Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3373937
Ik weet niet of ik me ongerust moet maken maar ik vraag het even voor de duidelijkheid
Puppy van 4 maand heeft vooraan een tand die weg is. Er is enkel een klein gaatje. Voor de rest is het melkgebit nog volledig aanwezig.
Is het normaal niet altijd de hoektanden die eerst wisselen? En kan het tijdens het spelen gebeurd zijn? Ze bijt graag op steentjes enzo maar kan niet de hele dag achter haar gat aanlopen en als ze snacks voor te bijten krijgt, is het slik en weg

Deze tand komt zowieso nog terug bij wisselen maar dit was niet door het wisselen veronderstel ik?
Door Greece
#3373953
Vanaf 16 wkn gaat een pup wisselen en (zo heb ik dat altijd meegemaakt) eerst de kleine tandjes. Dus geen zorgen ;)
Door zurca
#3373954
Pippa had eerst een "fietsenrekkie " :biggrin2: en daarna gingen pas de hoektanden. (en wat waren wij daar blij mee, kon ze er wel uit kijken :biggrin2: ::) )
Door Lizzy
#3373958
Ja, eerst krijgen nieuwe voortandjes. Dat is op ongeveer 3 a 4 maand. En dan gaan hoektanden (op 4 a 5 maand) en dan de Premolaren.
Door Paulus5
#3373989
Aah oké super om te lezen want op Google stond eerst hoektanden en mijn boek van een cursus kynologie van de hond vind ik tijdelijk niet meer ;)
Ik zal ook niet triestig zijn als de melkhandel weg zijn, want dat bijten is hier geen probleem ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door