Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jaba09
#3399209
Goedemorgen,

Bink is vrijdag onder narcose geweest, die dag/avond geen ontlasting gehad.

Echter heeft hij sinds gisterochtend waterdunne diarree, echt alsof hij plast uit zijn kont en licht van kleur.

Maar het meest vreemde, de boeren stinken naar ontlasting, we moeten er van kokhalzen zo vies :-[ hij heeft jaren geleden wel eens een diarree ongelukje gehad in huis maar zelfs dat stonk niet zo als zijn boeren van nu.

Bink is vaker onder narcose geweest, maar dit is nog nooit eerder gebeurd.

Hij eet en drinkt verder normaal. In huis sloom, maar met wandelen loopt hij alsof er niks aan de hand is.

Iemand bekend hiermee, we twijfelen om te wachten tot morgen zodat ik mijn eigen DA kan bellen, of om vandaag toch de spoed bellen?
Door Jaba09
#3399238
Nee geen pijn heb ik het idee.

Zijn achterste kies was verkleurd en kwam pus uit het tandvlees, na het maken van foto’s zagen ze er een grote ontsteking zitten, dus hebben ze de kies getrokken.

Als ik nu aan zijn bek ruik, dan ruik ik niks, dus het is niet zijn wond.
Door Lizzy
#3399246
Mibi09 schreef: zo 29 mar 2020, 11:16 Goedemorgen,

Bink is vrijdag onder narcose geweest, die dag/avond geen ontlasting gehad.

Echter heeft hij sinds gisterochtend waterdunne diarree, echt alsof hij plast uit zijn kont en licht van kleur.

Maar het meest vreemde, de boeren stinken naar ontlasting, we moeten er van kokhalzen zo vies :-[ hij heeft jaren geleden wel eens een diarree ongelukje gehad in huis maar zelfs dat stonk niet zo als zijn boeren van nu.

Bink is vaker onder narcose geweest, maar dit is nog nooit eerder gebeurd.

Hij eet en drinkt verder normaal. In huis sloom, maar met wandelen loopt hij alsof er niks aan de hand is.

Iemand bekend hiermee, we twijfelen om te wachten tot morgen zodat ik mijn eigen DA kan bellen, of om vandaag toch de spoed bellen?
Nee, ik ben hier niet bekend mee. Maar hij kan daar misschien ook wel een virus hebben opgelopen?

Ik deed een paar dingen: koorts opmeten (als hij koorts heeft: vandaag bellen). Ik gaf hem ook Okugest (echt ieder uur een half tabletje).

Wat voer je hem nu?
Door Jaba09
#3399253
Gisteravond en vanmorgen vroeg gemeten, maar hij heeft geen verhoging gehad. Zal het zo nogmaals doen.

Ik gok nu ook op een virus.

Net terug van wandelen en toen kwam er weer water uit zijn achterste. 5minuten laten ging hij weer zitten en er kwam ineens een drolletje uit, wel heel erg klein maar ik hem hem nog nooit zo blij gezien na het poepen.

Zou het misschien overloop diarree geweest kunnen zijn, dat zijn darmen door de narcose stil gelegen hebben? Geen idee of dat kan hoor, schiet me ineens te binnen.

Hij liet bij binnenkomst wel weer een stinkende boer, dus dat is nog niet over helaas :-[

Okugest heb ik niet, zal dat wel gelijk bestellen.

Hij krijgt KVV, afwisselend carnibest en tammenga.
Door Jaba09
#3399382
Ik voel me heel erg schuldig :'( Blijkbaar was hij zo ziek van de pijn..

Ze waren vrijdag vergeten pijnstillers mee te geven. Ik had er zelf ook niet aan gedacht, ik was allang blij dat de operatie goed en snel gegaan was, en dat hij goed wakker werd. Bij het afrekenen nooit over nagedacht dat ik niks had meegekregen.

En thuis, omdat hij toeliet aan zijn kop te zitten en in zijn bek te kijken/ruiken of de wond rustig was, had ik niet het idee dat hij daar zo'n enorme pijn zou hebben, ik zocht teveel achter de narcose en maag/darm gebied, maar ook omdat hij verder niet heel raar gedrag toonde :(

Ze hebben niet alleen die rotte kies getrokken, maar ik hoorde nu ook dat er een heel stuk kaakbot is weggehaald, dat schijnt veel pijnlijker te zijn dan alleen een kies :'(
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399385
Jemig.... :'( :-\ ...... ik neem aan dat ze flink excuses hebben gemaakt????!!!! Hoe kan je pijnstilling vergeten mee te geven??? Of ben ik nu tekort door de bocht???
Heeft Bink nu wel pijnstilling gehad???
Door Jaba09
#3399386
Ze konden zich niet voorstellen dat ze het vergeten waren mee te geven, dus dat was eerst een welles/nietes verhaal, maar ik was samen met mijn vriend Bink ophalen en we hebben allebei niks gehad.. Dus uiteindelijk wel excuses gekregen.

Ja we hebben pijnstilling nu, en nog een hele waslijst aan medicatie meegekregen. Ik moet het nog uitzoeken wat het allemaal is, maar in ieder geval ook anitbiotica en iets om zijn maag en darmen tot rust te brengen.
Door Jaba09
#3399492
@ Lizzy: ja dat kan inderdaad gebeuren, maar we vonden het eigenlijk niet leuk dat ze eerst vol bleven houden dat het meegegeven was, i.p.v. gelijk toegeven dat ze het vergeten waren. Verder ben ik nog wel tevreden hoor, ze hebben al die jaren prima voor Bink gezorgd toen het nodig was.

@ Sam28: hij voelde zich gelijk een stuk beter. Geen gerommel in zijn buik meer en hij lag gisteravond languit op zijn rug voor de open haard, dat doet hij alleen als hij zich echt lekker en ontspannen voelt.


Maar wel bizar dat de maag en darmen zo van slag kunnen raken van pijn.. Hij wordt a.s. zaterdag alweer 11 en we dachten een hoop meegemaakt te hebben en hem goed te kennen, maar blijkbaar niet :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#3399546
Mibi09 schreef: di 31 mar 2020, 10:27 @ Lizzy: ja dat kan inderdaad gebeuren, maar we vonden het eigenlijk niet leuk dat ze eerst vol bleven houden dat het meegegeven was, i.p.v. gelijk toegeven dat ze het vergeten waren. Verder ben ik nog wel tevreden hoor, ze hebben al die jaren prima voor Bink gezorgd toen het nodig was.

@ Sam28: hij voelde zich gelijk een stuk beter. Geen gerommel in zijn buik meer en hij lag gisteravond languit op zijn rug voor de open haard, dat doet hij alleen als hij zich echt lekker en ontspannen voelt.

Maar wel bizar dat de maag en darmen zo van slag kunnen raken van pijn.. Hij wordt a.s. zaterdag alweer 11 en we dachten een hoop meegemaakt te hebben en hem goed te kennen, maar blijkbaar niet :-[
Dat is heel vreemd, omdat je ervan uit kan gaan dat alles wat ze meegeven in zijn dossier staat (en dus ook op jouw factuur). Ze zouden dat dus gewoon na moeten kunnen kijken en gelijk zien dat het niet is meegegeven.
Gelukkig voelt hij zich nu weer een stuk beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door