Een aantal maanden geleden ging m'n hondje met steeds langere tanden eten, gezien z'n chemische castratie uit begon te werken en hij nog heel energiek was heb ik het even afgewacht. Ook zaten er betere dagen tussen dat ik het idee had dat het weer de goede kant op ging.
Zijn eetlust is nu wel weer goed, alleen is zijn ontlasting niet meer goed. Hij heeft een keer of 5/6 ontlasting op een dag, het begin drolletje is wel stevig, alleen de daaropvolgende drolletjes zijn losser. Ook ziet zijn ontlasting er meer een oranje gekleurd uit en heeft hij er heel af en toe ook wat slijm op zitten.
Hij heeft ook vaak een borrelend buikje na het eten.
Vorrige week is de DA langgeweest en zei dat het een soort van spastische darm aandoening was, niets ernstigs dus maar het kan komen door de voeding of door stress.
Hij heeft een cortisolspuit gehad en een humaan middeltje Simethicon tegen het borrelen ( wat niet zo goed werkt).
Nu geef ik hem al langer dan een jaar Bandit en Alroda waar hij het super goed op deed, ook geef ik hem omega 3, probiotica, psylliumvezels (anders worden z'n drolletjes normaal gezien te hard) en geelwortel tegen z'n tandvlees ontsteking.
Dus ik weet niet wat ik nog anders kan doen qua voer.
Dus dan blijft stress misschien over? Ik denk dat hij misschien aanvoelt hoeveel stress ik heb? Het gaat lichamelijk en psychisch echt heel slecht met me, moet vechten om de dag door te komen zonder enige vorm van hulp en dit geeft mij enorm veel stress. Zou het kunnen dat Bodhi dit aanvoelt en dat hij hierdoor ook teveel in de stress raakt wat dan op z'n darmen slaat?
Is er iets wat ik voor hem kan doen?