Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3461225
Nou de ab kuur is weer klaar en haar poep is super netjes. Dus toch gewoon een infectie waarschijnlijk. We gaan in verband met haar bloedwaarden wel verder met een senioren dieet.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3461227
Nee ze vindt de havermout niet lekker en ook de cottage cheese niet echt. De ene keer eet ze goed en de keer erna vindt ze het niks. De groenten eet ze wel goed. Ik kook ze wel en pureer ze dan met het kookvocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3461231
hannabelgje schreef: ma 03 jul 2023, 18:49 Nee ze vindt de havermout niet lekker en ook de cottage cheese niet echt. De ene keer eet ze goed en de keer erna vindt ze het niks. De groenten eet ze wel goed. Ik kook ze wel en pureer ze dan met het kookvocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
En als je de havermout en cottage cheese door het vlees doet? Of doe je dat al?
#3461232
Lizzy schreef: En als je de havermout en cottage cheese door het vlees doet? Of doe je dat al?
Dan laat ze alles liggen. Ik ga vandaag de havermout koken in geitenmelk. Kijken of ze dat lekker vindt. Desnooods wat honing erdoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3461265
hannabelgje schreef: do 06 jul 2023, 15:01 Dunnere poep. Niet echt diarree maar ook geen mooie drollen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Nou is die darmflora natuurlijk wel aangetast door de AB. Maar op zich wel raar dat het op de AB beter is. Doet mij toch denken aan iets dat in die darmen plaatsvindt wat er niet hoort. Giardia was door het Woud gecheckt he? En anders toch aan de darmflora gaan werken....
#3461266
Ja ik ga straks even levende bacteriën ophalen bij de da. Kijken of dat beter gaat. Ook blijf ik nog de psylium geven. Ze krijgt nu natuurlijk ook ineens veel meer groenten en vezels. Is ze ook niet gewend. En melkproducten. Dat kreeg ze eerst af en toe.
Ontlasting van 1 dag was nagekeken en volgens de da hadden ze een speciale giardia test waar maar van 1 dag ontlasting nodig was. Geen idee of dat bs is natuurlijk (om in poeptermen te blijven).

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3461267
hannabelgje schreef: vr 07 jul 2023, 07:48 Ja ik ga straks even levende bacteriën ophalen bij de da. Kijken of dat beter gaat. Ook blijf ik nog de psylium geven. Ze krijgt nu natuurlijk ook ineens veel meer groenten en vezels. Is ze ook niet gewend. En melkproducten. Dat kreeg ze eerst af en toe.
Ontlasting van 1 dag was nagekeken en volgens de da hadden ze een speciale giardia test waar maar van 1 dag ontlasting nodig was. Geen idee of dat bs is natuurlijk (om in poeptermen te blijven).

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dan zullen ze een antigen test hebben gebruikt. In theorie kun je dan met 1 keer testen zien of een hond besmet is. In de praktijk werkt dat gewoon niet. Ik heb hier negatieve testuitslagen gehad van Sjoerd terwijl ie echt nog wel positief was (stuurde ik 2 dagen later weer een monsteren die was positief - Parelridder heeft dat ook mee gemaakt, beide bij het Woud en het Woud heeft de beste test die bestaat).

Groenten en zuivel hebben zeker ook invloed hoor, op de darmen! Misschien toch even van minder geven van beide, kijken hoe dat gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door