Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3460521
Ik heb lijnzaad in de week staan en bataat staat te koken. Hoeveel moet ik daarvan geven?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460526
hannabelgje schreef: vr 09 jun 2023, 20:48 Ik heb lijnzaad in de week staan en bataat staat te koken. Hoeveel moet ik daarvan geven?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik zou beginnen met 1 theelepel lijnzaad en 1 eetlepel bataat (koud in de koelkast kun je het wel twee dagen bewaren). Even kijken, ze kan er iets winderig van worden, van bataat.
Door hannabelgje
#3460529
Ik heb gisteren 2 kleine blokjes bataat door haar eten gedaan en ze vond het alvast super lekker. De lijnzaad stond nog te weken. Van de dierenarts heeft ze drie dagen pillen gekregen. Maar vannacht om 2 uur stond ik weer buiten met haar.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460537
hannabelgje schreef: za 10 jun 2023, 08:46 Ik heb gisteren 2 kleine blokjes bataat door haar eten gedaan en ze vond het alvast super lekker. De lijnzaad stond nog te weken. Van de dierenarts heeft ze drie dagen pillen gekregen. Maar vannacht om 2 uur stond ik weer buiten met haar.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
He beh... Wat voor pillen heeft ze gekregen?
Heb je toevallig diatomeeënaarde in huis?
Door hannabelgje
#3460540
Lizzy schreef: He beh... Wat voor pillen heeft ze gekregen?
Heb je toevallig diatomeeënaarde in huis?
Ik heb protecdiar gekregen voor 3 dagen. Nee ik heb ik niet in huis.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460560
Heeft ze echt iedere dag diarree? Ik zou dat spul van de dierenarts dan ook maar even blijven geven. Dat duurt misschien even voor dat gaat werken. Oh, psyllium husk, heb je dat in huis?
Door hannabelgje
#3460562
Nee heb ik ook niet. Ik heb een afspraak staan voor donderdag bij de da, maar indien nodig vervroeg ik die wel. Ze heeft wel iedere dag wat dunne poep, dat was vandeweek nog niet. Ook doet ze veel binnen. Ze hoeft niet heel vaak maar als ze moet dan moet ze meteen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3460565
hannabelgje schreef: za 10 jun 2023, 20:28 Nee heb ik ook niet. Ik heb een afspraak staan voor donderdag bij de da, maar indien nodig vervroeg ik die wel. Ze heeft wel iedere dag wat dunne poep, dat was vandeweek nog niet. Ook doet ze veel binnen. Ze hoeft niet heel vaak maar als ze moet dan moet ze meteen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dat zou ik dan gaan halen!

Wie heeft het ontlastingsonderzoek gedaan? En is van 3 dagen onderzocht?
Door hannabelgje
#3460569
Lizzy schreef: Dat zou ik dan gaan halen!

Wie heeft het ontlastingsonderzoek gedaan? En is van 3 dagen onderzocht?
De dierenkliniek heeft het gedaan en was ontlasting van 1 dag. Volgens hun was dat voldoende.
Waar kan ik dat halen en hoeveel geef je dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3460570
Lizzy schreef: Dat zou ik dan gaan halen!

Wie heeft het ontlastingsonderzoek gedaan? En is van 3 dagen onderzocht?
Ik zie dat kruidvat het heeft en ook de supermarkt (jumbo en albert heijn) is dat gewoon goed? Die zijn open vandaag en dan kan ik het gaan halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pluk
#3460572
hannabelgje schreef: zo 11 jun 2023, 08:21 Ik zie dat kruidvat het heeft en ook de supermarkt (jumbo en albert heijn) is dat gewoon goed? Die zijn open vandaag en dan kan ik het gaan halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Psyllium bedoel je? Kun je idd gewoon daar halen. Ik zie dat het bij Etos momenteel in de aanbieding is, is misschien ook een optie.
Door Lizzy
#3460573
hannabelgje schreef: zo 11 jun 2023, 08:17 De dierenkliniek heeft het gedaan en was ontlasting van 1 dag. Volgens hun was dat voldoende.
Waar kan ik dat halen en hoeveel geef je dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
OK. Nou, aangezien giardia intermitterend uitscheidt: ben ik het daar glad mee oneens.
Door hannabelgje
#3460644
Gisteren en vandaag niks meer binnen gedaan. Ontlasting ziet er beter uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3460650
Ze krijgt nu een theelepel psyllium husk over haar eten en een eetlepel gekookte bataat erdoor. De pillen zijn helaas op. Ik kreeg maar voor 3 dagen zonder haar gezien te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door