Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3307337
rosmin schreef:Misschien is het een idee om alvast kip & rund uit zijn menu te schrappen, dit zijn vaak de vleessoorten waar allergische reactie op komt. Oorontsteking kan ook uit voedselallergie ontstaan, maar het kan net zo goed dat Gabi nog een sluimerende ontsteking had vanuit de asielperiode.
Oja, en van visolie kunnen ze ook jeuk krijgen, hoeft niet natuurlijk, maar ja je probeert alles af te lopen... :-\
En misschien toch nu al wel advies vragen aan DA met verstand van huidproblemen, ook omdat ze bekend is met gevoelige huid.
De visolie geef ik nu 3 dagen, maar het 'knagen' was al langer. Ik dacht dat het vlooien waren, zoals 'ie ineens naar z'n achterkant (dij) schiet.
Ik heb de stichting waar hij (het is een jongen ;) ) vandaan komt gebeld, of ze nog iets meer info hebben over z'n huidproblemen.

Als ik kip en rund ga skippen uit z'n voeding, na hoe lang zou ik daar dan resultaat van kunnen zien? Ik bestel per 6 weken, als ik 2x bestel en voer, dus na 12 weken zou je dan al verbetering moeten kunnen zien bijvoorbeeld?
#3307359
Bij Bandit zakte de jeuk zeker na 1 week al.
6 weken wordt aangehouden om zeker te zijn dat het lichaam weer rustig is.

Ze hebben mij verteld dat je bij elimineren eerst 6 weken op 1 diersoort zet en daarna een diersoort toevoegt gedurende 2 a 3 weken.

Maar het kunnen meerdere dingen zijn waar Gabi op reageert. :(
Dan hoeft het na 6 weken niet over te zijn omdat hij bv ook allergisch reageert op huisstofmijt of zo. (even Bandit's allergieën aangehouden ;))

Het is echt lastig hoor!
Veel succes, ik hoop dat je snel ontdekt wat de oorzaak is!

Gabi boft dat hij bij jou terecht gekomen is, zoveel goede zorg! :-*
#3307363
Border Bandit schreef:Bij Bandit zakte de jeuk zeker na 1 week al.
6 weken wordt aangehouden om zeker te zijn dat het lichaam weer rustig is.

Ze hebben mij verteld dat je bij elimineren eerst 6 weken op 1 diersoort zet en daarna een diersoort toevoegt gedurende 2 a 3 weken.

Maar het kunnen meerdere dingen zijn waar Gabi op reageert. :(
Dan hoeft het na 6 weken niet over te zijn omdat hij bv ook allergisch reageert op huisstofmijt of zo. (even Bandit's allergieën aangehouden ;))

Het is echt lastig hoor!
Veel succes, ik hoop dat je snel ontdekt wat de oorzaak is!

Gabi boft dat hij bij jou terecht gekomen is, zoveel goede zorg! :-*
Ja precies, het kan van alles zijn, ik ben er helemaal niet mee bekend maar er gaat een wereld voor me open zeg maar :)
Gek genoeg zitten de bultjes alleen op z'n rechterdij en z'n rechterachterpoot heeft ook wat rare plekjes.
Heel plaatselijk dus...

Elimineren zou heel moeilijk worden, want hij heeft al heel veel diersoorten gehad :-\

Nog even een aanvulling: hij mist ondervacht, je kijkt eigenlijk zo op z'n huid als je z'n vacht met je vingers opzij doet. Volgens de da is dat over een jaar weer aangegroeid.
Maakt dat uit voor z'n huid, als hij ergens op ligt? Aangezien de bultjes zo plaatselijk zijn?
#3307395
Omdat het zoveel oorzaken kan hebben, is het zo moeilijk om het zelf uit te dokteren.
Daarom lijkt het me zo handig om naar een dermatoloog te gaan. Dr. Vroom is zo goed, maar er zit er ook vast een dichter bij jou.
Dan weet je veel sneller wat de oorzaak of oorzaken zijn en kan Gabi wellicht sneller opknappen. Een dermatoloog weet alles van huid, vacht en allergieën.
(ik zal het nu niet meer zeggen. ;))

Ik kan me ook goed voorstellen dat je Gabi even rust wilt geven en niet meten overal mee naartoe wilt slepen en evt. (allergie)tests laten doen. ;) :-*
#3307398
- pien - schreef:De visolie geef ik nu 3 dagen, maar het 'knagen' was al langer. Ik dacht dat het vlooien waren, zoals 'ie ineens naar z'n achterkant (dij) schiet.
Ik heb de stichting waar hij (het is een jongen ;) ) vandaan komt gebeld, of ze nog iets meer info hebben over z'n huidproblemen.

Als ik kip en rund ga skippen uit z'n voeding, na hoe lang zou ik daar dan resultaat van kunnen zien? Ik bestel per 6 weken, als ik 2x bestel en voer, dus na 12 weken zou je dan al verbetering moeten kunnen zien bijvoorbeeld?

Ik merkte dat, om mijn voorraad (biologische) kip op te maken, door weer eens een stukje te geven, ze dan binnen een dag meer last/ jeuk kreeg aan haar oren. Als je stopt met rund/ kip zal je ook snel verbetering kunnen zien, denk ik.
De ondervacht komt vanzelf weer terug, dat heeft echt tijd nodig, net als bijvoorbeeld ligplekken die moeten herstellen.
Het bijten op zijn poten/achterhand kan ook betekenen dat hij pijn heeft.
Ik zou beginnen met 1 ding aan te pakken/ veranderen, zodat je weet wat welke reactie gaat geven, en proberen de jeuk gestild te krijgen.
Hoop dat je snel wat grip krijgt op het probleem :-*
#3307406
rosmin schreef:Ik merkte dat, om mijn voorraad (biologische) kip op te maken, door weer eens een stukje te geven, ze dan binnen een dag meer last/ jeuk kreeg aan haar oren. Als je stopt met rund/ kip zal je ook snel verbetering kunnen zien, denk ik.
De ondervacht komt vanzelf weer terug, dat heeft echt tijd nodig, net als bijvoorbeeld ligplekken die moeten herstellen.
Het bijten op zijn poten/achterhand kan ook betekenen dat hij pijn heeft.
Ik zou beginnen met 1 ding aan te pakken/ veranderen, zodat je weet wat welke reactie gaat geven, en proberen de jeuk gestild te krijgen.
Hoop dat je snel wat grip krijgt op het probleem :-*
Ligplekken heeft hij inderdaad ook, die moeten ook herstellen.
Ik heb iets gevonden over het liezen soppen, dat dat ook pijn kan betekenen. Hij krijgt nu Corta RX én Doils (van Doils pas sinds 2 dagen de volle dosis). Dat moet nog gaan werken dan. Af en toe trekt hij wel een sprintje door de tuin. En hij beweegt al een stuk makkelijker dan in het begin. En ik ga kurkuma bestellen.
Kip en rund ga ik schrappen voor hem.
Dankjewel voor het meedenken!
#3307416
Border Bandit schreef:Omdat het zoveel oorzaken kan hebben, is het zo moeilijk om het zelf uit te dokteren.
Daarom lijkt het me zo handig om naar een dermatoloog te gaan. Dr. Vroom is zo goed, maar er zit er ook vast een dichter bij jou.
Dan weet je veel sneller wat de oorzaak of oorzaken zijn en kan Gabi wellicht sneller opknappen. Een dermatoloog weet alles van huid, vacht en allergieën.
(ik zal het nu niet meer zeggen. ;))

Ik kan me ook goed voorstellen dat je Gabi even rust wilt geven en niet meten overal mee naartoe wilt slepen en evt. (allergie)tests laten doen. ;) :-*
Ik wil idd even kijken hoe Gabi het doet met de dingen die ik ga doen of laten. Hij vindt de auto helemaal niet leuk, we zijn tot nu toe alleen maar naar de da geweest ::)
#3307429
Ik heb niet alles gelezen, maar Lupi had de eerste paar maanden ook vreselijke huidproblemen. Ik ben met d'r naar de homeopaat gegaan, die heeft er wat immuunversterkends in gestopt (o.a.), en een gedegen barfdieet, liefde, afleiding en hond mogen zijn deed de rest. Ze heeft nu een prachtig velletje! Wel heeft ze soms nog jeuk op de dunne huid op haar buik, maar als je ziet in welke modderplassen/tarweakkers/overige oh-my-god ze allemaal duikt, verbaast me dat niet. Ik denk dat het bij honden die uit moeilijk omstandigheden komen ook gewoon een kwestie van ontgiften, ontstressen en algeheel herstel kan zijn, huidproblemen. Hopelijk knapt Gabi ook snel op!
#3307475
Anne in Duitsland schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar Lupi had de eerste paar maanden ook vreselijke huidproblemen. Ik ben met d'r naar de homeopaat gegaan, die heeft er wat immuunversterkends in gestopt (o.a.), en een gedegen barfdieet, liefde, afleiding en hond mogen zijn deed de rest. Ze heeft nu een prachtig velletje! Wel heeft ze soms nog jeuk op de dunne huid op haar buik, maar als je ziet in welke modderplassen/tarweakkers/overige oh-my-god ze allemaal duikt, verbaast me dat niet. Ik denk dat het bij honden die uit moeilijk omstandigheden komen ook gewoon een kwestie van ontgiften, ontstressen en algeheel herstel kan zijn, huidproblemen. Hopelijk knapt Gabi ook snel op!
Het doet me goed dat Lupi zo opgeknapt is bij jullie!
Ja, dat denk ik ook...
Als 'ie dan ineens bultjes heeft en jeuk schrik ik toch...maar hij heeft nu al veel minder jeuk.

Ik ga me wel verdiepen in alternatieven voor gif e.d. :)
#3311476
Inmiddels krijgt Gabi nu 3 weken Golden Paste en 4 weken (of langer) Corta RX en Doils Joint.
Sinds vandaag ben ik bezig met CBD-olie (2.75%) opbouwen. Kan ik er nog wat anders bijgeven tegen de artrose, ik vind het nog niet denderend namelijk :-\
Of zal ik eerst 's kijken hoe het met de CBD-olie gaat?
Kun je gewoon 3 of meer middeltjes tegen artroseverschijnselen met/door elkaar geven?
#3311492
- pien - schreef:Inmiddels krijgt Gabi nu 3 weken Golden Paste en 4 weken (of langer) Corta RX en Doils Joint.
Sinds vandaag ben ik bezig met CBD-olie (2.75%) opbouwen. Kan ik er nog wat anders bijgeven tegen de artrose, ik vind het nog niet denderend namelijk :-\
Of zal ik eerst 's kijken hoe het met de CBD-olie gaat?
Kun je gewoon 3 of meer middeltjes tegen artroseverschijnselen met/door elkaar geven?
Misschien heb ik het gemist, maar is er voor de artrose al pijnstilling gegeven? Artrose is echt pijnlijk, als natuurlijke middelen niet genoeg doen (en dat doen ze in de regel niet), dan is mijn inziens pijnstilling de enige eerlijke optie die je nog hebt. Je zou duivelsklauw kunnen proberen, maar wij hebben dat alleen ter ondersteuning gebruikt. Omdat ik vind dat bij iets wat dermate pijn doet, je zeker genoeg van de werking van het middel dient te zijn.

Denk wel dat de CBD olie tijd nodig heeft. Dat is naar mijn weten een van de weinige middelen die naast duivelsklauw ook wat tegen de pijn doet.
#3311532
Zit duivelsklauw niet al in Corta RX? CBD olie heeft wel even nodig. Bij mij werkte het pas na twee weken.

Maar ik ben het met Kaela eens, als je geen verbetering kunt bewerkstelligen met de natuurlijke middelen (en Corta RX moet echt wel helpen) dan zou ik er pijnstillers bij gaan geven. Is het wel echt artrose? (ik weet niet hoe het is vastgesteld en ik kan mij het verleden van het topic niet meer voor me halen).
#3311549
Lizzy schreef:Zit duivelsklauw niet al in Corta RX? CBD olie heeft wel even nodig. Bij mij werkte het pas na twee weken.

Maar ik ben het met Kaela eens, als je geen verbetering kunt bewerkstelligen met de natuurlijke middelen (en Corta RX moet echt wel helpen) dan zou ik er pijnstillers bij gaan geven. Is het wel echt artrose? (ik weet niet hoe het is vastgesteld en ik kan mij het verleden van het topic niet meer voor me halen).
Ik heb een (vage/bewogen) foto vanuit het bosasiel plus dat mijn da zag dat hij pijn had toen hij in de praktijk ging liggen. Ze voelde z'n heupen en zei dat die aardig vast zaten. Vanuit het bosasiel werd meer over z'n achterpoten gepraat, dat daar een probleem zat.
Ik heb geen ervaring met een hond met artrose maar ben, na inlezen hier, vrijwel meteen begonnen met Corta RX en Doils Joint, daar kwam een paar weken later de Golden Paste nog bij. Ik verwachtte er misschien wonderen van maar wilde eerst de alternatieve spullen proberen voor ik hem op pijnstilling zette.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij alsnog met pijn loopt... :-\
#3311558
- pien - schreef:Ik heb een (vage/bewogen) foto vanuit het bosasiel plus dat mijn da zag dat hij pijn had toen hij in de praktijk ging liggen. Ze voelde z'n heupen en zei dat die aardig vast zaten. Vanuit het bosasiel werd meer over z'n achterpoten gepraat, dat daar een probleem zat.
Ik heb geen ervaring met een hond met artrose maar ben, na inlezen hier, vrijwel meteen begonnen met Corta RX en Doils Joint, daar kwam een paar weken later de Golden Paste nog bij. Ik verwachtte er misschien wonderen van maar wilde eerst de alternatieve spullen proberen voor ik hem op pijnstilling zette.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij alsnog met pijn loopt... :-\
Nou, bij mijn hond met artrose (en bij vele honden met artrose) werkt Corta RX echt fantastisch. Dus als jij nauwelijks/geen verschil ziet, zou ik zelf toch gaan twijfelen aan de diagnose. Dit is mij te vaag, eigenlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door