Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3456349
We hebben momenteel een pleeghondje in huis dat moeite heeft haar plas tot de ochtend op te houden.
3 weken geleden bleek ze wat bloed, gruis in haar urine te hebben. PH was 8. Na een AB kuurtje heeft ze geen ongelukjes meer overdag. Vandaag weer urine laten checken, Nu geen bloed meer, wel beetje struviet blaasgruis en PH van 9.
Ze krijgt KVV, en ik heb met DA besproken dat de voorkeur niet ligt bij Hills dieetvoer.
Zijn optie is dan een aanzurend poeder voor te schrijven.

Ik vraag me af wat beter en praktischer is: poeder van de DA of cranberry evt. met vit. C? In verleden met Joy goede ervaringen met cranberry gehad.
Ze is 7 kilo, dus heel klein. Ik vraag me af hoeveel mg. cranberry ze dan nodig heeft. Of misschien toch eerst een periode voorgeschreven middel vragen?
We geven ook al extra water door haar eten en als groente sperziebonen, dat schijnt ook verzurend te werken.. :-\
Door Lizzy
#3456354
hamada schreef: wo 01 feb 2023, 16:55 We hebben momenteel een pleeghondje in huis dat moeite heeft haar plas tot de ochtend op te houden.
3 weken geleden bleek ze wat bloed, gruis in haar urine te hebben. PH was 8. Na een AB kuurtje heeft ze geen ongelukjes meer overdag. Vandaag weer urine laten checken, Nu geen bloed meer, wel beetje struviet blaasgruis en PH van 9.
Was dit in vers gemeten urine? Oude urine toont niet de juiste pH waarde. En ik vind 9 erg hoog...
Ze krijgt KVV, en ik heb met DA besproken dat de voorkeur niet ligt bij Hills dieetvoer.
Zijn optie is dan een aanzurend poeder voor te schrijven.
Bij echt een pH waarde van 9 is dat wel nodig, aanzuren.
Ik vraag me af wat beter en praktischer is: poeder van de DA of cranberry evt. met vit. C? In verleden met Joy goede ervaringen met cranberry gehad.
Ze is 7 kilo, dus heel klein. Ik vraag me af hoeveel mg. cranberry ze dan nodig heeft. Of misschien toch eerst een periode voorgeschreven middel vragen?
We geven ook al extra water door haar eten en als groente sperziebonen, dat schijnt ook verzurend te werken.. :-\
Ik kan daar pas antwoord op geven als ik weet wat er in de poeder van de dierenarts zit.....

Alsmaar sperziebonen voeren is echt een no no, sorry.... sperziebonen bevatten echt heel veel antinutriënten dus daar gaat je logeetje echt niet blij van worden op een gegeven moment. Op dit moment zeg ik even geen groenten maar wel wat biologische appelazijn door de voeding, totdat je beter weet wat er in dat poeder van de dierenarts zit.
Door hamada
#3456380
Dankjewel Lizzy!
De urine was vers (na een uurtje getest). Paar weken geleden ook binnen uur getest en toen PH 8 met bloed en wat blaasgruis. Nu zat er geen bloed meer in.
Groente krijgen de hondjes bovenop hun kvv, als maagvulling en om betere ontlasting te hebben. toen ze hier kwamen hadden ze keiharde ontlasting, die ze moeilijk kwijtraakten. Met groente is ontlasting prima. Naast sperziebonen ook gekookte andijvie, pompoen, broccoli, wortel; net wat we in huis hebben.
Ga eens vragen bij de DA wat hij wil voorschrijven.
Door Lizzy
#3456414
hamada schreef: do 02 feb 2023, 13:21 Dankjewel Lizzy!
De urine was vers (na een uurtje getest). Paar weken geleden ook binnen uur getest en toen PH 8 met bloed en wat blaasgruis. Nu zat er geen bloed meer in.
Groente krijgen de hondjes bovenop hun kvv, als maagvulling en om betere ontlasting te hebben. toen ze hier kwamen hadden ze keiharde ontlasting, die ze moeilijk kwijtraakten. Met groente is ontlasting prima. Naast sperziebonen ook gekookte andijvie, pompoen, broccoli, wortel; net wat we in huis hebben.
Ga eens vragen bij de DA wat hij wil voorschrijven.
Ik raad toch altijd aan om er zelfs geen uurtje tussen te laten maar direct te kijken. Je kunt zelf pH strips kopen via Internet. Ze zijn niet erg duur.

Ben benieuwd wat de dierenarts voor wil schrijven! Ik hoor het graag even!

Bio appelazijn vind je geen optie?
Door hamada
#3456447
De dierenarts gaf Cranberrus, met cranberry, vit. C, probiotica. Klonk goed dus daar zijn we mee begonnen.
Appelazijn is ook een optie. Maar misschien te veel samen met de cranberrus?

Ik ga van die stripjes bestellen.
Door Lizzy
#3456462
hamada schreef: vr 03 feb 2023, 20:47 De dierenarts gaf Cranberrus, met cranberry, vit. C, probiotica. Klonk goed dus daar zijn we mee begonnen.
Appelazijn is ook een optie. Maar misschien te veel samen met de cranberrus?

Ik ga van die stripjes bestellen.
Dat klinkt inderdaad goed. Nee, ik zou geen appelazijn daarbij geven hoor, dat lijkt me erg veel worden. De urine moet ook weer niet te zuur worden.

Het is echt wel handig, die strips om zelf te meten. Ik heb zelf altijd deze:

https://www.alka.nl/alka-ph-test-strips ... TQQAvD_BwE

Maar laatst was er iemand op Barfplaats die had andere en die waren makkelijker af te lezen schreef zij. Ik kijk even of ik die kan vinden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door