Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3402901
Harry zit aardig in de lappenmand, en of hij daar nog uit gaat komen is nog maar de vraag :'(

Hij heeft van vorige week zondag t/m afgelopen vrijdag in Utrecht gelegen.
Daar heeft hij 2x een bloedtransfusie gekregen, maar helaas blijven zijn bloedwaarden heel laag.
Hij valt zijn eigen bloedcellen aan en maakt geen bloedplaatjes aan.
Veel onderzoeken gedaan, maar een echte oorzaak is er niet gevonden.
Vrijdag hebben wij er zelf voor gekozen hem naar huis te halen; als de waarden in Utrecht stijgen, gaan ze dat thuis ook doen, en dalen ze daar, dan liever thuis!
Dat hij zijn laatste dagen alleen in een hok door zou brengen, daar moest ik echt niet aan denken :'(
Dus, nu is hij thuis en krijgt hij prednison, antibiotica en een maagbeschermer.

Sinds vanmorgen eet hij wat moeilijker, en dat is voor Harry echt niet normaal. Deze zelfde Harry haalt graag de prullenbak leeg, op zoek naar eten, nadat hij zijn eigen bak eten net leeg heeft gegeten ;)

Zou ik hem, naast de troep die hij krijgt, Okugest kunnen geven?
Dan ga ik dat straks gelijk even halen.
Ben bang dat hij de zin in eten helemaal gaat verliezen, en dan is zijn einde heel dichtbij vrees ik.

Bedankt alvast :-[
#3402948
Doranto schreef: zo 10 mei 2020, 09:25 Oh wat een narigheid :(
Ik kan je helaas geen advies geven maar wil je wel veel sterkte wensen!
De duimen draaien hier voor Harry dat hij toch weer opknapt!
Dankje! :flowers:
Inge en Bono schreef:Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat niet kan geven.
Mocht je het niet kunnen krijgen, geef ff een gil, ik heb liggen
Nogmaals sterkte :-*
Wat lief, dankjewel! :-*
De Etos hier ging om 12.00 uur open, dus ik heb ze gelijk gehaald.
Vond hij erg leuk ::) :P
hannabelgje schreef:Ik denk ook dat je dat gewoon mag geven. Sterkte met deze nachtmerrie.
Nou, dat zeg je goed inderdaad. Wat een nachtmerrie! Dankjewel!
Lizzy schreef:Oh jee, wat een narigheid joh :-\ . Lijdt hij aan Immune-mediated hemolytic anemia (IMHA)?
Je kunt gewoon Okugest geven. Dat is echt geen probleem.
Dankje! Hoeveel tabletjes per dag mag ik hem geven? Ik heb hem er nu rond 12.00 uur 1 gegeven.

Hm, ik was de IMHA nog helemaal niet tegen gekomen, wat gek. Ze hebben het in het verslag niet over namen gehad. Ik dacht eigenlijk dat hij AIHA of AITP zou hebben.
Maar wanneer ik op IMHA zoek, kom ik ook veel meer info tegen. Bedankt!
Of is het 1 een verzamelnaam voor het ander? :-[

In het verslag van Utrecht staat;
"Ernstige bloedarmoede en ernstig tekort aan bloedplaatjes. De meest waarschijnlijke oorzaak is zgn. immuun gemedieerde afbraak van bloedplaatjes en rode bloedcellen, waarbij de afweercellen het eigen lichaam aanvallen. We zien dan een snelle afbraak van rode bloedcellen, bijvoorbeeld na een transfusie".

Zijn Ht was 6% toen ik hem daar bracht, na de transfusies was het even 24%, maar zakt redelijk snel weer naar onder de 20%. Vrijdag toen we hem hebben opgehaald, was het 15%, hoeveel het nu is weet ik niet.

Ik vind het een heel moeilijk iets. Ik wil hem niet te lang in leven houden, met de hoop dat het weer gaat stijgen, want hoe lang wacht je dan? En hoe lang is het voor hem leuk? Maar aan de andere kant wil ik hem uiteraard ook niet te snel in laten slapen.
Tips of andere info is zeer welkom! :-[ :-*
Neally schreef:Oh, wat een akelig bericht. Duimen draaien voor jullie vent.
Hier lusten ziekige hondjes wel nog altijd de zelfgemaakte boullion.
Wie weet Harry ook. Sterkte.
Dankjewel, hij heeft de duimpjes nog steeds heel hard nodig!
Ik heb toevallig gisteren bouillon gemaakt; dat vond hij gisteren erg lekker, maar vandaag hoeft hij het niet ::)
constance.blokzijl schreef:Oh bah wat naar! Veel sterkte met jouw Harry!
Charlie Angel schreef:Heel veel sterkte met Harry. Afbeelding
Dankjulliewel! :flowers:
Anne in Zweden schreef:Och gos toch, wat een zorgen! Heel veel sterkte, het bepaalt je hele leven als je hond ziek is en je niet weet wat de toekomst zal brengen. :(
Nou inderdaad, dat zeg je helemaal goed! Als ik nou zou weten dat hij zich 4 weken (ik zeg maar wat hoor) slecht zou voelen en dat het daarna langzaamaan weer beter gaat worden, dan is dat goed vol te houden. Maar ik heb nu gewoon geen idee of hij zich überhaupt ooit nog beter zal voelen, dan hoe hij zich nu voelt :'(

Mijn lieve Harry :'( :'( , hij is zo oud geworden ineens..
Afbeelding
#3403017
- pien - schreef: ma 11 mei 2020, 08:31 Wat een narigheid, heel veel sterkte met Harry!
Ach, wat een lief koppie :smitten:
Dankjewel! :flowers:
Ja, Harry heeft zo'n lekker zoen hoofd, haha :smitten:
hannabelgje schreef:Hoe gaat het nu met hem?
Nog geen verbetering helaas.
Donderdag om half 4 een afspraak bij de DA, zodat ze weer bloed kunnen prikken.
Als de waarden hetzelfde zijn of gestegen, is er nog hoop.
Wanneer ze gedaald zijn, dan vrees ik dat we knopen moeten gaan doorhakken.
Ik had me zo'n ander einde voorgesteld, voor mijn stuiterbal :'(
#3403029
Wat een rotdiagnose, daar kan je niet veel mee :'(
Heel veel sterkte :-*

Waarschijnlijk overbodig om te vragen, maar zijn de ziektes Ehrlichia of Babesia uitgesloten? Daar treedt ook bloedarmoede op , mn. rode bloedcellen die kapot gaan en er is tekort aan bloedplaatjes (trombocyten)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door