Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3455642
Zoals ik al schreef vanochtend liep hij weer als een tierelier. En draken kon hij ook weer. Ik heb hem voor de zekerheid vandaag rustig proberen te houden met behulp van bench en een kleine uitloopruimte maar mijnheertje is het er niet helemaal mee eens ::) en onder begeleiding van zijn muzikale talenten gaat hij zijn speelgoed en dekentjes weer te lijf :biggrin2: wat ik wel kan begrijpen maar denk dat een dagje pas op de plaats nu even beter is.

Oor is nog niet echt schoon vind ik maar het stinkt niet en hij krabt er ook niet aan.
Door tt-tjes
#3455646
Je zou hem een poosje puur tendo kunnen geven. Is goed voor de banden en pezen, en voor de botjes.
Heeft hier toen goed geholpen.
Door Lizzy
#3455661
pike schreef: di 10 jan 2023, 18:13 Zoals ik al schreef vanochtend liep hij weer als een tierelier. En draken kon hij ook weer. Ik heb hem voor de zekerheid vandaag rustig proberen te houden met behulp van bench en een kleine uitloopruimte maar mijnheertje is het er niet helemaal mee eens ::) en onder begeleiding van zijn muzikale talenten gaat hij zijn speelgoed en dekentjes weer te lijf :biggrin2: wat ik wel kan begrijpen maar denk dat een dagje pas op de plaats nu even beter is.

Oor is nog niet echt schoon vind ik maar het stinkt niet en hij krabt er ook niet aan.
Gaat de goede kant op gelukkig!
Door zurca
#3455802
Hoe gaat het nu met 'm?
Mocht het terugkomen zou je nog aan groeipijn kunnen denken. Als ik het goed heb zijn kreupelheid en hangerig zijn symptomen daarvan...
Gebruikersavatar
Door pike
#3455803
Ik heb niets meer van kreupelheid gezien. Ook geen hangerigheid. Integendeel. Het was echt maar één dag. Hij wisselt volop tandjes nu. Lopen ze van groeipijn ook stokkreupel?
Door zurca
#3455811
Ik heb zelf geen hond gehad met groeipijn. Heb er toen Pippa nog pup was wel wat over gelezen. Naar wat ik zo snel op internet tegen kom is kreupelheid en hangerig zijn wel iets wat symptomen zijn van groeipijn. De kreupelheid kan wisselen, dus ene keer voorpoot rechts, andere keer achterpoot links.
Maar als het nu met hem zoveel beter gaat is het hopelijk gewoon verstapt met het hangerig zijn van hget wisselen.
Maar mocht zich het weer voordoen dan is het misschien iets om in gedachten te houden.
Door yazzie
#3455813
Ik heb één hond gehad met enostosis en die liep niet kreupel maar in telgang. Pas op de röntgenfoto van net geen jaar werd opgemerkt dat hij groeipijnen had. Om die reden heb ik wel gewacht met mijn hond te gaan sporten (manwerk en springen/korte wendingen/remmen en aanzetten). Telgang is trouwens altijd gebleven, hij had echt vier gangen. Hele lichaam op de foto gehad en gescand waarbij niets te vinden was, fysio, osteo, pijnstilling, hij bleef in telgang lopen. Botwerk was ook op latere leeftijd (bijna 8 jaar en 0 artrose) goed.

Ik weet wel van andere herders dat groeipijn kan leiden tot iets onregelmatig lopen.

Misschien heeft jouw hond zich gewoon verstapt en daar even ongemak van ondervonden. Een van mijn honden liep eind van het jaar ook vanuit het niets hartstikke kreupel (na flink rennen over het harde strand) en heb hem direct Traumeel S gegeven. Dag daarna was het al minder maar nog wel kreupel. Pas de derde dag was niets meer gezien. Ik ben na vijf dagen gestopt met Traumeel maar wat tt-tjes ook aangeeft, Puur Tendo daarna ingezet. Dat krijgt hij nu nog steeds en daar ga ik ook zeker nog even mee door. Hij gaat weer helemaal correct, afwikkeling voet ook niet meer naar buiten. Hij staat nog wel op lijnrust en bouw gestaag de tijd van wandelen weer op. Van de korte lijn overgegaan op 3 m lijn en nu de 5 m lijn. Ik vermoed dat het een spiertje of peesje is geweest en ja, dat duurt wel even voordat dat in orde is. Hij staat dus nog steeds op lijnrust. Als het deze week goed blijft gaan, mag hij volgende week weer even kort los, dan zijn we een kleine vier weken verder. Hij is zeer explosief en rustig aan kent hij niet, vandaar dat ik zo voorzichtig ben. Geen zin in herhaling. In februari even naar de osteo om te zien of andere delen van het lijf zwaarder belast geweest zijn en wat haar bevindingen van de poot zijn.

Gelukkig loopt je pup weer goed (en gelukkig voor jou is het wisselen begonnen :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door pike
#3455815
Bedankt Zurca en Yazzie voor de tekst en uitleg. Malbec loopt nog steeds regelmatig maar ik houd hem zeker heel goed in de gaten. Hij heeft toch al van die enorme lange beentjes.
En ja ik ben zeker blij dat hij begonnen is met wisselen. Hij heeft al een aantal mooie binnenste snijtanden in de bek staan.
Door Lizzy
#3455816
Ik heb nog nooit een hond gehad met groeipijn. Ik heb honden gezien die groeipijn zouden hebben (vermeend) en die waren best kreupel maar niet stokkreupel, dat ze de poot haast niet konden gebruiken. Overigens had een van de honden (bleek later) LPC, niks geen groeipijn. Ik vind dat die diagnose best vaak (en makkelijk) wordt gesteld, zonder röntgenfoto's. Maar als het groeipijn is: omega 3 vetzuren middels een goede visolie, minder kcal voeren en minder calcium. Wel veel groenten voeren. Maar als ik dit zo lees, denk ik niet gelijk "groeipijn". Dat is meestal ook weer niet zo maar weer weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455817
Mocht er in de toekomst iets met zijn botten zijn (ik hoop het niet natuurlijk), dan laat ik mij echt niets aanpraten zonder foto's. Natte vingerwerk zit ik niet op te wachten. Mijn da gaat dat ongetwijfeld ook niet doen trouwens. Maar laten we positief blijven denken en ervan uitgaan dat er niks mis gaat ;)
Door eelke
#3455825
Zou je toch haast gaan denken aan een splinter ofzo. Die voetjes zijn toch gevoelig hoor; Gijs liep kreupeler toen ie een sneetje in zijn voetzool had, dan toen zijn achillespees gescheurd was.

Als in, bij dat sneetje liep ie eigenlijk niet. En hij was er ook Heel Ongelukkig Van.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455826
eelke schreef: ma 16 jan 2023, 20:35 Zou je toch haast gaan denken aan een splinter ofzo. Die voetjes zijn toch gevoelig hoor; Gijs liep kreupeler toen ie een sneetje in zijn voetzool had, dan toen zijn achillespees gescheurd was.

Als in, bij dat sneetje liep ie eigenlijk niet. En hij was er ook Heel Ongelukkig Van.
Het is natuurlijk mogelijk alhoewel ik zijn zooltjes geïnspecteerd heb, ook tussen de kussentjes heb gekeken en de teenbotjes ben afgegaan. Het is het eerste waar ik altijd naar kijk. Er liggen hier overal eikeltjes en beukennootjes en vooral de laatste willen nogal eens klem zitten in een voetje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door