Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3302718
Beste,

In verschillende topics lees ik de positieve invloed van het leverdieet en mariadistel.
Onze hond is in behandeling voor hoge leverwaarden, ze staat op medicatie (prednisolone, cerenia en antibiotica)
Het eten gaat moeilijk, ik zou graag proberen met het leverdieet.
Is het mogelijk om dit nog even uit te leggen met de juiste hoeveelheden? Ook de dosis van de mariadistel aub
Alvast bedankt!
Groeten
Anneke
Gebruikersavatar
Door pluk
#3302728
Voor de dosis mariadistel: wat is het gewicht van je hond en wat is de aanbevolen dosering voor mensen van de mariadistel die je hebt?
Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3302731
Super!! Hartelijk dank!
De mariadistel moet ik nog aanschaffen.
Denk dat de hond ongeveer 28 kilo weegt, is laatste week nogal wat afgevallen :-[
Door Lizzy
#3302742
Dat zie je vaak bij leverpatiënten. Is er een echo van de lever gemaakt? Biopt genomen? Hoe hoog zijn de leverwaardes eigenlijk?

De helft van de mensendosering van Mariadistel is prima.
Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3302753
Even het hele verhaal :)
Amber, onze bruine lab ( bijna 13)is vorige week vrijdag heel ziek geworden met alle symptomen van leverfalen.
Onze DA heeft haar onmiddellijk behandeld en bloed genomen.
De leverwaarden waren fenomenaal gestegen SGOT: 1606, SGPT: 4709, alk.fosfatase:2816, gammaGT: 56.
Ook stijging van de witte bloedcellen.
Via de weekendwachtdienst terecht gekomen in de dierenkliniek waar Amber opgenomen is.
Echo buik en punctie lever, gal en milt toonde niets kwaadaardig.
Dus de oorzaak is ongekend.
Donderdag is terug naar huis gekomen met medicatie en wonderwel knapt ze op.
Veel actiever, blijer en redelijke eetlust.
We weten dat onze hond erg ziek is maar willen er nu alles aan doen om haar maximaal te ondersteunen
Door Lizzy
#3302760
anneke.jean-paul schreef:Even het hele verhaal :)
Amber, onze bruine lab ( bijna 13)is vorige week vrijdag heel ziek geworden met alle symptomen van leverfalen.
Onze DA heeft haar onmiddellijk behandeld en bloed genomen.
De leverwaarden waren fenomenaal gestegen SGOT: 1606, SGPT: 4709, alk.fosfatase:2816, gammaGT: 56.
Ook stijging van de witte bloedcellen.
Via de weekendwachtdienst terecht gekomen in de dierenkliniek waar Amber opgenomen is.
Echo buik en punctie lever, gal en milt toonde niets kwaadaardig.
Dus de oorzaak is ongekend.
Donderdag is terug naar huis gekomen met medicatie en wonderwel knapt ze op.
Veel actiever, blijer en redelijke eetlust.
We weten dat onze hond erg ziek is maar willen er nu alles aan doen om haar maximaal te ondersteunen
OK. Ja, dat is echt hoog.
Ik denk dat mariadistel en het dieet de manieren zijn voor een juiste ondersteuning. Kom je er zo uit, met die link naar het dieet?
Door Lizzy
#3302801
anneke.jean-paul schreef:Ja hoor, zeer blij met de hulp!
We zijn inkopen gaan doen en gaan er volop voor! ;)
Groetjes,
Anneke
Succes Anneke! Laat je ons weten hoe het gaat?
Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3303079
Hallo,
Onze hond knapt wonderwel weer op!
Gisteren naar de DA geweest, gaan proberen de prednisolone af te bouwen.
Ze is veel levendiger, de eetlust neemt toe en zelfs de gele verkleuring in haar oogwit neemt af. Zo blij!!! Natuurlijk weten we dat het ernstig geweest is en gezien de oorzaak ook niet gekend is, is de toekomst afwachten. Maar Amber zoveel beter te zien, is een zege. De DA heeft opnieuw bloed genomen, afwachten wat de resultaten zeggen.
Bedankt om zo mee te leven met ons verhaal!
Groetjes
Aneke
Door Lizzy
#3303113
Ohh, wat fijn om te lezen! Ik hoop dat ze blijft verbeteren :-*

Ik ben ook heel benieuwd wat het nieuwe bloedonderzoek uitwijst!
Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3303340
Net de resultaten van het bloedonderzoek gekregen.
Er is zeker een daling, natuurlijk gezien de hoge waarden bij het begin is het nog steeds te hoog.
Het feit dat ze het zo goed doet is uiteraard zeer positief maar de DA zegt ook dat ze niet goed weten hoe de lever er aan toe is.
Wij zien alvast een blije hond met een goede eetlust, dus we doen verder zoals we bezig zijn en hopen dat alles stabiel blijft.
Ik hou jullie zeker op de hoogte :)
Groetjes,
Anneke
Door Lizzy
#3303362
anneke.jean-paul schreef:Net de resultaten van het bloedonderzoek gekregen.
Er is zeker een daling, natuurlijk gezien de hoge waarden bij het begin is het nog steeds te hoog.
Het feit dat ze het zo goed doet is uiteraard zeer positief maar de DA zegt ook dat ze niet goed weten hoe de lever er aan toe is.
Wij zien alvast een blije hond met een goede eetlust, dus we doen verder zoals we bezig zijn en hopen dat alles stabiel blijft.
Ik hou jullie zeker op de hoogte :)
Groetjes,
Anneke
Een kleine vooruitgang zou ik dit toch wel willen noemen! Ik hoop dat de waardes nog verder dalen. De lever is wel een knap orgaan. Wanneer laat je weer bloed prikken?
Gebruikersavatar
Door anneke.jean-paul
#3304332
:) :) Hey, ondertussen neemt onze lab nog 1/2 pilletje prednisolon en het blijft goed gaan. De gele verkleuring trekt verder weg en ze is heel actief met een goede eetlust
De volgende test zal zijn voor half juli. Groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door