Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chloe1977
#3461599
Omdat jullie het begrijpen hoop ik eigenlijk op wat advies. In hoeverre moet je nou vertrouwen hebben in je dierenarts? Mijn chihuahua is 11,5 en had verleden jaar een melkkliertumor deze bleek goedaardig na verwijderen. Drie maanden later kreeg ze een de andere kant een bult en deze wou ik wederom laten verwijderen. Alleen constateerde de dierenarts dit keer een hartruis. En ze heeft me toen eigenlijk een heel erg bang gemaakt. Ben toen naar een andere kliniek gegaan want deze staat super goed aangeschreven arts zit al jaren in het vak en staat als zeer kundig bekend. Die zegt niks aan doen dit is helemaal niks het zijn ontstekingen. Inmiddels zijn we een jaar en 30 controles verder en de bult is inmiddels 1,5 cm en hij blijft maar zeggen het is niks. Maar ik heb er dagelijks snachts nachtmerries van het zit me helemaal niet lekker. Afgelopen week was ze aan de diarree en niet lekker ik maak me zoveel zorgen.
Heeft er iemand nog tips, advies want ik word helemaal gek! Maak ik wel de goede keuzes? Weet het gewoon niet meer.
#3461606
Is de bult aangeprikt om te kijken wat het voor cellen zijn?
Ik heb hier een hond van 14 en die zit vol bulten. Ik laat ze lekker zitten. Bijna allemaal aangeprikt en waren vetbulten. Bulten erna heb ik gelaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3461608
Chloe1977 schreef: zo 23 jul 2023, 09:32 Omdat jullie het begrijpen hoop ik eigenlijk op wat advies. In hoeverre moet je nou vertrouwen hebben in je dierenarts? Mijn chihuahua is 11,5 en had verleden jaar een melkkliertumor deze bleek goedaardig na verwijderen. Drie maanden later kreeg ze een de andere kant een bult en deze wou ik wederom laten verwijderen. Alleen constateerde de dierenarts dit keer een hartruis. En ze heeft me toen eigenlijk een heel erg bang gemaakt. Ben toen naar een andere kliniek gegaan want deze staat super goed aangeschreven arts zit al jaren in het vak en staat als zeer kundig bekend. Die zegt niks aan doen dit is helemaal niks het zijn ontstekingen. Inmiddels zijn we een jaar en 30 controles verder en de bult is inmiddels 1,5 cm en hij blijft maar zeggen het is niks. Maar ik heb er dagelijks snachts nachtmerries van het zit me helemaal niet lekker. Afgelopen week was ze aan de diarree en niet lekker ik maak me zoveel zorgen.
Heeft er iemand nog tips, advies want ik word helemaal gek! Maak ik wel de goede keuzes? Weet het gewoon niet meer.
He bah, vervelend dat je er zoveel stress van hebt.
Biopten nemen van borstkliertumoren is ingewikkeld. Het geeft vaak niet een juist beeld. Als je er ZO zenuwachtig over bent, zou ik naar een 3de dierenarts gaan en kijken of je ze toch weg kunt laten halen. Natuurlijk is een narcose ook niet zo maar wat, maar dit is ook heel vervelend.... En als dat niet kan, meerdere biopten laten nemen per bult?
Door Chloe1977
#3461610
Het is maar 1 bult van nu 1,5 cm heb over twee weken een afspraak staan voor verwijderen maar twijfel nog steeds.
Hij wil een metadon injectie geven de bult wegsnijden en daarna binnen 15 min bijspuiten. Dat is volgens hem het veiligste.
Door Lizzy
#3461611
Chloe1977 schreef: zo 23 jul 2023, 11:39 Goedemiddag, zowel deze arts als in Utrecht zeggen dat dat niet betrouwbaar is. Als ik het zeker wil weten moet de bult eruit en dan patalogisch onderzoek gedaan worden.
Ja, ik weet niet beter of hij heeft daar wel gelijk in.....
Door Lizzy
#3461613
Chloe1977 schreef: zo 23 jul 2023, 11:41 Het is maar 1 bult van nu 1,5 cm heb over twee weken een afspraak staan voor verwijderen maar twijfel nog steeds.
Hij wil een metadon injectie geven de bult wegsnijden en daarna binnen 15 min bijspuiten. Dat is volgens hem het veiligste.
Maar hij zegt tegelijkertijd ook dat hij het zou laten zitten?
#3461617
De dierenarts die op het moment bij ons werkt ( ik werk bij een bedrijf dat oa medicatie maakt voor de veterinaire markt) geeft aan dat narcose het leven van een dier behoorlijk verkort omdat het vooral voor het hart een enorme aanslag is. Ik denk ook echt dat dat zo is. Als het niet persee nodig is zou ik het bij een oud dier ook echt niet doen. Kwaadaardig hoeft niet persee hard te groeien maar betekent dat het zich door het lichaam verspreidt.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door