Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3455588
Malbec is vandaag heel, heel erg rustig. Hij heeft vanochtend zijn wandelingetje gehad (20 minuten), heeft daarna gegeten en is gaan slapen. Ik had de indruk dat hij niet helemaal rad liep tijdens zijn ommetje, dast hij een beetje viel op rechtsvoor. Maar ik dacht ik verbeeld het me maar. Ik moest zelf weg, manlief was thuis. Terwijl ik weg was heeft hij een kwartiertje zitten piepen en is toen gaan slapen. Tot ik thuis kwam toen barstte het gezong los :biggrin2: en werd ik uitgebreid begroet. Hij heeft in de tuin een plas en poep gedaan en is daarna weer rustig gaan liggen. Ik kon van alles doen in huis vanmiddag, hij bemoeide zich nergens mee, kwam niets vastpakken of afpakken, heeft nergens in zitten bijten, alleen maar gelegen en geslapen of liggen kijken. Normaal gesproken kom ik nergens aan toe als hij niet in de gesloten bench ligt. Ik liet hem vanmiddag in de tuin maar meneer wou graag de straat op. Dus weer een rondje gelopen. Nu was ik zeker: Hij kreupelt. Valt op rechtsvoor. Maar hij wou wel heel graag lopen. En heeft daarna weer met smaak gegeten. Ik kan me niet voorstellen dat een jonge pup die altijd druk is met vanalles en nog wat en iedereen, de hele dag gaat liggen slapen omdat hij een zeer pootje heeft?

Hij is begonnen met wisselen. Kan hij daar zo heel erg stil van worden?
Ik wil zijn lopen even een paar dagen aankijken, is dat verstandig?

Sinds vrijdag krijgt hij otoclean in een oor. Dat was vies en rood. Ik zou dat een weekje doen (om de dag) en als het niet helpt vrijdag langs de da gaan. Hij heeft nu dus vrijdag en zondag spul in het oor gehad. Sinds ik dat spul in zijn oor doe mag ik er niet echt meer in kijken dus ik heb eigenlijk geen idee of het nu wel of niet al beter gaat. Die lange flappers zijn maar rare oren ::) Maar dat oor is denk ik ook niet iets waar hij zo stil van wordt. Hij krabt er aan, soms. Niet vaak. Een paar keer per dag.

Ik maak me zorgen want het klopt denk ik gewoon niet :-[
Door Lizzy
#3455589
Nou, ik denk dat alle 3 de zaken invloed kunnen hebben op zijn doen en laten. Dus en kreupelen (daar kunnen ze echt wel een beetje beh van zijn) + wisselen (daar kunnen ze serieus een heeeeel andere pup van lijken! Heeeeel hangerig en behh van zijn) + oortjes.

Hij krabt niet aan de oortjes? Jankt ook niet als je er aan zit? Hoe ruiken de oortjes? Even een kweekje laten nemen lijkt me niet onverstandig. Of je daarmee tot vrijdag kunt wachten is dus wel even de vraag....

Het zijn allemaal geen super spoed dingen en hij overleeft het allemaal wel (puppy dingen) maar ik snap dat je je zorgen maakt. Komt goed :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3455590
Nou ik ga morgen vroeg gelijk bellen. Hij liep zojuist stokkreupel. :'( Dus voorlopig benchrust.

Hij krabt heel soms, alleen dat ene oor. Vanochtend heb ik het hem voor het laatst zien doen. Voorgaande dagen een paar keer per dag.
Laatst gewijzigd door pike op ma 09 jan 2023, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3455591
pike schreef: ma 09 jan 2023, 18:16 Nou ik ga morgen vroeg gelijk bellen. Hij liep zojuist stokkreupel. :'( Dus voorlopig benchrust.
Geen paniek! Maar reden om ff langs te gaan ja. Dikke knuffels voor pup :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3455596
Hij kan zijn poot goed strekken :biggrin2:
7E1D5DCA-24A8-48B3-A2A9-71A0AE12E631.jpeg
7E1D5DCA-24A8-48B3-A2A9-71A0AE12E631.jpeg (5.03 MiB) 1257 keer bekeken
Door smulpaap
#3455599
Mijn Hollander reu had tijdens het wisselen last van zijn oor . Zat tegen een oorontsteking aan . En hij was ook heel stilletjes en sliep veel tijdens het wisselen
Tessa had vaak diarree en niet veel eetlust . Wilde alleen maar knagen ,
Amber vertoonde onrust en had ook oorklachten en diarree
Chintha was mijn enige pup die totaal geen klachten had tijdens het wisselen

Maar t.a.v het kreupelen heb je gelijk . Maar even laten checken . Maar ja , pups :biggrin2: soms zo lekker onbehouwen . Hopelijk valt het allemaal mee
Gebruikersavatar
Door pike
#3455602
smulpaap schreef: ma 09 jan 2023, 20:06 Mijn Hollander reu had tijdens het wisselen last van zijn oor . Zat tegen een oorontsteking aan . En hij was ook heel stilletjes en sliep veel tijdens het wisselen
Tessa had vaak diarree en niet veel eetlust . Wilde alleen maar knagen ,
Amber vertoonde onrust en had ook oorklachten en diarree
Chintha was mijn enige pup die totaal geen klachten had tijdens het wisselen

Maar t.a.v het kreupelen heb je gelijk . Maar even laten checken . Maar ja , pups :biggrin2: soms zo lekker onbehouwen . Hopelijk valt het allemaal mee
Ja het oor vind ik ook niet echt boeiend. We zouden het ook eerst een weekje met de oorcleaner proberen. Ben nog niet op de helft daarmee. Vanochtend heeft hij er voor het laatst aan gekrabt.
Wist niet dat dit ook samen kon hangen met het wisselen. Diarree heeft hij gelukkig niet, hij poept nog steeds stevig. En aan zijn eetlust mankeert ook niks.

Maar het kreupelen zit me echt niet lekker. Stokkreupel daarnet. Hij is even aan de lijn in de tuin geweest voor een plas, en als hij warm draait dan gaat het ietsje beter maar nog steeds overduidelijk kreupel.
Toen we terugkwamen uit de tuin pakte hij mijn pantoffel beet. Nooit gedacht dat ik daar nog eens blij van zou worden ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455612
Ik denk dat zo'n wilde pup vooral door z'n pijn heen zou gaan. Dus ik vermoed dat het best pijn doet of hij er echt doorzakt als hij zo duidelijk kreupel loopt.

Ik duim dat het onschuldig blijkt..
Door Anne in Zweden
#3455617
Ochgossepos. Laat de da ook even de teentjes bevoelen. Toen Chiqa als pup ineens kreupelde, bleek ze een gebroken teentje te hebben. Kwam door al dat gesjees door de tuin hier met de andere honden. Ze moest toen een schoen met een harde zool dragen aan die poot, zodat de teen tijdens het lopen omhoog gedrukt kon worden door steentjes en onregelmatig terrein en zo. Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk is het weer goed gekomen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455618
Anne in Zweden schreef: di 10 jan 2023, 00:29 Ochgossepos. Laat de da ook even de teentjes bevoelen. Toen Chiqa als pup ineens kreupelde, bleek ze een gebroken teentje te hebben. Kwam door al dat gesjees door de tuin hier met de andere honden. Ze moest toen een schoen met een harde zool dragen aan die poot, zodat de teen tijdens het lopen omhoog gedrukt kon worden door steentjes en onregelmatig terrein en zo. Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk is het weer goed gekomen.
Ik mag alle teentjes bewegen de zooltjes zijn heel en er zit niets tussen, ik denk niet dat het in de voet zit. Voelt ook niet warmer bij pols of elleboog. Het lijkt mij hoog te zitten.
Voorlopig slaapt hij nog ben benieuwd hoe hij straks uit de bench komt.
Door Hanny
#3455624
Dat hij zijn poot onbelast wel kan strekken betekent niet zo veel.
Hier zou ik traumeel geven, rust en afwachten. Manlief zou willen bekijken waar het vandaan komt, als dat al kan en verder weinig doen.
Van niet aan de oren kunnen komen zou ik erg ongelukkig worden, dat wil ik kunnen punt uit af.
Maar niet iedereen is hetzelfde.
Hier nu ook puppy gedoe, gaat goed (niet altijd, maar gemiddeld)

Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3455625
Schiet mij maar lek. Hij kwam gewoon de bench uitgestapt vanochtend. Ik heb een klein ommetje gelopen om het goed te kunnen bekijken en hij ging weer als een speer. Dus ik kijk het toch maar even aan want hier kan de da ook niets mee, en geef hem nog een dagje verplicht rust, want hij is ook op dat gebied weer de oude druktemaker. Traumeel zal ik in huis halen. Wat is de dosering voor een hond (pup)?

Zijn oor mocht ik gisteravond weer een beetje schoonmaken. Ik mocht er altijd al aankomen, ik maakte de binnenkant van de flappen regelmatig schoon want daar blijft ook modder en prut uit plassen ed. aan plakken. Maar na een pipetje oorcleaner mocht ik er niet meer aankomen. Teveel inbreuk op zijn integriteit :biggrin2: Inmiddels mag het gelukkig weer. Die lange oren zijn nog niet zo eenvoudig te bestuderen dus hij moet echt wel rustig blijven. Hij heeft er in elk geval niet meer aan gekrabt.
Laatst gewijzigd door pike op di 10 jan 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3455626
Wellicht dan toch even verstapt en dat de pijn daarvan nu weg is getrokken.

Hier ook al meegemaakt met Jop de dag voor kerst. Sprong van een kast en belande verkeerd op/bij bureaustoel. Volgens mijn vriend wilde hij toen absoluut niet op zijn poot staan. Toen ik thuis kwam lag hij te slapen op de bank. Bij het opstaan was hij wel duidelijk aan het manken maar was het volgens mijn vriend al minder dramatisch dan eerst. Volgende dag belastte hij zijn poot weer normaal ::)

Wel heel fijn dat je weer je normale pup terug hebt :) En ook fijn dat je weer gewoon aan zijn oren mag komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door