Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3404389
Al jarenlang is Scott zn rug zn zwakke plek.
Paar jaar terug zijn er foto's gemaakt door da, alles in orde behalve de bespiering op zn achterhand waardoor de laatste wervels niet genoeg steun hadden. Dus fysio en hydrotherapie.
Bespiering is nu prima maar nog steeds kan ik om de haverklap naar de fysio. Elke keer weer speelt zijn si gewricht op en vaak ook andere nek of rugwervels. Na wat "correcties" en hydrotherapie gaat t dan weer prima. Thuis doen we tussentijds oefeningen, massages, etc.
De voornaamste oorzaak is speuren. De meest simpele oplossing zou zijn nooit meer speuren. Maar ja, dat is volgens hem het allerleukste in de hele wereld en wil ik dus niet "afpakken". Scott heeft nogal de neiging tot alles of niks, speuren is dus alles en gebeurd volgas.
Daarnaast is t een kleine lomperik, dat helpt ook niet mee. Perse willen plassen op een bepaalde plek en dan met je poot op de stoeprand gaan staan en er af donderen, dat soort dingen.

Dus wat nu...

Osteopaat heb ik 2 of 3x geprobeerd, in mijn ogen deed die niks anders dan de fysio. En bij de fysio mag Scott "zwemmen" als bonus (het 2e leukste in de wereld).
Van Phytonics heb ik Muscle mass geprobeerd, dat leek ook weinig te helpen.
Ik zit nu te kijken voor flexijoint. Zou dat wat kunnen zijn? Misschien niet dagelijks maar naar behoefte te geven? Iemand daar ervaring mee?
Of heeft iemand andere ideeën?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3404396
Kim_S schreef: di 02 jun 2020, 20:39 Wat voor tuig gebruik je voor het speuren? Misschien dat daar nog winst te halen is, omdat je zegt dat het door het speuren komt?

Verder geen idee eigenlijk...
We hebben altijd Y-tuigen. Tot voor kort voor speuren een perfect fit, maar die vind ik zo onhandig als ze nat en vies zijn.
Nu een nieuw tuig maar vergelijkbaar qua model en maat.
Z'n dagelijkse tuig is ook een Y-tuig en de fysio zegt dat het daar niet aan kan liggen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3404397
pluk schreef: di 02 jun 2020, 22:03 We hebben altijd Y-tuigen. Tot voor kort voor speuren een perfect fit, maar die vind ik zo onhandig als ze nat en vies zijn.
Nu een nieuw tuig maar vergelijkbaar qua model en maat.
Z'n dagelijkse tuig is ook een Y-tuig en de fysio zegt dat het daar niet aan kan liggen.
Dat klinkt gewoon prima idd.
Wat doet ie dan met speuren waardoor hij zo'n last krijgt?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3404398
Kim_S schreef: di 02 jun 2020, 22:23 Dat klinkt gewoon prima idd.
Wat doet ie dan met speuren waardoor hij zo'n last krijgt?
Scott is de hele week zo'n konijn zonder Duracel batterijen.
Rustig aan, overal snuffelen, maar lekker doorlopen? Neuh...
Tot dat met speuren z'n werkknopje omgezet wordt, dan is het ineens wel een duracel konijn.
Vol gas, trekken aan de lijn, bunnyhoppen, etc. En in een bos is het nou eenmaal niet vlak, dus dan stap je weleens met je poot in een kuiltje of op een tak. En dan ben je ook nog een terrier, dus die piept niet maar gaat door.
Overigens proberen we ook bij speuren het zo aan te pakken dat hij rustiger gaat werken.
Door Lizzy
#3404404
Flexijoint lijkt me prima spul dus dat kun je sowieso wel geven. Of het helpt moet je gewoon altijd afwachten. Op zich is het middel niet echt een Si gewricht middel, maar kwaad kan het zeker niet. En wie weet wat voor winst je behaalt...! Geef je daarnaast ook visolie? Dat zou ik ook geven, een goede visolie. Of algenolie (en dan wel met DHA en EPA, niet alleen DHA). Verder zou ik CBD olie proberen. En Golden Paste (kurkuma en dan wel de goeie - die uit de supermarkt is waardeloos). Want ik merk bij mezelf (en ik heb ook een Si probleempje) dat ontspanning (door de CBD) en pijnstilling (door beide) goed doet. Er zit 1 nadeel aan: het duurt gewoon echt wel een week of 2 a 3 voor je verbetering ziet. Dus het is een kwestie van doorzetten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3404420
Scott krijgt 2-3x per week een capsule Testa Algenolie met DGA en EPA en eet vooral Bandit waar ook nog vis in zit.

Golden paste heb ik eerder naar gekeken, maar Scott is zo klein (7 kg) dat de hoeveelheid miniem is en dus lastig te bereiden. Ik heb een tijd kurkuma (van de Tuinen) gegeven door per dag een halve capsule te mengen met wat gesmolten kokosolie en een snufje peper, maar dit leek weinig te doen.

CBD olie vind hij supergoor en krijg ik er niet in.

Flexijoint wil ik toch gaan proberen. Eens kijken of er ook ergens een kleine hoeveelheid te krijgen is.

Overigens vermoed ik niet dat hij pijn heeft, wel last van stijfheid.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3404422
pluk schreef: wo 03 jun 2020, 12:31 Scott krijgt 2-3x per week een capsule Testa Algenolie met DGA en EPA en eet vooral Bandit waar ook nog vis in zit.

Golden paste heb ik eerder naar gekeken, maar Scott is zo klein (7 kg) dat de hoeveelheid miniem is en dus lastig te bereiden. Ik heb een tijd kurkuma (van de Tuinen) gegeven door per dag een halve capsule te mengen met wat gesmolten kokosolie en een snufje peper, maar dit leek weinig te doen.

CBD olie vind hij supergoor en krijg ik er niet in.

Flexijoint wil ik toch gaan proberen. Eens kijken of er ook ergens een kleine hoeveelheid te krijgen is.

Overigens vermoed ik niet dat hij pijn heeft, wel last van stijfheid.

Welke heb je geprobeerd?
Hier krijg is die van Jacob Hooy (2.75%) er ook niet in, die moest ik echt aan de binnenkant van haar lip smeren en dan liep ze nog een half uur na te smakken .... mij ondertussen vernietigend aankijkend :biggrin2:
Geheel begrijpelijk, heb hem zelf ook geproefd en die is echt goooooooor :yucky:

Ik heb nu die van De Groene Os (4%) en die lebbert ze van mijn vingers af alsof ze een ijsje eet :)
Mocht je die nog niet geprobeerd hebben, mag je wel even komen testen of hij die wel wil....mocht je een nieuwe poging willen wagen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3404455
Ina schreef: wo 03 jun 2020, 13:28 Welke heb je geprobeerd?
Hier krijg is die van Jacob Hooy (2.75%) er ook niet in, die moest ik echt aan de binnenkant van haar lip smeren en dan liep ze nog een half uur na te smakken .... mij ondertussen vernietigend aankijkend :biggrin2:
Geheel begrijpelijk, heb hem zelf ook geproefd en die is echt goooooooor :yucky:

Ik heb nu die van De Groene Os (4%) en die lebbert ze van mijn vingers af alsof ze een ijsje eet :)
Mocht je die nog niet geprobeerd hebben, mag je wel even komen testen of hij die wel wil....mocht je een nieuwe poging willen wagen
Inderdaad Jacob Hooy :biggrin2:
Lief van je!

Ik ga ook eens naar die Synopet kijken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3404505
Die van Jacob hooy kreeg ik niet eens binnen gehouden hoor ::)

Supplementen valt altijd te proberen.

Wat speuren betreft, doen jullie ook aan denkoefeningen, geurpoelen, splitsporen, stedelijk gebied speuren, 24 uur oude sporen , veel beslissingsmomenten etc?
Al die dingen kunnen nl. Een beetje de vaart eruit halen omdat het gewoon moeilijker is, dus je niet over het spoor meer heen kunt vliegen. Ok als ie de loper gevonden heeft zal ie altijd nog hopsen dat zul je blijven houden, maar als de rest al wat rustiger zou zijn he zou al schelen.

Qua tuigen heb je ook speciale speurtuigen, die y vooraan zit bijv wat lager, en je hebt er ook met vanuit de bovenkant een losse v lus naar achter zodat het aanhevpchtingspunt verder naar achter zit en los zit, echt geen flauw idee of het voor zijn rug uit kan maken hoor
Door Hanny
#3404523
Onze Roos vind de druppels gewoon prima. Ik wist niet, dat die extreem vies zijn.
Moet wel gezegd zijn, dat ze ze 's morgens inneemt met een beetje vla, pollen en looppoeder.
Helemaal lekker.
"s Avonds met een stukje brood, ook al zo lekker, en haar anti lek tabletje
Ik weet wel, dat je de druppels zo niet moet geven, maar och, volgens mij doen ze met vla ook hun werk.
Ze doet gewoon nooit moeilijk, heerlijk.
Ik probeer ook niet moeilijk te doen, wel verstandig en niet al te precies.

Hanny
#3404610
Ik weet niet meer wie het hier op het forum noemde, maar haar fysio zag veel meer rugproblemen sinds de opkomst van het tuig.
En ik denk dat ook een y tuig de rug belast :-\
Onze Xindy heeft ook behoorlijke last van haar rug. Ze heeft haar hele leven een tuig gedragen. Ik doe haar sinds een jaar een martingale halsband om als ze los loopt. Dan kan ze haar rug goed meebewegen bij het lopen.
De fysio van Bella zei ook dat het belangrijk is dat ze hun rug goed kunnen meebewegen tijdens het lopen. Bella draagt nu ook zoveel mogelijk een martingale halsband (als ze los loopt). Ze had eerder een ruffwear web master tuig dat een stijf rugdeel heeft.

Ik doe nu sinds een paar dagen heel voorzichtig belly lifts bij Xindy en dat vindt ze fijn.

Ik ben benieuwd of je resultaat ziet van de synopet, dat staat hier ook nog als optie op de lijst.
#3404623
weet je wat er aan de hand is? heeft de fysio dat besproken?
hoe lang blijft het goed? heeft de osteopaat iets gezegd over organen/blokkades??

wat zie je aan klachten? heb je evt een filmpje?
veel vragen (en ik heb er nog wel meer), zou in principe als er verder niets onderliggend speelt niet helemaal uit balans mogen raken door een speursessie en/of tuig..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door