Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3392887
Hai, mijn teckel heeft echt last van jeukvoetjes. Dat komt doordat ze 's-ochtends in de uiterwaarden overal doorheen raust.
Wat zou helpen? Ik zat aan vetramil te denken, dat betekent dus ook dat mijn hele huis onder de vetramil komt, iemand anders een idee?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3392888
Jeukvoetjes komt 9 van de 10 keer door het eten. Ik neem aan dat ze geen brokjes krijgt, maar krijgt ze wel eens snacks of kauwartikelen uit de dierenwinkel? De kans dat het daar van komt is vele malen groter dan van iets waar ze doorheen loopt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3392901
Ik denk niet dat vetramil gaat helpen. Mijn honden hadden het ook vaak als ze op de dijk hadden lopen struinen. Ik heb er nooit een remedie tegen gevonden. Het enige dat echt werkte was ergens anders met ze gaan lopen. Ik heb ook nooit de oorzaak gevonden. Het zou van de brandnetels kunnen zijn, of het zouden (oogst)mijten kunnen zijn. Na een uurtje was het doorgaans wel over.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392904
pike schreef: zo 12 jan 2020, 01:21 Ik denk niet dat vetramil gaat helpen. Mijn honden hadden het ook vaak als ze op de dijk hadden lopen struinen. Ik heb er nooit een remedie tegen gevonden. Het enige dat echt werkte was ergens anders met ze gaan lopen. Ik heb ook nooit de oorzaak gevonden. Het zou van de brandnetels kunnen zijn, of het zouden (oogst)mijten kunnen zijn. Na een uurtje was het doorgaans wel over.
Precies mijn ervaring. Wij zijn daardoor een aantal fijne uitlaatstukken gaan mijden. Elke keer een uur of wat dat gesop bij thuiskomst was voor niemand leuk.
Door vagebond
#3392908
Ik heb gister gedept met kamillethee, eindelijk werd ze rustig. Straks doe ik dat gelijk. Even kijken of het toeval was.
Ik denk ook wel dat er inmiddels babybrandnetels zijn met deze temperaturen. Ze struint door de greppels heen, waar je echt zelf niet kan lopen.
Ze krijgt enkel barf, ze likt ook niet tussen de tenen of zo, ze krabbelt met haar voetjes over de vloer.
Door Ruisje
#3392940
vagebond schreef:Ik heb gister gedept met kamillethee, eindelijk werd ze rustig. Straks doe ik dat gelijk. Even kijken of het toeval was.
Ik denk ook wel dat er inmiddels babybrandnetels zijn met deze temperaturen. Ze struint door de greppels heen, waar je echt zelf niet kan lopen.
Ze krijgt enkel barf, ze likt ook niet tussen de tenen of zo, ze krabbelt met haar voetjes over de vloer.
Wij hadden dat afgelopen zomer met Lily; jeukende pootjes en we kregen er zelf ook de kriebels van. Afbeelding
Ik ben toen begonnen na elke wandeling de pootjes goed te spoelen met groene thee en dat hielp ook.
Al snel kocht ik zo’n handige potenwasbeker bij Alie, haha. De zachte silicone staafjes zorgde dat het ook tussen de teentjes schoon werd, en het spetterde minder.
Wat het is geweest weet ik niet, maar na de zomer was het jeukprobleem over na een wandeling. Afbeelding
Door vagebond
#3392962
Wow, dat is een goeie zeg, die beker, ga ik ook eens kijken, lijkt me erg handig, en geen geknoei meer!
Door inni
#3393007
Hier ook wel eens jeukende of kriebelende pootjes.... ik zet wat lauw water in bad en spoel hun pootjes goed af. dan even met de waterblazer pootjes drogen, als de huid wat rood kleurt smeer ik Sudocrem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door