Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3463616
El_Kato schreef: vr 29 sep 2023, 20:48 Woensdag werd ik gebeld voor de uitslag van het biopt. Daar kwam niet iets heel nieuws uit. Omdat Dex sinds vorig weekend bij vlagen ook heel erg aan het hijgen is dat gelijk ook gemeld. En dat het trillen en trekken met de poten bij ontspanning niet minder werd. Deze arts gaf aan dat we versneld gaan afbouwen. 3 Dagen 1 tablet en dan nog 3 dagen een half tablet en dan stoppen. Afwachten wat er gebeurt. Houd hij deze klachten dan is het een bijwerking van de antibiotica. En als zijn voeten weer erger worden moeten we gaan kijken naar andere medicatie. Vandaag was de laatste keer dat hij 1 tablet heeft gekregen. Hij hijgt met vlagen nog steeds heel erg. Het trillen en schokken is ook nog niet over maar wel een stuk minder.

Hopelijk voelt hij zich over 3 dagen echt een stuk beter. En hopelijk komen de ontstekingen in zijn voeten niet actief terug… ben er wel een beetje bang voor :-\
Ik hoop dat het hijgen en trillen minder gaat worden met afbouwen. En dat de ontstekingen dan niet terug komen... Jeetje, is er nog een alternatief te bedenken? Kan een holistisch DA hier nog met je mee denken, een Caspar Broekman bijv?
#3464095
Helaas helaas het trillen en het hijgen was na een dag over maar na 2-3 dgn kwamen ook de klachten weer terug :-\

Vandaag bij de regulieren da geweest en woensdag gaan we weer naar de alternatieve da. Beide kennen elkaar en verwijzen ook naar elkaar door.
Advies regulier een ander medicijn, weet even de naam niet maar iets wat de celdeling vertraagd als ik het goed onthouden heb voor min 6 wkn. En een prednison crème om te smeren voor max 2 wkn. Daarnaast een bloedonderzoek voor een allergietest met een kuur om te desensibiliseren.
Afgesproken dat we dit woensdag bespreken met de alternatieve da en daarna kijken wat we gaan doen. De alternatieve da belde trouwens nog dat ze erg goede ervaringen hebben met paardenmelk bij huidproblemen. Dat ligt woensdag voor ons klaar en gaan we in iedergeval proberen. De alt da zit op de lijn van het verbeteren van het immuunsysteem en darmen.

Casper Broekman heb ik opgezocht. Het lijkt dat hij op en vergelijkbare wijze werkt als de alternatieve da waar we nu lopen. Maar ik houd hem in het achterhoofd wellicht als second opinion.
Door Lizzy
#3464103
Paardenmelk heb ik ook wel gelezen. Colostrum, zou ook goed moeten werken. Quercetine idem. Maar ik weet niet hoe dat inzetbaar is bij Dex en ik denk dat de holistische dierenarts je daar bij kan helpen.
#3465383
El_Kato schreef: do 14 sep 2023, 16:30
Ze noemde furunculosis dacht ik maar Google geeft dan perinatale fistels aan of plaatjes van de neus zoals die hond in het andere topic…
Google eens op interdigitale furunculose hond, dan kom je plaatjes tegen van poten.
En het medicijn dat je in een ander topic noemt dat de celdeling remt is waarschijnlijk Cyclosporine.
Door El_Kato
#3465395
interdigitale furunculose Heb ik idd eerder al op gegoogled en volgens mij is het volgende middel wat de reg. da wil proberen cyclosporine of cyclavance. Maar omdat hij erg gevoelig lijkt te reageren op middelen ben ik er wat voorzichtig mee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3465402
Als ik de foto's (ook in je andere topic) zie dan doet het me aan Maci denken. Die had ook telkens tussenteen ontstekingen en verdikkingen van de kussentjes. Verschil hij liep er gewoon bruut mee door (al dan niet af en toe strompelend).....Dan sprong zo'n ontsteking tussen de tenen weer open en had ie geen last meer. En van Dex ziet nog wat erger uit.
Maci had allergien en een traag werkende schildklier. Toen we medicatie zijn gaan geven ging het stukken beter en waren de ontstekingen 90% minder. Ja hij kreeg apoquel voor de huid, en soms is het kiezen tussen 2 kwaden en dat was 100% de beste keuze voor hem.
Bij sommige honden is het gewoon sh*t met de jeuk en huid, en kun je echt lang aanmodderen om te vinden wat werkt :-X

Ken ook een hond die allergien tussen de poten heeft die othopedische schoenen nouja klompen heeft. Werkt wel maar wel heel kostbaar.
Door El_Kato
#3465457
Dex heeft apoquel gehad maar dat deed eigenlijk niet zo veel bij hem. Kreeg Maci ook iets voor de traag werkende schildklier? Schildklierhormoon oid?

De alt. da waar we eerder waren gaf nl steeds aan dat ze dacht dat het aan zijn schildklier lag. Maar uit het bloedonderzoek kwam niets geks…

De bulten zelf gaan niet open. Hij heeft wel steeds wondjes op de zolen van zijn voeten en tenen. Soort van ondiepe schaafwondjes die bloeden.
Door Balluska
#3465678
hoi El Kato ik heb je bericht gelezen en heel veel herkend, heb zelf bullen en ken deze kwaal. Hoe gaat het nu?
Ik heb dit volledig onder de knie gekregen door radicale aanpak, jaren lang pappen en nathouden met de truckjes die ik nu ook weer voorbij zie komen maar niets hielp, uiteindelijk cyclosporine omdat alles constant open lag en zn poten gezwollen vd ontstekingen.
We zijn op de volledig oosterse geneeswijze over gegaan. Andere voeding, gestopt met rauw. Speciaal voor zijn type (Hout) voedign en supplementen samen gesteld mbv een arts
En het gaat nu super! Geen tussenteenontstekingen meer, geen fistels, geen bloedende poten. Kan wel zeggen dat hij voor 99 % hersteld is!
Als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen
Door El_Kato
#3465971
Omdat de klachten alleen maar erger en erger werden hebben we 2 wkn terug in overleg met de reg. Da het alternatief voor pretnison opgehaald, cyclasporine dacht ik. De da waarschuwde dat we pas na 5-6 weken echt effect zullen merken maar nu zien we al dat het veel beter gaat. Nog wel verdikkingen en bulten maar minder dik en geen wondjes en kapotte plekken meer. Hij is zelf ook veel blijer, speelt weer veel meer - geen bloed vlekjes meer van zijn voeten door het hele huis heen na een trekspelletje - en wil weer meer wandelen. We zijn rustig aan aan het wandelen zonder schoenen aan het uitbouwen/proberen. Zolang dat goed gaat is dat voor hem ook veel fijner. We houden ze er wel bij. Als er pekel gestrooid is krijgt hij ze denk ik nog wel aan.

Balluska, dank voor je reactie. Dex krijgt van de alt. Da ook Chinese kruiden ter ondersteuning. De voeding zal ik nog eens met haar doorspreken!

Het middel wat hij nu krijgt is zeker niet onschuldig en ik had het liever anders gezien maar een hond van net 6 jaar oud, van een ras met een behoorlijk pijngrens, die amper de deur uitkomt omdat zijn poten te pijnlijk zijn voor een wandeling is het ook echt niet… :-\ Dus voor nu tevreden en blij dat we weer wat met hem kunnen doen. Volgend jaar als het echt beter gaat gaan we rustig kijken of we wat kunnen afbouwen of met andere middelen kunnen ondersteunen oid. Voor nu eers5 maar even rustig de tent creëren
Door Lizzy
#3465982
El_Kato schreef: ma 18 dec 2023, 17:45 Omdat de klachten alleen maar erger en erger werden hebben we 2 wkn terug in overleg met de reg. Da het alternatief voor pretnison opgehaald, cyclasporine dacht ik. De da waarschuwde dat we pas na 5-6 weken echt effect zullen merken maar nu zien we al dat het veel beter gaat. Nog wel verdikkingen en bulten maar minder dik en geen wondjes en kapotte plekken meer. Hij is zelf ook veel blijer, speelt weer veel meer - geen bloed vlekjes meer van zijn voeten door het hele huis heen na een trekspelletje - en wil weer meer wandelen. We zijn rustig aan aan het wandelen zonder schoenen aan het uitbouwen/proberen. Zolang dat goed gaat is dat voor hem ook veel fijner. We houden ze er wel bij. Als er pekel gestrooid is krijgt hij ze denk ik nog wel aan.

Balluska, dank voor je reactie. Dex krijgt van de alt. Da ook Chinese kruiden ter ondersteuning. De voeding zal ik nog eens met haar doorspreken!

Het middel wat hij nu krijgt is zeker niet onschuldig en ik had het liever anders gezien maar een hond van net 6 jaar oud, van een ras met een behoorlijk pijngrens, die amper de deur uitkomt omdat zijn poten te pijnlijk zijn voor een wandeling is het ook echt niet… :-\ Dus voor nu tevreden en blij dat we weer wat met hem kunnen doen. Volgend jaar als het echt beter gaat gaan we rustig kijken of we wat kunnen afbouwen of met andere middelen kunnen ondersteunen oid. Voor nu eers5 maar even rustig de tent creëren
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van leven. En ik vind dat ook altijd moeilijk hoor, maar toch is het echt zo. Liever een hond die op dit middel 11 wordt en blij is dan een hond die miserabel de 15 haalt. Ik snap wel dat het moeilijk is voor je maar je hebt alles geprobeerd en soms moet je gewoon kiezen. Voor je hond.

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door winni
#3465991
1 van mijn amstaffs had hier ook last van. Elke dag een Biotinetabletje was de oplossing. Dit zit ook in ei, maar die kreeg ze altijd iedere dag al. Dus dit was voor haar duidelijk niet voldoende.
Ze heeft haar hele leven dit tabletje gekregen en nooit meer last gehad. T duurt wel een paar weken voordat de structuur van de zolen weer goed is. Ik dacht zo'n 5 a 6 weken.
Door Balluska
#3466255
Hoi el kato, jammer dat de chineze kruiden niet afdoende hebben geholpen, ik geef geen chineze kruiden doe alles met voeding
cyslosporine heb ik ook gebruikt omdat zn poten open gesprongen waren.

helaas ontwikkelde hij in een razend snel tempo een zeer kwaadaardige tumor in de huid, weg laten halen en een snee van 30 cm, zat een joekel van een bloedvat aan. mcd gaf aan dat de natuurlijke afweer tegen tumoren niet meer werkt en tumoren vrij spel krijgen en gigantisch kunnen gaan groeien.
wij zijn dr mee gestopt en nu gaat het gelukkig goed houdt mij wel streng aan zn advies.

El_Kato schreef: ma 18 dec 2023, 17:45 Omdat de klachten alleen maar erger en erger werden hebben we 2 wkn terug in overleg met de reg. Da het alternatief voor pretnison opgehaald, cyclasporine dacht ik. De da waarschuwde dat we pas na 5-6 weken echt effect zullen merken maar nu zien we al dat het veel beter gaat. Nog wel verdikkingen en bulten maar minder dik en geen wondjes en kapotte plekken meer. Hij is zelf ook veel blijer, speelt weer veel meer - geen bloed vlekjes meer van zijn voeten door het hele huis heen na een trekspelletje - en wil weer meer wandelen. We zijn rustig aan aan het wandelen zonder schoenen aan het uitbouwen/proberen. Zolang dat goed gaat is dat voor hem ook veel fijner. We houden ze er wel bij. Als er pekel gestrooid is krijgt hij ze denk ik nog wel aan.

Balluska, dank voor je reactie. Dex krijgt van de alt. Da ook Chinese kruiden ter ondersteuning. De voeding zal ik nog eens met haar doorspreken!

Het middel wat hij nu krijgt is zeker niet onschuldig en ik had het liever anders gezien maar een hond van net 6 jaar oud, van een ras met een behoorlijk pijngrens, die amper de deur uitkomt omdat zijn poten te pijnlijk zijn voor een wandeling is het ook echt niet… :-\ Dus voor nu tevreden en blij dat we weer wat met hem kunnen doen. Volgend jaar als het echt beter gaat gaan we rustig kijken of we wat kunnen afbouwen of met andere middelen kunnen ondersteunen oid. Voor nu eers5 maar even rustig de tent creëren
Door Balluska
#3466256
Hoi el kato, jammer dat de chineze kruiden niet afdoende hebben geholpen, ik geef geen chineze kruiden doe alles met voeding
cyslosporine heb ik ook gebruikt omdat zn poten open gesprongen waren.

helaas ontwikkelde hij in een razend snel tempo een zeer kwaadaardige tumor in de huid, weg laten halen en een snee van 30 cm, zat een joekel van een bloedvat aan. mcd gaf aan dat de natuurlijke afweer tegen tumoren niet meer werkt en tumoren vrij spel krijgen en gigantisch kunnen gaan groeien.
wij zijn dr mee gestopt en nu gaat het gelukkig goed houdt mij wel streng aan zn advies.

El_Kato schreef: ma 18 dec 2023, 17:45 Omdat de klachten alleen maar erger en erger werden hebben we 2 wkn terug in overleg met de reg. Da het alternatief voor pretnison opgehaald, cyclasporine dacht ik. De da waarschuwde dat we pas na 5-6 weken echt effect zullen merken maar nu zien we al dat het veel beter gaat. Nog wel verdikkingen en bulten maar minder dik en geen wondjes en kapotte plekken meer. Hij is zelf ook veel blijer, speelt weer veel meer - geen bloed vlekjes meer van zijn voeten door het hele huis heen na een trekspelletje - en wil weer meer wandelen. We zijn rustig aan aan het wandelen zonder schoenen aan het uitbouwen/proberen. Zolang dat goed gaat is dat voor hem ook veel fijner. We houden ze er wel bij. Als er pekel gestrooid is krijgt hij ze denk ik nog wel aan.

Balluska, dank voor je reactie. Dex krijgt van de alt. Da ook Chinese kruiden ter ondersteuning. De voeding zal ik nog eens met haar doorspreken!

Het middel wat hij nu krijgt is zeker niet onschuldig en ik had het liever anders gezien maar een hond van net 6 jaar oud, van een ras met een behoorlijk pijngrens, die amper de deur uitkomt omdat zijn poten te pijnlijk zijn voor een wandeling is het ook echt niet… :-\ Dus voor nu tevreden en blij dat we weer wat met hem kunnen doen. Volgend jaar als het echt beter gaat gaan we rustig kijken of we wat kunnen afbouwen of met andere middelen kunnen ondersteunen oid. Voor nu eers5 maar even rustig de tent creëren
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door