Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#3329779
Onlangs heb ik een nest met puppy s gehad en nu is er een pup van 15 weken met problemen aan de blaas. Nu heb ik op dit forum al een en ander gelezen maar wil graag jullie mening en advies omdat natuurlijk weer word gezegd dat het waarschijnlijk door het vlees komt en dat we honden teveel met de wolf vergelijken.

De persoon is naar de D A geweest omdat het puppy veel plast de kleur was (als ik het goed had begrepen ook niet goed) de Da zegt ze geeft geen blaasontseking ze heeft blaasgruis en dat kan een kristallisatie zijn van het vlees. Er is een echo gemaakt en daar is behoorlijk wat gruis op te zien. De plas is opgestuurd naar Utrecht en a.s zaterdag krijgt ze de uitslag.

Nu gaan mijn pups altijd rond de 4 weken op vlees en adviseer ook omdat te blijven doen deze persoon doet dit ook trouw maar het advies van de DA is natuurlijk als er te veel eiwitten van het vlees inzitten dat ze over moet gaan op brok. Hier word ik altijd zo moe van , ik wil dit natuurlijk niet zo over mij heen laten gaan en naar mijn idee kan het niet door het vlees komen. Ik wil graag jullie advies en mening hier over.
Door Lizzy
#3329827
Ik word hier ook gewoon heel moe van dus ik heb er 200% beeld bij hoe jij hier ontzettend moe van wordt..... :-X

Weten ze nou niks beters te verzinnen dan direct te gaan zitten mekken over de voeding?

Blaasgruis kan. En dan hangt het er maar helemaal vanaf wat voor type gruis dat is. Voor je wat kunt adviseren (en voor wij kunnen adviseren) zul je moeten weten wat voor kristallen er in zitten. Want bij verschillende type gruis is de behandeling echt 180 graden anders.

Weet je wat de pH waarde van de urine is? De pH waarde van de urine kan al een indicatie zijn voor het type gruis (kan, hoeft niet!).
Door fester
#3330175
Ik kon nog even niet antwoorden Lizzy maar de PH waarde was normaal vonden wel eiwitten en 3 soorten bacterieen welke dat zijn wist ze niet. Voor 1 week antibiotica.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Door Lizzy
#3330239
Oh nou, ja, dat komt vaker voor bij pups, blaasontsteking.... Heeft dus echt geen donder met vlees te maken. Sterker nog, vlees is de beste manier om blaasontsteking en struviet te voorkomen. Ik heb net een heel stuk zitten tikken over blaasgruis/blaasontsteking in dit topic: viewtopic.php?f=5&p=3330238#p3330238. Dat is aardig van toepassing, denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door