Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door maartjef
#3407385
Middels onderzoek bij het Woud is er een lichte coccidiose besmetting geconstateerd bij mijn hond van 6. Mijn 3 honden krijgen Kvv. Dit is 1e x dat er een besmetting uitkomt, laat dit 2x per jaar uitvoeren .
Advies van het Woud is om Procox te geven.
Wat is jullie mening hierover?
De laatste paar weken geeft mijn hond over na het eten van een snack (runderkop) en is iets afgevallen.
Dank akvast
Groet Marielle
Door Janie2
#3407648
Waarom twijfel je om dit te gaan behandelen? Mij lijkt dat je juist daarom test toch? Ik zou zelf dus nu inderdaad procox gaan geven. En navragen wanneer je weer ontlasting moet inleveren om te controleren of zijn ontlasting nu schoon is.
Door Lizzy
#3407655
maartjef schreef: za 25 jul 2020, 10:47 Middels onderzoek bij het Woud is er een lichte coccidiose besmetting geconstateerd bij mijn hond van 6. Mijn 3 honden krijgen Kvv. Dit is 1e x dat er een besmetting uitkomt, laat dit 2x per jaar uitvoeren .
Advies van het Woud is om Procox te geven.
Wat is jullie mening hierover?
De laatste paar weken geeft mijn hond over na het eten van een snack (runderkop) en is iets afgevallen.
Dank akvast
Groet Marielle
Ja, ik doe niks. OK, ik doe wel wat, maar geen gif. Ik geef probiotica. En laat de test weken later nog een keer uitvoeren. Ik heb nog niet 1 keer gehad dat ze voor de 2de keer positief testte. Er valt genoeg over te lezen op Barfplaats, ik sta nu te koken dus vandaar wat kort van stof.

Wel voordat je weer mest inzamelt 100% zorgen dat je hond die dagen (dat je mest verzamelt) NIKS van straat vreet!
Door maartjef
#3407731
Lizzy schreef: Ja, ik doe niks. OK, ik doe wel wat, maar geen gif. Ik geef probiotica. En laat de test weken later nog een keer uitvoeren. Ik heb nog niet 1 keer gehad dat ze voor de 2de keer positief testte. Er valt genoeg over te lezen op Barfplaats, ik sta nu te koken dus vandaar wat kort van stof.

Wel voordat je weer mest inzamelt 100% zorgen dat je hond die dagen (dat je mest verzamelt) NIKS van straat vreet!
Ok dank je Lizzy. Ik kon niet zoveel vinden op het forum, dus ik zoek wellicht niet goed. Ga vanaf nu dan pribiotica geven en over paar weken nog een x testen. Als het dan niet goed is, procox
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door