Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuikuhnek
#3275176
Onze Bullmastiff had naast voedselallergie ook interdigitale furunculose. Gevolg de hele dag pijn en jeuk.
Na een hele lange weg van verschillende voeding en zaken elimineren uitgekomen op prednison.
Bijwerkingen waren veel, heel veel drinken, hierdoor in de nacht incontinent. Hij werd dikker, slomer en zijn bijnieren stopte met werken door het teveel aan cortisol.
Het is echt een paardenmiddel.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3275382
ja ehm....
Nog niks, aangezien hij ook 0 symptomen daarvan heeft, niks.
We zouden nog een biopt kunnen doen, vind de DA echt onwaarschijnlijk aangezien het bloed helemaal goed is, en het zou nog kunnen dat het komt door likken aan de poot, wat huidontsteking. Maar zijn bloedlichamen zijn dus in orde.
Geven we hem maar de CBD olie, en probeer hem weer te strikken voor kurkuma (vond ie niet lekker), ik zal het eens verpakken in kokosolie. En zijn poot even goed verzorgen met tea tree . En nog wat meer groentes geven (hij is wat te dik maar hij vind groenten ook enorm lekker dus ach) En verder even nadenken wat te doen.
#3275386
Hij voelt zich prima. Kwam net blaffend naar binnen rennen toen ie geroepen werd en van de baas naar mij rennen en weer terug etc. Lekker gegeten en daarna lekker op de mat rollen, en bek afvegen en nu lekker snurken. Dus even aankijken of ze wellicht vanzelf slinken als het een infectie of zo is geweest
Door Lizzy
#3275397
Kaio schreef:ja ehm....
Nog niks, aangezien hij ook 0 symptomen daarvan heeft, niks.
We zouden nog een biopt kunnen doen, vind de DA echt onwaarschijnlijk aangezien het bloed helemaal goed is, en het zou nog kunnen dat het komt door likken aan de poot, wat huidontsteking. Maar zijn bloedlichamen zijn dus in orde.
Geven we hem maar de CBD olie, en probeer hem weer te strikken voor kurkuma (vond ie niet lekker), ik zal het eens verpakken in kokosolie. En zijn poot even goed verzorgen met tea tree . En nog wat meer groentes geven (hij is wat te dik maar hij vind groenten ook enorm lekker dus ach) En verder even nadenken wat te doen.
Dit klinkt mij op zich heel positief in de oren, dat het bloed in orde is. Laten we hopen dat het gewoon wat anders is en hij weer opknapt :-* ! Ik ga in ieder geval duimen! Heb je de kurkuma door zijn eten gedaan? Ik zou het wel langzaam opbouwen. Sommige honden worden wel misselijk van kurkuma, de eerste dagen.
#3275525
Ik had voorheen kurkuma gemengd met olijfolie en wat zwarte peper door zijn eten gedaan, maar na een paar keer at hij er geraffineerd omheen :biggrin2:
Dus nu wil ik de golden paste opzoeken, staat me iets van bij dat je het verhit voor een paar dagen kunt maken? En dan met kokosolie, dat lijkt me voor een hond veel lekkerder dan olijfolie.
Door fransbulletje
#3275625
Hugo geef ik iedere ochtend een half theelepeltje curcuma, snufje zwarte peper en half theelepeltje kokosolie.
Ik doe dit in een bakje , zet het in een schaaltje met warm water zodat de olie smelt en roer het dan door het vlees.
#3284422
Even updateje, die dingen slinken wat en zwellen ook weer opnieuw op. Geen idee dus. Dan denk ik wow significant kleiner en dan weer, goh best groot. Voor de rest ging het best goed. Mekte wel dat het warmer weer werd.
Vandaag weet ik niet, maar vandaag geen goede dag verder. Heel weinig kracht, ook in zijn voorhand :( . Hopelijk trekt dat weer bij en komt het doordat er gisteren in huis 3 kleine kinderen 'rondgerend' hebben, wat niet vaak gebeurd en wat dus ook vermoeiend is. Maci is nl. vandaag ook zo sloom en lui en moe als het maar zijn kan. Dus we gaan het even nog een paar daagjes aankijken.
Weet niet of de weersomslag ook nog invloed heeft, van droog naar nat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door