Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3244067
Ik heb net naar de kliniek gebeld om te vragen of er al meer uitslagen binnen zijn. Urine kweek blijkt goed maar volgens de assistente staat er op de uitslag , test positief voor Lyme. Anaplasma was nog niet binnen. Maar Hanneke gaat mij vandaag nog bellen om het door te spreken.
Balou heeft in de afgelopen maanden 2x een teek gehad, 1x in juni, en 1x een week voor hij ziek werd. Beide keren was het een volwassen teek die nog geen bloed gezogen had en volgens mij dus nog niet zo lang zat.
Maar wel allebei de keren op de Veluwe opgelopen. Ik baal als een stekker.
Ik ga wel Tannetje ff bellen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 02 sep 2016, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#3244077
Ik plet ze altijd als ik ze er uit haal, en er zat beide keren nog helemaal geen bloed in. Normaal ook als hij een teek had die langer gezeten had dan had hij daarna altijd een hele grote bult, de irritatie was nu ook na een dag weg.
#3244108
Tot overmaat van ramp vind ik net nog een volgezogen teek op de grond en bij Balou een megadikke bult op zijn kaak. Gisteravond helemaal gekamt en niets gevonden.
We zijn meteen met gerichte AB begonnen.
Volgens Tannetje klinkt het meer als Anaplasma dan Lyme gezien zijn symptomen.
#3244124
Zeker met zulke lange vachten kun je met het grootste gemak een teek missen ook al controleer je nog zo goed. Waarschijnlijk heeft hij dus wel vaker een teek gehad dan de twee keer die je zegt. Hier goldens en helaas ervaring daarmee, ondanks goede controle.
Een teek volgs jouw plaatje heeft al behoorlijk wat bloed gezogen, is alleen nog niet helemaal vol, zoals al eerder gezegd...

Wel fijn dat je nu waarschijnlijk gericht kunt gaan behandelen, hopelijk met goed effect!
Gebruikersavatar
Door pike
#3244134
Tot overmaat van ramp vind ik net nog een volgezogen teek op de grond en bij Balou een megadikke bult op zijn kaak. Gisteravond helemaal gekamt en niets gevonden.
We zijn meteen met gerichte AB begonnen.
Volgens Tannetje klinkt het meer als Anaplasma dan Lyme gezien zijn symptomen.[/quote]

Lijkt me welhaast onmogelijk om bij dat lange haar de teken altijd te kunnen vinden. Ik denk ook dat je de teken die zich hebben vastgehecht maar nog geen bloed hebben gezogen met een kam er nooit uit kan halen. Daarvoor zijn ze te klein en zitten ze te vast. [quote="tt-tjes"]
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door