Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3390316
Ze is thuis geïnstalleerd.

Toen we in Dordrecht aan kwamen kwam ze wel gelijk naar ons toe maar was ontzettend gedesoriënteerd. Ze heeft ook letterlijk wallen onder haar ogen. Dus toen ze zeiden dat ze mee naar huis mocht, stonden wij niet direct te juichen. Dood eng!

We zijn daar even met Frou gaan zitten en toch besloten haar mee te nemen. Ze wilde daar niet eten maar als je zag wat daar voor haar klaar stond....... Zou ik ook niet hoeven :-X . Brokken met een 3 cm doorsnede en een een of andere meurend blikvoer. Vraagt de arts "is ze een moeilijke eter?" waarop ik zeg "nee, maar thuis krijgt ze echt eten, vers". Dat mocht ik haar thuis ook geven zei ze toen.

Ze heeft echt letterlijk wallen onder haar ogen, ons smurfje. Maar ze kreeg opiaten daar dus ze ziet gewoon roze olifanten. Dit was nog in Dordrecht. Kijk, serieus wallen!
Froutje1.jpg
Froutje1.jpg (51.87 KiB) 1543 keer bekeken
Froutje2.jpg
Froutje2.jpg (56.09 KiB) 1543 keer bekeken
Goed, we hebben haar mee naar huis genomen en thuis geinstalleerd. Fritzi is pikaal van de leg, die is en loops en wil d'r zus controleren. Maar ik wil dat ze Frou met rust laten. Zeker als Fritzi loops is kunnen die twee nog wel eens stom op elkaar reageren. En Frou wil ook duidelijk rust.



Leo slaapt vannacht natuurlijk weer beneden. Morgen om 11:30 afspraak bij mijn eigen DA voor controle.

Het wil toch niet echt inzinken hoor, dat ze over een paar weken of maanden dood kan zijn :-X :'( :'( :'( :'( :'(. Dit is echt een slechte grap, mega nachtmerrie, zo meteen komt iemand me wakker maken en zegt "gefopt!" en die krijgt dan gelijk een forse rechtse hoek!!!!!!!! >:( . En daarna een linkse! Maar dit kan gewoon niet waar zijn joh........

Even wat medische details: de tumor was 5 cm groot. Aan beide zijde van de dunne darm hebben ze (dus links en rechts van de tumor) 15 cm dunne darm weggehaald. Ter plekke konden ze verder geen verdacht weefsel vinden. Frou Frou haar natuurlijke lichaamsreactie was dat ze de tumor aan het aanvallen was en het aan het inkapselen was. De tumor is overigens niet open gebroken, de darm ook niet, het lichaam van Frou zelf was in overlevingsmodus gegaan om wat daar gaande was te bevechten. De lymfeklier was vergroot. Kan door de ontstekingsreactie komen, kan uitgezaaide kanker zijn. Dat weten we pas als het weefsel is onderzocht en dat is nog 1 a 2 weken wachten.

Voor ons maakt dat voor het verhaal niet uit. Wij hebben besloten dat wat er ook gebeurd: Frou krijgt geen chemo behandelingen. Deze vormen van kanker in de dunne darm reageren helemaal niet goed op chemo en wat we daar dan hooguit mee winnen is een klein beetje meer tijd en zelfs dat is maar de vraag.

Ik ga natuurlijk wel kijken naar homeopathische ondersteuning, supplementen, de hele kelere zooi. Dus als iemand nog goede hints en tips heeft; ik houd mij aanbevolen!

Toetie is op dit moment in diepe slaap en ik zit aan de wijn met een zak chips. Ja, echt voer gaat er niet in maar chips en wijn past altijd :-X

Ik ga Toetie zo meteen anti-braakmiddel toedienen. Eten is echt gewoon niet aan de orde op dit moment. Ik heb een rol KVV en een bakje Smuldier gekocht, dat gaan we morgen maar eens proberen. Eerst moet smurfje bij komen van een operatie en een hele nacht IC.

Mijn hart brak trouwens vandaag wederom in 3 duizend stukjes toen ze me gelijk begon te zoenen en daarna de behandeld dierenarts begon te zoenen. Dit is zo'n verschrikkelijk lief hondje........ Dit is zo oneerlijk. Ze is echt in en in lief en goed :'( :'( :'(. Ik houd zoveel van haar dat het pijn doet :'( :'( :'(

KUTZOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( :'( >:( :'( >:( :'(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3390320
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Alles van Ziva komt hier ook weer omhoog, het is een kutzooi, wijn en chips zijn oke, je hart is echt in 100000 stukjes, het is oneerlijk en onwerkelijk en een nachtmerrie.
Ik hoop uit de grond van mn hart dat de lymfe schoon is en dat Frou nog een prachtige tijd bij jullie heeft.
Ik leef enorm met jullie mee.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3390323
Wat een narigheid hé :-[
Gelukkig mocht ze met jullie mee, dat is (hoe ellendig ze zich misschien ook voelt) voor alle partijen toch geruststellender .... nog een nacht daar ik de kooi zonder dat je haar even kan vasthouden als je daar behoefte aan hebt zou voor nu denk ik geen meerwaarde hebben.
Thuis, veilig met eigen baasjes en eigen geurtjes is vast beter voor haar herstel nu

Geen idee of je ooit eerder één van je honden zo volgespoten met opiaten thuis hebt gekregen, maar houdt er rekening mee dat ze nog wel even kan spoken....gewoon omdat ze high is
Blondje hier ging midden in de nacht rondjes lopen en huilen :o en was echt bijna niet aanspreekbaar.
Ik kon haar alleen maar vasthouden terwijl zij stokstijf bleef staan, en zorgen dat ze nergens tegenaan liep, daar werd ze dan wel rustiger van....maar het heeft de hele nacht en ochtend geduurd voordat ze echt rustig kon blijven liggen.

Een hele dikke knuffel voor jullie daar
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390324
Ik ga natuurlijk wel kijken naar homeopathische ondersteuning, supplementen, de hele kelere zooi. Dus als iemand nog goede hints en tips heeft; ik houd mij aanbevolen

Die gedachte heb ik ook. Jee, wie had vorige week kunnen denken dat we nu in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb cdb olie besteld voor Bea, ik weet het verder helaas ook niet, maar ik google me suf.

En och, kijk die arme drommel nou zitten,je voelt je zo radeloos, machteloos :(
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3390326
Fijn dat jullie meisje thuis is, kan ze rustig opknappen van die zware ingreep.
Het blijft gewoon zo kut en onbegrijpelijk.
Een voorzichtige knuffel voor Frou en ook voor jullie een dikke knuffel. Kaarsje blijft aan en duimen blijven draaien.

Ik zat ook gelijk aan cbd te denken. Wellicht even contact ook opnemen met Polder Canabis?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3390331
Goed te lezen dat de artsen haar goed genoeg vonden om haar naar huis te laten gaan. Dat is in ieder geval goed teken te opzichte van het herstel van de operatie zelf!
Ook begrijpelijk dat het doodeng is om de medische zorg nu minder dichtbij haar te hebben dan als ze daar zou blijven. Het heeft altijd iets dubbels.

Duimen blijven hier draaien en gedachten zijn bij jullie :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3390333
Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen..... behalve dan, natuurlijk!!!, dat ik hoop dat jullie nog een hele tijd samen is gegund.... Sterkte, zo heel veel sterkte voor jullie :-* :bigarmhug:
De kaarsjes blijven branden :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door