Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#3324190
Mijn oudje van plus 16 jaar begint toch moeilijke problemen te krijgen. Sinds lange tijd moet ze zodra ze wakker wordt zo snel als het mogelijk is buiten gezet worden. Zie ik niet dat ze opgestaan is dan is het al te laat en plast op de mat. Voor mijn vakantie is de urine gecontroleerd, eigenlijk geen grote afwijkingen gevonden. Voor de nacht leg ik puppypads neer, dat gaat niet altijd goed, ze plast ook wel op haar slaapbank en soms in het mandje en dan ligt ze er ook nog in, wel op het vetbed. Ontlasting gaat ook steeds moeilijker, ze is haar hele leven een barfhond geweest, nu verteerd het niet goed meer. Met pens compleet gaat wel beter. Vorige week een consult gehad bij de DA, inslapen is nog niet aan de orde, ziet er nog goed uit, wordt wel steeds zwakker, slaapt ook heel veel. De roedel met 6 honden accepteert haar ook nog. De DA schreef een kuur sulfatrim voor. Wie heeft dit ook wel aan een oude hond gegeven of wil het niet geven? Ik vind het zo moeilijk worden, je wilt ze niet missen, moeilijk om hier mee om te gaan. Ik vraag een beetje steun van jullie!
Door Lizzy
#3324196
1eboa schreef:Mijn oudje van plus 16 jaar begint toch moeilijke problemen te krijgen. Sinds lange tijd moet ze zodra ze wakker wordt zo snel als het mogelijk is buiten gezet worden. Zie ik niet dat ze opgestaan is dan is het al te laat en plast op de mat. Voor mijn vakantie is de urine gecontroleerd, eigenlijk geen grote afwijkingen gevonden. Voor de nacht leg ik puppypads neer, dat gaat niet altijd goed, ze plast ook wel op haar slaapbank en soms in het mandje en dan ligt ze er ook nog in, wel op het vetbed. Ontlasting gaat ook steeds moeilijker, ze is haar hele leven een barfhond geweest, nu verteerd het niet goed meer. Met pens compleet gaat wel beter. Vorige week een consult gehad bij de DA, inslapen is nog niet aan de orde, ziet er nog goed uit, wordt wel steeds zwakker, slaapt ook heel veel. De roedel met 6 honden accepteert haar ook nog. De DA schreef een kuur sulfatrim voor. Wie heeft dit ook wel aan een oude hond gegeven of wil het niet geven? Ik vind het zo moeilijk worden, je wilt ze niet missen, moeilijk om hier mee om te gaan. Ik vraag een beetje steun van jullie!
Ach ach, wat een zorgen he, om je oudje :-\ :-*

Dit is een antibiotica kuur, toch? Waarom antibiotica? Vermoed de dierenarts een urineweginfectie? En zo ja, waarop gebaseerd? (is er urine onderzoek gedaan)?

Heb je wel eens medicatie tegen incontinentie overwogen zoals Propalin?
Door 1eboa
#3324200
Het zal de bedoeling zijn als er een infectie is, deze eerst te bestrijden. Ik moet het effect doorgeven.De Het is 4 maanden geleden dat er een urine onderzoek gedaan is, urine te dun en wat kleine afwijkingen daar zou dan een groter onderzoek gedaan moeten worden. Mijn gevoel is dan geldklopperij met als uitkomst 0. Nou snap ik wel dat een da niet zo gauw zegt inslapen, maar ik wil wel een eerlijk antwoord. Het toekomstperspectief is niet goed. De limit voor ons is omvallen. We zijn 4 weken met de camper weggeweest, 4 weken ben ik er elke nacht uit geweest en bij elk geluidje licht op en kijken of ze wakker is. Ik heb hier ook nog een potje (over datum) met enurace 50 staan. Ken je dat?
Door Lizzy
#3324239
1eboa schreef:Het zal de bedoeling zijn als er een infectie is, deze eerst te bestrijden. Ik moet het effect doorgeven.De Het is 4 maanden geleden dat er een urine onderzoek gedaan is, urine te dun en wat kleine afwijkingen daar zou dan een groter onderzoek gedaan moeten worden. Mijn gevoel is dan geldklopperij met als uitkomst 0. Nou snap ik wel dat een da niet zo gauw zegt inslapen, maar ik wil wel een eerlijk antwoord. Het toekomstperspectief is niet goed. De limit voor ons is omvallen. We zijn 4 weken met de camper weggeweest, 4 weken ben ik er elke nacht uit geweest en bij elk geluidje licht op en kijken of ze wakker is. Ik heb hier ook nog een potje (over datum) met enurace 50 staan. Ken je dat?
Ik vind het dus echt heel raar om zonder diagnose dan maar eens met antibiotica te gaan schieten, sorry. Eerst een diagnose. Dan een behandelplan.

Enurace ken ik. Niet mijn eerste keuze middel. Ik vind dat honden daar in de regel behoorlijk heftig op reageren. Aangezien het toch over datum is, zou ik Propalin gaan halen. Maar, niet zonder eerst een diagnose. Ik zou never nooit antibiotica geven zonder te weten of er echt een urineweginfectie zit.
Door 1eboa
#3324386
Als de ab niet helpt, wil hij incurin proberen. Ik heb op internet gekeken naar de bijwerkingen, die de da ook genoemd heeft. Ik weet het niet of ik het aandurf. Het is oh zo moeilijk. Kan natuurlijk ook de urine nog een keer laten nakijken
Door Lizzy
#3324387
1eboa schreef:Als de ab niet helpt, wil hij incurin proberen. Ik heb op internet gekeken naar de bijwerkingen, die de da ook genoemd heeft. Ik weet het niet of ik het aandurf. Het is oh zo moeilijk. Kan natuurlijk ook de urine nog een keer laten nakijken
Dit is toch de omgekeerde wereld? Als dierenarts ga je toch geen AB voorschrijven als niet duidelijk is wat de hond mankeert? Misschien moet je eens een andere DA proberen..... Incurin is in mijn ogen zo ongeveer een 3de keuze middel.
Door 1eboa
#3324392
je hebt gelijk, ik dacht dat ik een zeer ervaren, eerlijke da had. Dan had hij moeten zeggen, dat hij het niet weet!!!!!!!!!!!! Het is niet mijn eerste oude hond, het lijkt wel steeds moeilijker te worden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door