Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3241366
Galapagosdogs schreef:Dankjewel, fijn om te horen,
Vind zelf de tiet er ook goed uit zien, zeker in vergelijking met vanmorgen..
En ze hijgt niet Meer, koorts is weg, eet.
Ik heb haar vandaag 3 kleine porties gegeven, en morgen 3 of 4 kleine porties.
Wil haar el voeren maar haar lichaam ook niet te hard laten werken en wil al helemaal niet de melkproductie stimuleren, maar ze heeft wel energie nodig om die bacteriën eruit te werken en met de antibiotica op een lege maag vind ik ook heftig..
Het ziet er goed uit vandaag, pups willen door de kleding door drinken,
Maar na tien minuten hebben ze het door.
Ik geef ze nu eerst vleea voordat ik mams erbij laat dat zw eigenlijk geen honger kunnen hebben, maar het is nog de gewoonte van de pups zodra ze mama zien meteen war melk te scoren, het blijft nu bij een was beurt en wat knuffelen en zachtjes spelen.. Pups hebben elkaar, lijken het niet erg te vinden. Mamahond heeft mij.. Die vind een uur erbij ook prime nu en daarna lekker uitrusten Zodra pups weer slapen gaat ze er zelf weg van en kan de kleding weer uit, is eigenlijk veel te warm voor kleding.. :-) ben al ietjes gerustgestelder maar we blijven alert..
Ze lijkt me genoeg bij te hebben zetten, dus je hoeft niet extra te voeren voor energie voor herstel. Integendeel, de energie voor de vertering wordt dan juist weggehaald bij het herstelvermogen. Ik zou dan ook kiezen voor lichte maaltijden van normale proportie.
#3241368
Erna schreef:Geen idee wat dat is maar ik vermoed een koortsremmer? Als die per injectie is toegediend zal die nu wel uitgewerkt zijn toch?
erna, is indd per injectie toegediend, twee injecties eentje om de melkproductie tegen te gaan was enrofloxacina baytril en een spuit met ketoprofeno antinflamatorio( denk tegen de zwelling.)
Een eerder bericht zei dat met deze injecties ik de pups juist niet meer mocht laten drinken.
De puptiet ziet er heel goed uit en is goed geslonken..
Ik ga meteen t internet nu af speuren om te kijken voor de twee spuiten ze zijn nu bijna 18 uur geleden toegediend.
Zouden ze dan uitgewerkt zijn? Ze heeft ook nu Doxicline gehad?
Iedereen die verstand heeft van medicijnen, als de pups mogen drinken hoor ik dat graag, tepels zijn vol. Dus over een paar uur is het hier ochtend,(nu 02;22) dan ga ik echt masseren en melken..
Als ze wel mogen drinken doen de pups het natuurlijk veel beter en sneller dan ik en was van plan de open tepel af te dekken dan?
#3241372
Angelique schreef:Ze lijkt me genoeg bij te hebben zetten, dus je hoeft niet extra te voeren voor energie voor herstel. Integendeel, de energie voor de vertering wordt dan juist weggehaald bij het herstelvermogen. Ik zou dan ook kiezen voor lichte maaltijden van normale proportie.
Heel erg bedankt,
Ik heb haar minder gegeven dan normaal tijdens haar zoogperiode( we Zitten daar dus nog in, pups worden maandag 5 weken)
Ze heeft drie kleinere porties op en de andere dagen at ze wel echt 4 grotere maaltijden, ze lijkt nu ook constant honger te hebben, maar ze heeft indd genoeg reserves om even wat minder aan te doen en als ik zo op internet groen licht vind of iemand echt verstand heeft van medicijnen en de injecties uitgewerkt horen te zijn na 24 uur, dan mogen de pups misschien zelfs drinken. Dat zal niet van lange duur zijn aangezien er een melkemmer in zit qua injectie maar vooralsnog zijn ze behoorlijk vol na een dag niks aan de pups geven..
Bedankt voor de info!
Herstal gaat goed koorts is helemaald gedaald en zit bijna op haar normale temp ze heeft nu 37,8
En haar normale temp is 37,5
#3241373
Ik weet niet wat je meis allemaal gehad heeft en wat dat voor impact kan hebben op de pups. Ik heb de pupjes van mijn teef Biscuit van de tiet afgehaald. Nou had ik geen andere keus hoor, maar ik heb haar daar o.a. afgehaald vanwege de AB die ze kreeg (die toentertijd niet toegediend mocht worden aan lacterende teven en nu dus wel veilig is bevonden). Maar ik durf je daar niet over adviseren.....
#3241379
Lizzy schreef:Ik weet niet wat je meis allemaal gehad heeft en wat dat voor impact kan hebben op de pups. Ik heb de pupjes van mijn teef Biscuit van de tiet afgehaald. Nou had ik geen andere keus hoor, maar ik heb haar daar o.a. afgehaald vanwege de AB die ze kreeg (die toentertijd niet toegediend mocht worden aan lacterende teven en nu dus wel veilig is bevonden). Maar ik durf je daar niet over adviseren.....


Ik vind het ook een lastige want als ik op die injecties zoek krijg ik artikelen in het Spaans denk ik en dat is nogal roestig bij mij. Ik kan het dan ook niet lezen en geen idee wat de gevolgen kunnen zijn. Als het alleen om de Doxy zou gaan zou ik de pups wel laten drinken. In de bijsluiter staat vermeld dat het tand en bot verkleuringen kan geven. Als dat het ergste is wat er kan gebeuren dan nam ik het voordeel van de twijfel en liet de pups drinken. Maar goed, ik weet dus niet wat de rest is wat ingespoten is en wat voor gevolgen dat heeft. Als je dat kunt uitzoeken ben je al een stuk verder.
#3241381
Dit is de bijsluiter van tabletten van Baytril:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -tabletten

Nu gaat het bij jouw hond om een injectie dus zou je moeten uitvogelen wanneer die uitgewerkt is. Als het een langdurige injectie is zit er niks anders op dan de pups weg te houden van de melk.
#3241384
Erna schreef:Dit is de bijsluiter van tabletten van Baytril:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -tabletten

Nu gaat het bij jouw hond om een injectie dus zou je moeten uitvogelen wanneer die uitgewerkt is. Als het een langdurige injectie is zit er niks anders op dan de pups weg te houden van de melk.

Baytril 5% Injection is een synthetisch, antibacterieel metverschillende families gemeenschappelijke antibiotica.
Vertaald vanuit het Spaans zegt het dat het niet werkt
Met andere antibiotica, Mmmm waarom schriet hij dan ook een andere ab ( doxiciclina) voor.
Staat dat de injectie na 1 a 2 uur werkt en alle organen heeft bereikt en tm 24 uur.
Op internet staat normaal een spuit oer dag voor 5 dagen. Dus dan neem ik aan dat als hij per dag herhaald moet worden dat hij dus na 24 uur uitgewerkt zou moeten zijn
Nu is de doxiciclina er ongeveer 6 uur later in gegaan, vraag me nu toch sterk of of die combi dan wel zo gewenst was :-(

De andere injectie heeft geen invloed op de melkproductie niet voor honden niet voor mensen vind ik terug op internet..

No de doxycycline nof uitvogelen of dat kwaad kan. Die horen we 7 dagen te geven..

Misschien toch beter eerst zelf melken en wat er eerst uitkomt dus nier geven? En daarna wel of maakt dat geen verschil?
Maar een van die twee injecties zou de melkemmer moeten zijn maar dat vind ik dus helemaal niet terug op internet..
Kan het geen kwaad om te laten drinken morgen terwijl er een melkproductie remmer in zit( als dit dan al het geval is, wat ik nu betwijfel wat zie het bij geen van beide erbij staan)
Super bedankt voor de reacties en hulp!!
Dankjewel voor de link, in die bijsluiter staat niks over of het schadelijke is of niet. als dat wel zo is moeten ze dat neem ik aan vermelden in nl op een bijsluiter?
#3241392
Lizzy schreef:Ik weet niet wat je meis allemaal gehad heeft en wat dat voor impact kan hebben op de pups. Ik heb de pupjes van mijn teef Biscuit van de tiet afgehaald. Nou had ik geen andere keus hoor, maar ik heb haar daar o.a. afgehaald vanwege de AB die ze kreeg (die toentertijd niet toegediend mocht worden aan lacterende teven en nu dus wel veilig is bevonden). Maar ik durf je daar niet over adviseren.....

Ik vind het ook erg lastig, voor de pups stop ik er liever mee, ze zijn nu bijna 5 weken, eten allemaal goed, geen van alle heeft problemen, tot nu toe geen van de pups aan de diarree.
Het is meer voor mams zelf, de andere tepels zitten alweer zo vol( gelukkig Zonder rare bulten) blijf e goed checken dat kan makkelijk aangezien mams lekker op haar rug naast me in bed ligt ( is hier 03;45) dus kan overal lekker makkelijk bij zo met dr pootjes omhoog:-)
Het is meer voor haar dat ik toch liever heb dat die tepels leeg gedronken worden zodat er niet weer de mogelijkheid van een melkophoping / zwelling gaat ontstaan. Alle andere tepels zijn bult vrij en voelen goed aan.. Dus het is meer voor mams dat ik graag heb dat de pups nog ff die melk eruit zuigen( al is t voor een week en dan langzaam de melkproductie afbouwen, want het is nu zo pats boom ineens midden in terwijl alles nog in volle gang was( al wel minder dan een week geleden,) maar zoals op de foto's te zien heeft ze gewoon echt flinke joekels nu nog..
#3241414
Martine-Tom schreef:Kan je niet een da hier in nl bellen om even te overleggen?
Dankje goed idee, ik zoek alles op..
maar bellen is natuurlijk sneller en net zo makkelijk ga even,
Met mams gaat t heel goed, ze is actief, speelt met andere hond, met de pups en de pups hebben snel genoeg door dat de tepels niet beschikbaar zijn en spelen dan met mams ipv te drinken..
Ga meteen kijken of iemand van de fam of vrienden in nl even kan bellen en het hele verhaal goed uit kan leggen en dan kijken of ze nog een paar dagen de melk leeg kunnen drinken
#3241415
Galapagosdogs schreef:Ga meteen kijken of iemand van de fam of vrienden in nl even kan bellen en het hele verhaal goed uit kan leggen en dan kijken of ze nog een paar dagen de melk leeg kunnen drinken
Kun je niet beter zelf bellen? Jij hebt tenslotte alle informatie. Er gaat toch altijd informatie verloren en als de da vragen stelt waar jouw antwoord voor nodig is, is het ook lastig het door iemand anders te laten doen.
Met Skype zou je toch vrij voordelig naar NL moeten kunnen bellen. Misschien is een DA wel bereidt om een Skype account te gebruiken/maken?

Sterkte!

Groet, Esther
#3241417
Galapagosdogs schreef:Dankje goed idee, ik zoek alles op..
maar bellen is natuurlijk sneller en net zo makkelijk ga even,
Met mams gaat t heel goed, ze is actief, speelt met andere hond, met de pups en de pups hebben snel genoeg door dat de tepels niet beschikbaar zijn en spelen dan met mams ipv te drinken..
Ga meteen kijken of iemand van de fam of vrienden in nl even kan bellen en het hele verhaal goed uit kan leggen en dan kijken of ze nog een paar dagen de melk leeg kunnen drinken
Ik ga meteen zoeken en een skype toegoed uploaden, gebruik zelf altijd whatsapp bellen of gewone skype als ik wil bellen..
#3241418
iemand meer info over doxycycline? Wel of niet schadelijk voor drinkende pups?

En zo wel zou ik dan nog over kunnen stappen op amoxicilline?

Ik heb net even de dierenarts opgebeld en gezegd dat vanmorgen een van de pups ontsnapt is en die dus gedronken heeft, ( wat natuurlijk uiteraard niet het geval is!!)
Maar meer om even echt te kijken hoe en wat dus heb opgebeld met de vraag wat il moet doen met de pup of hij nu ziek word en hoe te behandelen etc?
Want hij zei dus dat de pups er absoluut niet meer bij mochten en echt niet mochten drinken.
Nu is dit het geval over de medicijnen;
De injecties zijn het lichaam al uit en hij zegt dat de doxycycline niet schadelijk is voor de pups en de pup dus niet ziek word. Maar dat her voor de moederhond beter is ze niet meer te laten drinken.
Wat vinden jullie beter voor mams? Als de pups gewoon kunnen drinken dan lijkt mij dat die tepels nu leeg moeten toch? Door ze juist wel te laten drinken?
Zal zo een foto sturen hoe de tepels er nu uitzien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door