Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3458416
hannabelgje schreef: vr 31 mar 2023, 08:19 Je weet zeker dat ze vlo vrij zijn? Kan ook herbesmetting zijn uiteraard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, dat weet ik zeker.
Door tt-tjes
#3458420
Lizzy schreef:


Ik heb gefermenteerde groenten doorgestreept omdat je dat geeft als probiotica en ik denk dat je dat nu even niet moet geven. Je kunt wel naar een goede bron van prebiotica zoeken. Psylliumhusk, paardenbloemwortel, groene banaan. Dan zou je elke dag 1 van die 3 kunnen geven en routeren.

Psyllium heb ik weken gegeven, en was daar mee gestopt sinds een paar dagen, ook omdat ze daar bulk van gingen poepen, en nog slappe ontlasting hadden. Daar zal ik dan weer mee beginnen.
Probiotica kregen ze ook, en eerst die ik van jou had, en daarna die van Phytonics.


Ik zou zeker ook op pompoenzaad gokken. En die Parasiticus heeft zich ook bewezen: dat werkt niet dus daar zou ik ook mee stoppen. Ik zou ook knoflook geven. Neem dan 3/4 teen per hond en doe deze eerst even pletten (flink) onder een mes. Laat de knoflook gekneusd 10 minuten staan. Dan uitpersen en door de voeding doen.

Gemalen pompoenpitten krijgen ze nu sinds 2 dagen, 2x daags 1/4 theelepel. Knoflook? En dan iedere dag 3/4 teen? Is dat dan niet teveel?

Wat geef je voor KVV? Geef je ook groenten daar doorheen? Rauw? Gekookt?

Ze krijgen Darf, en hiervan diverse smaken, eigen merk van Floris, Kiezenbrink diverse smaken, Tammenga diverse smaken, maar meestal de wild variant. Deze merken/smaken wissel ik dagelijks af. Ik heb de groentenmix van Floris of van Kivo, dit krijgen ze ook dagelijks. Het is dus niet zo dat ze geen goede KVV krijgen.

Door tt-tjes
#3458421
Screenshot_20230331_124044_Google.jpg
Screenshot_20230331_124044_Google.jpg (71.92 KiB) 635 keer bekeken
Ik heb even iets van internet geplukt. Deze losse stukjes zie ik om de paar dagen in de ontlasting. Dus geen rijstkorrels maar echt die platte stukjes
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458430
Die stukjes zijn de rijstkorrels waar ze het over hebben.
Het gaat over de grootte als ik het goed begrijp.
Bij stukjes die afgescheiden worden als de worm afsterft spreken ze van sesamzaadjes. Kleiner dus.
Door Lizzy
#3458431
Psyllium heb ik weken gegeven, en was daar mee gestopt sinds een paar dagen, ook omdat ze daar bulk van gingen poepen, en nog slappe ontlasting hadden. Daar zal ik dan weer mee beginnen.
Als dat niet heeft geholpen, gaat dat nu niet werken.
Probiotica kregen ze ook, en eerst die ik van jou had, en daarna die van Phytonics.
Ja, mee stoppen.
Gemalen pompoenpitten krijgen ze nu sinds 2 dagen, 2x daags 1/4 theelepel. Knoflook? En dan iedere dag 3/4 teen? Is dat dan niet teveel?
Nee, dat is niet teveel. Als je het eng vindt, geef je ze een halve teen per hond. Maar je blijft dit ook niet geven he. En knoflook is met mate heel gezond, ook voor de hond.
Ze krijgen Darf, en hiervan diverse smaken, eigen merk van Floris, Kiezenbrink diverse smaken, Tammenga diverse smaken, maar meestal de wild variant. Deze merken/smaken wissel ik dagelijks af. Ik heb de groentenmix van Floris of van Kivo, dit krijgen ze ook dagelijks. Het is dus niet zo dat ze geen goede KVV krijgen.
OK, dit is het probleem niet.

Als ze niet gauw opknappen, zou ik een holistisch dierenarts (Tannetje bijv.) vragen te gaan zoeken naar de oorzaak.
Door tt-tjes
#3458843
Lizzy schreef:Hoe gaat ie daar?
Sorry voor de late reactie. Beetje druk gehad.

Het gaat eindelijk de goede kant uit.
De jongens krijgen nu bijna 2 weken 2x per dag gemalen pompoenpit, phytonics probiotica en sinds ruim een week ook col-o-dog poeder door het eten.
En sinds een aantal dagen is de ontlasting veel beter en vaster. Nog wel af en toe het laatste beetje flubberig. En ik zie geen wormstukjes meer.
Plus ze poepen nog maar 1 hooguit 2x per dag.
Morgen wel een afspraak bij Tannetje, eens kijken wat zij zegt.
Door Lizzy
#3458845
Oh dat is fijn om te lezen zeg!! Dan denk ik dat je het nu onder controle hebt, deze wormbesmetting :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door