Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#368037
LSD schreef: als er beweert wordt dat ontwormen vergif is, hoe worden jou honden dan ontwormt lizzy, elke hond zou vroeg of laat toch wormen hebben, en ik heb al een hond doodziek weten te zij omdat ze vol wormen zat en zelfs uitkotste, 1 pilletje en savonds was ze al helemaal opgeknapt.
Ik ontworm mijn honden als bewezen is dat ze wormen hebben. En mijn honden hebben al ruim 5 jaar geen wormen. Want het is pertinente onzin dat een hond vroeg of laat toch wormen heeft. Een hond in een ijzersterke conditie met ijzersterke darmen: die maakt korte metten met een wormpie. En hoe krijg je een hond in die conditie? Door hem vers en rauw voer te geven, rauwe botten te voeren, door hem probiotica toe te dienen en dus door ervoor te zorgen dat wormen geen enkele kans in je hond maken. En zo zijn mijn honden dus al 5 jaar aangetoond wormenvrij. Ik stop geen gif in mijn hond zonder dat aangetoond is (middels en mestonderzoek) dat er ook daadwerkelijk wormen zijn die gedood moeten worden.

En als er wel wormen zijn: ontwormen. En daarna direct zorgen dat de darmen weer in topconditie komen. Dus: de hond heel veel en langdurig probiotica toe dienen. Daarnaast natuurlijk vers/rauw blijven voeren (rauwe botten!). Knoflook (in kleine hoeveelheden) en rauwe gemalen pompoenzaden en rauwe gemalen wortels schijnen ook een goede wormafwerende werking te hebben. Ik weet niet zeker of het zo is, maar mijn honden krijgen het al jaren en hebben dus al jaren geen wormen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 11 aug 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#368039
pepper schreef: Heb ik toch een vraagje??? De eitjes van de spoelworm zijn niet te zien, maar wel vaak aanwezig...zover ik kan lezen over het ontwormen, word het aangeraden omdat mensen, met name kinderen besmet kunnen worden door de eitjes, op speelplaatsen etc...dus het ontwormen is meer van toepassing op de mens dan op de hond...let wel, door die wormbesmetting op kinderen, kunnen kinderen sterven....dus wel of niet is een grote vraag...
Goede reden om poep op te ruimen als honden bezitter. ;D ;D ;D
Door pepper
#368048
Erna schreef: Goede reden om poep op te ruimen als honden bezitter. ;D ;D ;D
Begin jij nu ook al Erna, zucht...het hondenbeleid is erg streng hier, maarree IKKE ook....
Door LSD
#368058
onze honden moeten ontwormt worden omdat we er mee jagen, ratten en konijnenjacht en sommige prooien eten ze ook op en die kunnen al wormen bevatten ook komen ze er geregeld dooie tegen en dat vinden ze toch zo lekker
Door Lizzy
#368061
LSD schreef: onze honden moeten ontwormt worden omdat we er mee jagen, ratten en konijnenjacht en sommige prooien eten ze ook op en die kunnen al wormen bevatten ook komen ze er geregeld dooie tegen en dat vinden ze toch zo lekker
Nou, mijn honden vinden een heel dood lijkje ook niet te versmaden hoor. Nog steeds geen enkele reden om ze "preventief" te ontwormen.

Maar goed, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij met z'n hond doet. Ik geef alleen maar aan dat wormengif niet onschadelijk is en er geen preventieve werking uitgaat van een wormenkuur en het zonde is om een kuur te geven om wormen te doden als er geen wormen zijn om te doden.
Door pepper
#368067
beetje gemengde gevoelens erbij...moet ik nou alles in de wind slaan wat mijn DA aanraad???
Hij denkt niet commercieel, is hartelijk en oprecht...
raad me aan wat te doen, hij heeft er immers wel erg lang op een hele dure school voor gezeten....dus zoveel tegenstrijdigheden vind ik lastig.......
Door Helen
#368071
pepper schreef: beetje gemengde gevoelens erbij...moet ik nou alles in de wind slaan wat mijn DA aanraad???
Hij denkt niet commercieel, is hartelijk en oprecht...
raad me aan wat te doen, hij heeft er immers wel erg lang op een hele dure school voor gezeten....dus zoveel tegenstrijdigheden vind ik lastig.......
Zeker niet, maar je moet wel altijd zelf na blijven denken. Jij kent je hond tenslotte en jij bent voor hem verantwoordelijk.
Door Erna
#368072
pepper schreef: Begin jij nu ook al Erna, zucht...het hondenbeleid is erg streng hier, maarree IKKE ook....
Meid, ik heb de volwassen honden al heel lang niet ontwormd. Het enige wat bij ons standaard ontwormt wordt zijn de pups en vaak vinden we alleen bij de eerste 2 keer ontwormen wat wormpjes. De 3e en 4e keer zien we zelden iets.
Door EstherVanPuck
#368073
Wil ik gelijk weten tot wanneer je een pup ontwormt. Storm heeft afgelopen weekend wel gekregen, omdat pups over het algemeen wormen meedragen.

Maar moet ik dit nog eens herhalen? Zo ja, hoevaak en wanneer? Deze vraag stel ik liever hier, want als ik het mijn DA vraag krijg ik een heel schema en daarna ieder half jaar. En dat doe ik niet!

Mij werd zelfs geadviseerd om iedere 2 mnd te ontwormen bij Puck, omdat ze ontlasting vreet. Omdat het preventief werkt vind ik het onzin en het versvlees geeft voldoende ondersteuning om de meeste wormen te voorkomen.
Door Erna
#368074
pepper schreef: beetje gemengde gevoelens erbij...moet ik nou alles in de wind slaan wat mijn DA aanraad???
Hij denkt niet commercieel, is hartelijk en oprecht...
raad me aan wat te doen, hij heeft er immers wel erg lang op een hele dure school voor gezeten....dus zoveel tegenstrijdigheden vind ik lastig.......
Nee dat hoeft ook weer niet. Wat je wel moet doen is zoals Helen al aangeeft zelf blijven nadenken over bepaalde zaken. En dat kun je doen als je veel gelezen hebt en je mening hebt kunnen vormen.

Net zoals je niet alles klakkeloos van BP moet aannemen moet je dat ook niet van de DA doen. Lezen en zaken van verschillende invalshoeken bekijken en dan je mening gaan vormen.
Door Helen
#368075
Balou heeft de laatste 3 jaar maar 1 keer wormen gehad en dat was nadat ze een week op pension was geweest en heel veel poep op het speelveld had gegeten :-X Verder is ze 4 keer ontwormd tegen hartworm met een middel die ook gewone wormen doodt, maar dat kon niet anders.
Kuma hebben we 1 keertje nog ontwormd op 12 weken, en daarna 2 keer gecontroleerd en de laatste keer had ze spoelwormpjes (en Balou dus niet). Zij is dus recent ontwormd. Ik controleer de ontlasting een keer of 2 per jaar, geloof ik.
Laatst gewijzigd door Helen op do 11 aug 2005, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#368076
EstherVanPuck schreef: Wil ik gelijk weten tot wanneer je een pup ontwormt. Storm heeft afgelopen weekend wel gekregen, omdat pups over het algemeen wormen meedragen.
2,4,6, en 8 weken en daarna doe ik het alleen als ze wormen hebben. Kopers krijgen bij ons standaard het advies om het op 12 weken nog een keer te doen en daarna alleen als ze wormen hebben.
Maar moet ik dit nog eens herhalen? Zo ja, hoevaak en wanneer? Deze vraag stel ik liever hier, want als ik het mijn DA vraag krijg ik een heel schema en daarna ieder half jaar. En dat doe ik niet!
Als ie wormen heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door