goed gaat hoor.

Animalfoodexpress gaf de tip om paardenvlees te geven (vet er af snijden) met calciumpoeder.
Dat vlees kost 8 euro de kilo maar je moet wat.
Ik zoek nog even verder, ik weet niet naar wat :-\
Door Lizzy
#3465432
Ik vind het wel slim om hem op enzymen te zetten. Misschien dat dit helpt om vetten beter te verteren. Mocht Zymoral nou onvoldoende werken, zou je nog de enzymen van Barks & Whiskers kunnen proberen voor honden die vlees eten. Daar zitten ook enzymen in die bij de eiwitvertering ondersteunen.
Door - pien -
#3465433
Helaas kwam de Zymoral aan zonder schepje dus ik heb maar een mespuntje durven geven, gelukkig wordt het door verkoper goed opgepakt en krijg ik het schepje opgestuurd.
Hij moet 1 maatschepje (2,8 g), dat kan mijn weegschaal niet wegen...

Dank voor de tip Lizzy, waar vind ik die enzymen?
Ik zie geen webshop?
Door Lizzy
#3465438
- pien - schreef: vr 01 dec 2023, 10:17 Helaas kwam de Zymoral aan zonder schepje dus ik heb maar een mespuntje durven geven, gelukkig wordt het door verkoper goed opgepakt en krijg ik het schepje opgestuurd.
Hij moet 1 maatschepje (2,8 g), dat kan mijn weegschaal niet wegen...

Dank voor de tip Lizzy, waar vind ik die enzymen?
Ik zie geen webshop?
USA weer.... Dr Mercola Market:

https://www.mercolamarket.com/product/3 ... 6-oz-1-jar

Maar met een beetje mazzel werkt de Zymoral goed!
Door - pien -
#3465610
Brammetje doet het goed op de Zymoral-met-vettere-kvv, keurige keutels heeft 'ie, ben zó blij :groupwave2:

Morgen krijgt hij weer een Nandrolon-prik, hij is er erg aan toe :-\ , en dan zal ik de da vertellen hoe het is opgelost, die slijmerige kak, en dat het dus met Cushing te maken heeft.
Door Lizzy
#3465614
- pien - schreef: do 07 dec 2023, 14:23 Brammetje doet het goed op de Zymoral-met-vettere-kvv, keurige keutels heeft 'ie, ben zó blij :groupwave2:

Morgen krijgt hij weer een Nandrolon-prik, hij is er erg aan toe :-\ , en dan zal ik de da vertellen hoe het is opgelost, die slijmerige kak, en dat het dus met Cushing te maken heeft.
Ohww, wat heerlijk voor jou en Brammetje :-*
Gebruikersavatar
Door Ina
#3465616
Fijn dat het beter gaat met Brammetje :)

En ja, slechte ontlasting is vaak wel een gevolg van OF Cushing, door onder andere leververvetting en stofwisseling issues, OF door de medicatie.
Maar zo te lezen heb je het nu mooi onder controle, hopelijk blijft dat zo en kan je blijven genieten van Bram zijn mooie drollen :biggrin2:
Door - pien -
#3465622
Dankjulliewel!

Ja, ergens heb ik ook gedacht 'wat als het gewoon zo knudde blijft :-\ ' of 'het komt door de medicatie' want dat lees ik ook wel 's in de FB-groep maar gelukkig knapte het echt op :)
Door - pien -
#3465769
Ik maak me ontiegelijk zorgen om Brammes, hij loopt beroerd sinds halverwege vorige week, hij zwalkt omdat (voor zover ik het kan zien) z'n achterhand amper nog iets kan en hij met z'n voorpoten dan extra 'trippelt' om op te vangen wat aan de achterkant tekort schiet.
Linksachter sleept bijna altijd ipv geregeld, piesen doet hij nog wel op links/rechterpoot omhoog (alleen deze combi, nooit andersom) en het lijkt wel of hij links niet kan buigen/meekrijgt.
De assistente zei dat ze nog een kuur Anarthron (heet nu Osteopen) voor hem hebben, 4 weken elke week een prik.
Eerst gaan we morgen (gelukkig was er een uitvaller) snel naar de fysio, vorige keer zei ze 'spieren opbouwen' maar dat was nog voordat we wisten dat hij Cushing had, en ik ben benieuwd of ze nog wat voor hem heeft :-\
Trilostane is sinds zaterdag opgehoogd naar 2 x 1 tablet ipv 3 x 0,5 maar ik zie nog nul verbetering. Héél soms kwispelt hij, voor een koekje (ik heb héle foute koekjes, van die mergdingen) staat hij niet eens op, het is vooral veel 'vloerkleed', wel een alerter vloerkleed dan eerst, maar jeetje, hij wil zó graag mee wandelen en met veel wilskracht lukt het hem een minuut of 5 te wandelen maar hij staat ook vaker stil.
Zou het dan niet meer opknappen maar nu al het begin van het eind zijn?

Hij krijgt Carprodyl (pijnstiller), Hyaloral (supplement voor z'n gewrichten) en Trilostane.
Door Lizzy
#3465788
Oh jee, wat een ellende, wat een zorgen :'( . Ik kan er helaas niks zinnigs over zeggen, ik hoop dat andere mensen je kunnen adviseren wat te doen. Dikke knuffels voor je mannetje :'( :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door