Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3461468
Omdat Zoë klachten blijft houden en ook afwijkende bloedwaarden had vindt de dierenarts het beter om ipv caprofen pillen over te gaan naar librela injecties. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3461473
B krijgt het sinds een paar maanden en we zijn er erg tevreden over.
Ze kan niet tegen pijnstilling dus het was een spannende keuze maar ze gaat er heel goed op.
Je hoort vaak wel dat het echt tijd nodig heeft om in te werken en dat de 2e injectie pas echt goed resultaat laat zien.
Ik zie het vooral als ze er weer 1 nodig heeft. Ze krijgt hem elke 4 weken en dat gaat goed.
Door toscak
#3461475
Hier ook ervaring. Goede ervaringen.

Mack kan niet tegen andere medicatie ivm maag, dus dit was de enige oplossing. Ik begon met strikt elke maand, toen naar een maand en een week en dat ging prima.
Nu had ik er nog iets langer tussen laten zitten, denk 6/7 weken en heb ik geprikt maar dat bleek dus te lang geweest en voor mijn gevoel zijn we nu helemaal terug bij af. Wat een enorme bummer is maar als je het niet probeert zal je nooit weten of het gebruik ervan nog nodig is.

Ik ga nu dus weer opnieuw beginnen, eerst elke maand en dan als hij op niveau zit weer naar 1 maand en 1 week. Zit er nu weer een week in en doet nog niets dus zal inderdaad wel weer even duren tot het helemaal perfect is.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3461485
Misty krijgt volgende week donderdag spuit 24 :biggrin2:
Tot spuit 22 kreeg ze een dosis voor -tot 20 kg maar ik begon te merken dat ze aan het einde van de 4 weken toch weer een klein 'slofje' kreeg zo af en toe.
Aangezien Misty dus een grensgeval is qua gewicht hebben we besloten de afgelopen keer een dosis hoger te geven, kijken of ze daar dan langer goed op blijft.

Heel eerlijk, ik heb best getwijfeld 2 jaar geleden, ik zat op de Engelse facebook site en daar werd ik echt niet vrolijk van, laat staan dat ik 'weloverwogen' keuze durfde te maken.

Dus niks meer gelezen en puur naar mijn dame gekeken.
Zij was toen 12, al van jongs af aan slechte heupen die we altijd goed hebben kunnen onderhouden met allerhande supplementen, acupunctuur, chiropractie met aquatraining, goed voer etc.
Maar op een gegeven ogenblik bleek dat niet meer voldoende en moest ik steeds vaker naar pijnstilling grijpen.

Na lang wikken en wegen toch besloten het er op te wagen ..... en voor Misty is dat echt haar redding geweest.
Ik weet zeker dat als ze deze injecties niet gekregen had, ze nu niet meer rondgehuppeld had.
Bij haar was het binnen 24 uur duidelijk dat het zijn werk deed....en moest ik haar dus echt gaan remmen in idioot doen, want niks voelen wil niet zeggen dat er niks mis is ::)
Door hannabelgje
#3461487
Ik heb net gebeld voor een afspraak. Ze komt net van de osteopaat af en daarna gaat het meestal erg goed. Dan heeft ie tijd om in te werken. Maar 150 euro pfffff. Dat vind ik toch nogal.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ina
#3461494
Wauw, dat zijn prijzen ja :o

Ik betaalde tot 20kg €77.- en nu de laatste dus 20+kg €84.- .....puur de injectie prijs

Tipje, als je echt zoveel kwijt bent (incl consult) kan je overleggen of je zelf mag gaan spuiten, dat scheelt dan toch weer een slok op een borrel.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3461506
Ik betaal als ze voor Librela gaat altijd een 5minuten consult, dat is €16.75
Maar dan wordt ze wel elke keer even helemaal nagekeken ivm met haar andere klachten, dus hartslag, bloedsomloop in achterpoten, buikholte voelen......en dan ook meteen maar ogen en oren omdat ze toch bezig is.

Als je echt 150 euro moet aftikken is het misschien zelfs een idee om eens een rondje te gaan bellen, want ik vind het erg duur voor nog geen 20 kilo hond.
Door toscak
#3461507
Nee joh, ik betaal niets aan consultkosten. Das toch onzin, ik ben letterlijk 2 sec binnen en de assistenten zetten de prik. Hoppa klaar. Maar misschien zit ik ook wel bij een hele fijne DA.

De eerste keer snap ik nog, misschien tweede keer ook, maar daarna is het een klusje van niets
Gebruikersavatar
Door Ina
#3461512
toscak schreef: wo 19 jul 2023, 21:08 Nee joh, ik betaal niets aan consultkosten. Das toch onzin, ik ben letterlijk 2 sec binnen en de assistenten zetten de prik. Hoppa klaar. Maar misschien zit ik ook wel bij een hele fijne DA.

De eerste keer snap ik nog, misschien tweede keer ook, maar daarna is het een klusje van niets
Klopt, zou hier ook zo zijn, ware het niet dat in ons geval de DA zelf de spuit zet omdat Misty meerdere kwalen heeft en ze nu elke maand even een snelle check krijgt, daar heb ik die 16 euro dan wel voor over.
Er is 1 keer door de assistente gezet en toen werd er inderdaad geen deel-consult gerekend......en ik mag het zelf ook injecteren als ik wil, maar ik vind die extra check bij die ouwe taart wel prettig dus laat het lekker zo
Door ellenned
#3461513
Kyran kreeg iedere 4 tot 6 weken deze injectie, fantastisch werkte ze. Ik weet zeker dat als hij deze niet zou hebben gekregen zijn leven nog korter zou zijn geweest.

Kyran was zo ontzettend bang bij de da, ze kwam m in de auto geven en dat was echt heel fijn!
Laatst gewijzigd door ellenned op do 20 jul 2023, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door toscak
#3461515
Ina schreef: Klopt, zou hier ook zo zijn, ware het niet dat in ons geval de DA zelf de spuit zet omdat Misty meerdere kwalen heeft en ze nu elke maand even een snelle check krijgt, daar heb ik die 16 euro dan wel voor over.
Er is 1 keer door de assistente gezet en toen werd er inderdaad geen deel-consult gerekend......en ik mag het zelf ook injecteren als ik wil, maar ik vind die extra check bij die ouwe taart wel prettig dus laat het lekker zo
Ah ja dat snap ik dan wel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door