Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3462408
Ja ze krijgt bataat en pompoen en ook psyllium vezels. En voornamelijk kipproducten omdat ze dat het beste verdraagt. De havermout eet ze niet. Kvv krijgt ze ook niet meer want daar reageert ze ook heel sterk op. Ook krijgt ze een probiotica van de dierenarts.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3462413
Eerst meten. En als ze niet voldoende uit haar eten haalt (kan hoor, bij een darmmicrobioom die niet in orde is): dan krijgt ze injecties. Mijn ervaring is echter bij Sjoerd dat smelttabletten (zonder zoetstoffen zoals xylitol enzo) heel goed werken (beter dan de injecties zelfs). Maar eerst meten. Zo maar wat B12 gaan zitten toedienen in de ruimte is echt een no no vind ik. Bovendien moet je ook aan het darmmicrobioom werken, tegelijkertijd. En daarvoor moet je bijv. ook eerst weten welke foute bacterie er dan zit (want afhankelijk daarvan moet je weer een plan maken over hoe je die uitroeit). Dus ja leuk als dierenartsen dit soort dingen roepen... Maar dan....
#3462414
Ja we gaan eerst lekker op vakantie volgende week en daarna gaan we weer de molen in. Dan mogen ze eerst meten en checken of het zo is.
Ik heb 3 dagen finidiar mee op vakantie voor de zekerheid.
En eerlijk is eerlijk op de wisselende ontlasting na doet ze het best prima. Ze blijft ook netjes op gewicht, ze is vrolijk als ze wakker is maar alles gaat wel op standje traag. En ze slaapt 23 uur per dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3464981
Ff een update hier. Na veel proberen krijgt Zoë nu kip met carnibest. Voor haar is de premix en rijst een goed ding. Sinds een week of 3 geen diaree meer gezien. Mooie stevige drollen. Ik hoop dat ik zo ook voldoende voedingsstoffen in haar krijg.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3464989
Echt uitgebalanceerd is het nu niet. Van kip krijgt ze de vleugels vanwege het zachte bot en dat is dan ongeveer half vleugels en half carnibest. Maarja als het werkt is het prima denk ik dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3467742
Alleen kippenvleugels is een beetje eenzijdig. Smuldier eet ze vaak wel maar daar kan ze niet zo goed tegen.
Ik heb nu maar een bestelling geplaatst bij bibi. Dat at ze ook altijd goed en verdroeg ze ook goed. Is volgens mij ook best ok voer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3467744
hannabelgje schreef: ma 05 feb 2024, 09:29 Alleen kippenvleugels is een beetje eenzijdig. Smuldier eet ze vaak wel maar daar kan ze niet zo goed tegen.
Ik heb nu maar een bestelling geplaatst bij bibi. Dat at ze ook altijd goed en verdroeg ze ook goed. Is volgens mij ook best ok voer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ja, Bibi lijkt me ook een goed idee. En met een beetje mazzel eet ze dat wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door