Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3252678
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou heeft deze dingen aan zijn voetjes zitten en 1 aan de binnenkant van zijn achterpoot. Hij heeft ze al langer maar normaal zijn ze lichtroze van kleur, het lijk of ze wel snel groter worden. Vanochtend had hij er flink aan zitten soppen en was alles rood en geïrriteerd.
Zijn dit wratjes? Wat kun je daar op smeren dat het minder jeukt.
Door eelke
#3252682
Ik heb m naar gezondheid verplaatst, daar past ie beter.

Het lijken inderdaad wratjes. Toch zou ik er even mee langs de dierenarts gaan, zeker nu hij er ook last van begint te krijgen. Hoe kleiner ze zijn, hoe makkelijker weg te halen. Zeker op een pootje lijkt me dat nogal vervelend, je wil niet dat het gaat groeien.
Door tt-tjes
#3252684
Ja sorry, stond idd verkeerd.
Ze jeuken vooral geloof ik. Ze zitten niet op een plek dat hij er op loopt, meer aan de zijkant van zijn voetje.
Maar weg laten halen? Dan moet hij onder narcose en dat wil ik liever niet nu hij ziek is van de Lyme. Zijn weerstand is toch al heel laag op dit moment.
Of zouden ze dat weg kunnen branden?
Ik heb er voor nu maar wat teatree op gesprayed zodat hij niet verder sopt.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 07 okt 2016, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3252685
Ik weet niet of dat onder narcose moet? Bij mensen doen ze dat toch ook wel zonder...geen idee hoor!
Ja lastig, maar als hij er aan gaat pulken en het gaat ontsteken, ben je ook een eind van huis natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#3252806
Ik heb wel eens de da gevraagd over het wegsnijden van een klein wratje bij Jakkie (zat op een vervelende plek op de rug), maar daar zou hij dan wel een roesje bij geven. Want het kon altijd zijn dat hij op het verkeerde moment bewoog. Ik heb het dus niet laten doen want ik vond dat wratje geen roes waard. Hij had er geen last van. Nu een paar jaar later zit het er nog steeds en is wel wat groter geworden. Hij heeft op meer plekken van die kleine wratjes. En toevallig of niet maar wel op plaatsen waar wel eens een naald naar binnen is gegaan voor bloedprikken ofwel vaccinatie.
Gebruikersavatar
Door joel
#3252961
Qadir heeft dit ook soms, ip zijn ribben en in zijn nek (sinds het afgelopen jaar) bij hem zijn het een soort pukkels die na +- 2 mnd open barsten en die ik dan verder kan uitknijpen, dan is het daarna weg...... Smeer er nadat het open is gebarsten groene leem op.
Door Anne in Zweden
#3253019
Misschien is het mogelijk, als ze een beetje op een steeltje zitten, om ze af te binden. Daar is geen narcose of roesje voor nodig, al moet je dat afbinden wel door een da laten doen. Het bovenste wratje lijkt me genoeg te 'hangen' om afbinden mogelijk te maken, van de onderste weet ik het niet. Overigens zou ik de da wel eerst vragen of het weefsel onderzocht moet worden. Onze Max heeft ook her en der wat wratjes, maar die veranderen niet en ze jeuken ook niet. Ik zou er dus hoe dan ook even een da op zetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door