Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3390489
toscak schreef: vr 29 nov 2019, 12:16 Bob heeft na zijn maag/darm operatie en buikvliesontsteking ook ruim een week niets gegeten. En vervolgens nog 2 weken daarna alleen muizen hapjes. Ik stond ook de hele dag te koken en van alles uit te proberen tot ik iets had wat er af en toe in ging en dat was Frolic Afbeelding. Daar heeft hij wat dagen af en toe wat van gegeten en daarna lustte hij alleen kattenvoer, vervolgens ging ik over naar hondenblikvoer en pas na 3/4 weken ging er iets normaals in verdeeld over 5 maaltijden per dag.
Ik houd me 100 keer per dag maar aan jouw bericht vast en zeg tegen mezelf "komt goed, met Bob kwam het ook goed".
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3390490
Lizzy schreef: za 30 nov 2019, 12:56 Ik houd me 100 keer per dag maar aan jouw bericht vast en zeg tegen mezelf "komt goed, met Bob kwam het ook goed".


Het is ook ansich niet zo vreemd dat ze nog niet eet. Ziek van operatie, mengelen van medicatie...methadon, ab, pijnstillers enz. Maar jou kennende was Frou netjes op gewicht voordat ze begon met braken en ze had voor de operatie ook al dagen niks meer binnen gehouden. En bij Broer duurde het ook 4 dagen voordat hij weer zelf ging eten, maar die was vooraf in goed doen, dus die kon het wel hebben en Frou kan het eigenlijk niet meer zo gebruiken. Hopelijk gaat ze vandaag weer iets meer eten. :-*
Door Siberienne
#3390491
Lizzy schreef: za 30 nov 2019, 12:10 Je bent een schat, dank je wel :-* !

We hebben daarnet een kuipje Trovet meegekregen. Geen idee of dat veel verschilt met de worst? Dat vindt ze in ieder geval niet om te eten :-X . Ik heb het idee dat alle blikachtige dingen door Toetie voor oneetbaar zijn verklaard. De brokjes lust ze trouwens ook niet meer.

Ik probeer de moed niet te verliezen en me vast te houden aan de kleine lichtpuntjes. Zoals de drol, uit zichzelf drinken, lekker monter meewandelen.

Mijn dierenarts was ook niet blij hoor, dat ze nog steeds niet echt eet (en al helemaal niet uit zichzelf). Morgen om 11 uur weer terug.

En MillyMol, nee, die richting denk ik niet uit en dat wil ik ook niet. Frou Frou is nu gebaat bij positief. Bij vrolijkheid.

Ik hoop dat de homeopathische middelen vandaag binnen komen. Zijn eergisteren al opgestuurd maar helaas gisteren niet gearriveerd :-\ . Daar zit ook Nux Vomica bij.
De worsten zijn minder vettig maar ruiken ook minder sterk. De kuipjes vonden ze hier erg lekker maar bij Spot viel dat toen minder goed weer ik nog. Dat vergeet je weer maar daar heb ik ook maanden lopen tobben met eten. Die heeft regelmatig geweigerd te eten. Ik las ooit ergens ‘feeding is loving’ En dat klopt ook wel. Dat maakt het extra ruk als het niet lukt. Weet je, ik stuur gewoon wat op en dan zien maar. Ik had jou ook nog ooit een DVD beloofd, die heb ik bij de verhuizing terug gevonden en dat kan dan mooi in 1 keer :)
Door Lizzy
#3390492
Ja, dit zijn de berichten waar ik me dus aan vast houd. Broer is ook echt beroerd geweest en er weer bovenop gekomen. Lustte hij ook gewoon niks?

Mijn dierenarts vroeg vandaag toch eens te kijken of ze rauw eten wel direct op eet, of het daar aan ligt. Na 2 hapjes tartaar (bio ook nog) zei ze "nope, oneetbaar". Ik heb haar daarnet voor de 2de keer dwanggevoerd. RC vloeibaar en Trovet kuipje (wat ze echt echt echt niet te vreten vindt terwijl het serieus lekker ruikt). Ik geef laat in de middag nog een keer RC vloeibaar en de rest van het blikje RC recovery.

Frolic brokjes vindt ze trouwens ook oneetbaar. Die spuugde ze net bij onze dierenarts met een grote boog uit....

Frou Frou was inderdaad netjes op gewicht, hoewel ik Godzijdank altijd een klein laagje spek extra kweek voor de winter. Dat zat er dus al aan. Maar dan moet je dus denken aan 1 kg meer, ipv 24 kg woog ze 25 kg. Die week kotsen : was ze natuurlijk al wat op kwijt. Ze weegt nu 23,8 kg. Maar ze ziet eruit alsof ze 20 weegt. Ik weet ook niet of de verschillende weegschalen waar ze op heeft gestaan echt exact hetzelfde wegen, maar ze zou dus nu 1 kg en 2 ons zijn afgevallen. Ik kan het me niet voorstellen, maar goed.
Door Lizzy
#3390494
hannabelgje schreef: za 30 nov 2019, 12:28 Pfff wat klote dat ze niet wil eten. Die muts hier eet als ze niet ziek is al niks wat in blik, kuipje enz zit. Dat vindt ze gewoon geen eten.
Ik zweer met dwangvoederen bij pasta. Daar hoeven katten maar een paar cm per dag van te hebben. Geen idee of dat ook voor honden is. Als de andere honden die recovery ook niet willen dan zal het wel niet te vreten zijn. Eet ze wel nog gedroogde snacks?
https://www.medpets.be/calo-pet/ die heb ik voor zieke katten altijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Oh, dit is mooi spul zeg! Daar hoeft ze maar 2 eetlepels per dag van! Even kijken of Medpets NL dat heeft.

Ze eet af en toe een stukje gedroogde pens.
Door Siberienne
#3390495
Ik heb een keer gehad dat Janouk op vakantie in Noorwegen een paar kilo kwijt was geraakt (iets met wintervacht eruit gooien voor de vakantie en dan extreem koud weer) en toen terug in NL een virus opliep en een paar weken slecht at en flinke diarree had. Ik heb nog ergen een foto van het gratenpakhuis. Dat was er niet 1-2-3 bij maar kwam wel weer goed. Ik vind het soms verbazingwekkend hoe ze gewicht eraf en erbij kunnen krijgen. Veel makkelijker en sneller dan mensen heb ik het idee. Janouk werkte zo hard als we naar de sneeuw gingen dat ik dat niet bijgevoerd kreeg en was dan in twee weken bijna 2 kilo kwijt (10% van zijn lichaamsgewicht). En dat at hij er daarna dan weer bij in een paar weken.
Door toscak
#3390497
Lizzy schreef: Ik houd me 100 keer per dag maar aan jouw bericht vast en zeg tegen mezelf "komt goed, met Bob kwam het ook goed".
Je hebt er natuurlijk helemaal niet aan, maar ik hou me er ook aan vast. Bob wilde echt helemaal niets. Heb mijn Posts nog teruggelezen om te kijken of ik het me nu anders herinner dan toen maar ik lees inderdaad dat hij niets wilde. En dat is nog wel een lab. Bob dronk ook niet.

Ik verwacht gewoon binnen 2 dagen een bericht dat ze ineens weer wat aanpakt. En wat zou het dan heerlijk zijn als je alle troep die je hebt aangeschaft weer weg kan gooien Afbeelding. Ik blijf duimen.
Door Anne in Zweden
#3390500
Hoe zit het met groentemix, heb je dat al geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat dat een beetje neutraal ruikt, niet heel erg naar eten, misschien dat ze dat lust? Misschien vergis ik me, maar ik heb het idee dat ze alles wat sterk ruikt vies vindt?
Door Lizzy
#3390544
We hebben gisterenmiddag in Rijswijk (spoedkliniek) afgrijselijk nieuws gekregen....

Frou Frou braakte dus in overleg met onze dierenarts naar Rijswijk gesjeesd. Daar bleek dat ze de uitslag van het onderzoek naar het tumorweefsel al binnen hadden. Maligne lymfoom. Om precies te zijn Alimentair lymfoom. De kanker zit door de hele darmwand. Mogelijk is er al een lekkage omdat ze verkankerd darmwand aan elkaar hebben geprobeerd te knopen en is ze daarom niet lekker. Hoewel het beeld ook wel past bij een aangetaste darmwand door maligne lymfoom.

Hoe dan ook, zoals het er nu naar uit ziet is chemo niet eens meer een optie.

We zijn kapot. Heart broken. Volledig naar de kl*te. Onbegrijpelijk. Krijsen, gillen, schreeuwen, janken :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Geen woorden meer...........................................................
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door