Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#365625
Beau heeft sinds 2 dagen last van zijn neus; hij likt en krabte veel. Sinds vanochtend is het plekje deels open [soort schaafwond lijkt het], over het andere deel van de plek zit nog wel een velletje. We hebben geen idee hoe hij eraan gekomen is. Maar hij laat het plekje niet met rust; veel likken en met z'n poot erover gaan. Wat is nu het beste om te doen? Calendula erop of toch niet?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4CU7LQWT
Door Lizzy
#365630
Ziet er knap jeukerig uit! Zou het een insektenbeet zijn? Ik zou er zelf inderdaad calendula op smeren. Dat stilt de jeuk en werkt ook genezingbevorderend.
Door tigger
#365633
Lizzy schreef: Ziet er knap jeukerig uit! Zou het een insektenbeet zijn? Ik zou er zelf inderdaad calendula op smeren. Dat stilt de jeuk en werkt ook genezingbevorderend.
Zou best een insectenbeet kunnen zijn, want hij zit altijd met zijn dikke neus in het gras ed. Maar omdat de neus zo fijngevoelig is, twijfelde ik om calendula erop te smeren. Maar ik ga de neus zo insmeren, eens kijken of het helpt.
Bedankt voor het meedenken!
Door Lizzy
#365635
tigger schreef: Zou best een insectenbeet kunnen zijn, want hij zit altijd met zijn dikke neus in het gras ed. Maar omdat de neus zo fijngevoelig is, twijfelde ik om calendula erop te smeren. Maar ik ga de neus zo insmeren, eens kijken of het helpt.
Bedankt voor het meedenken!
Heb je alleen caledula-zalf in huis? Calendula tinctuur kun je namelijk ook goed gebruiken. En anders de zalf heeeeeel dun smeren!
Door tigger
#365903
Lizzy schreef: Heb je alleen caledula-zalf in huis? Calendula tinctuur kun je namelijk ook goed gebruiken. En anders de zalf heeeeeel dun smeren!
Is de tinctuur beter dan? Ik heb alleen zalf in huis; heb het vandaag 3 x dun ingesmeerd, maar het plekje blijft zo vochtig. Daar komt bij dat Beau het plekje iedere keer open krabt en likt [net zoals een kat zijn pootje wast en over zijn kop haalt], helemaal als ik het heb ingesmeerd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#365964
Ik zou dat plekje insmeren voordat je aan het wandelen gaat, kan het even intrekken. Er bestaat ook Calendula-emulsie, dat is minder vet als de zalf en trekt sneller in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door