Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door enya13
#3228302
je kunt ook nog puppymelk proberen uit zo'n blik met poeder wat je aan moet lengen met water. daar zit veel energie in, is licht verteerbaar, en wordt goed verdragen.
Door Lizzy
#3228308
miik schreef:Ik zou zeggen... terug naar de voeding waar ze het wel goed op deed.
En wat hier echt de oplossing was, teef mee naar buiten nemen, wandeling laten maken... Weer even de gewone draad op pakken. Daarna ging ze weer gewoon drinken en at ze ook weer beter. Ik was ook enorm aan het hannissen met verschillende soorten voer ed... maar de oplossing was dat -mijn hond- gewoon even haar koppie op wat anders moest zetten.
Ik heb trouwens bij alle nestjes gezien dat ze die eerste dagen wat aan het hijgen waren met verhoging, volgens mij komt dat ook omdat het lichaam de boel aan het opschonen is en door de naweeen ed. Vaak is dat met een paar dagen vanzelf weer over.

En wat je nog zou kunnen doen is KVV aanbieden, met gewoon een scheutje water erdoor geroerd ipv al die extra dingen.
Dat is een beetje lastig. Teef barft normaal gesproken maar wil niet eten....
Door miik
#3228457
Lizzy schreef:Dat is een beetje lastig. Teef barft normaal gesproken maar wil niet eten....
Abby wou ook niet eten bij haar eerste nestje... tot ze weer mee mocht op de lange wandeling ! Frisse lucht- beweging.... en toen wilde ze wel weer ! Toen ging ze ook weer gewoon drinken....
(ik zeg niet dat dit DE oplossing is hoor, en het zal bij elke hond anders zijn... maar ik geef alleen aan wat hier goed werkte ;) )
Door faya
#3228940
eten doet ze nu weer als voorheen - wat kieskeurig maar met eetlust, inmiddels van BARF in werpkist, voor werpkist zelfs al weer normaal buiten gegeten. op 27 en 28 juni resp. 1200 en 1100 gram gegeten. Pups op 27e heel veel aangekomen en gisteren heel weinig ( zal elkaar wel opheffen, hoop het maar - moet straks wegen ) helaas, in ander topic genoemd - weer of nog steeds diarree ( even uitleggen ) van 18-22 juni brokjes gegeven, van BARF wilde ze niets hebben : ontlasting moeder toen goed, 23e juni eerste dag BARFdingen maar met mate wil niet alles, op 24 juni diarree, pups ook dunnere ontlasting maar merkte er niet veel van omdat Ruby alles goed schoonhoudt.

Iedere hond heeft zwakke plek, van Ruby: bij tijd en wijle haar oren, jeuk dan met oorcleaner van ATS ( misschien moet ik iets anders gaan nemen? ) paar dagen schoonmaken en eigenlijk weer oke, niet meer schudden of krabben. Soms heeft meisje ook plekjes op koppie, kin, lippen van krabben, soort krentenbaard denk ik.... Nu ook last van oor na bevalling, plekjes op kin kwamen ook en nu zelfs stukje kaal maar ziet er rustig uit. wat totaal nieuw was en ik denk dat ik het likgranuloom kan noemen waren de pootjes:normaal likt ze ook wel aan d'r pootjes, maar nooit met gevolgen nu vochtig tussen voetzolen en ontstekingen, rood aanvankelijk dacht ik vna doorn van roos uit tuin, die vond ik in kist ( moppie wilde niet op gras maar moest tussen de struiken ) maar op 24 juni zowel links voor als rechts achter aangetast, inmiddels zijn deze mooi droog en genezen, nu links voor ( andere plekjes uiteindelijk behandeld met Acederm en dit werkte goed afwisselend tape, schoentje ) dit nieuwe poot je eerst maar niets mee gedaan maar wel meeste tijd sokje erom ( zit minder strak dan tape of schoentje )

op25 juni tegen diarree Finidiar gehaald en dit zaterdag 1tabl en zondagochtend 1 tablet gegeven, ontlasting leek toen vaster: vaste drol gevolgd door wat prut, dus uit angst voor verstopping - gestopt - bleek echter niet over maar pas weer op 27 juni ontlasting en wederom dun, nu niets gedaan, kijken of het zo overgaat - laat lichaam het zelf maar regelen. DA had ook gezegd beste laten eten dat wat ze normaal eet.......zelf regelen lichaam: tot op heden niet gelukt dus gisterenmiddag toch weer Finidiar gegeven en vanochtend ook - van pups merk je niet veel alleen dan misschien dat ze gisteren zo weinig aangekomen zijn en dat ze gisteren bij het verschonen vna werpkist de hele box en elkaar onderscheten ;) hadden net gedronken?? )

Overigens doen zo voor het oog moeders en pups het geweldig ( effe belangrijk om te kijken of ze vandaag ook en weer wat meer aangekomen zijn ) temperatuur moeders wat hoog 38.7 - 38.9, diarree is elke keer geelkleurig laatste 2 dagen zoals gezegd goed gegeten:27 juni kipkarkas, goed vlees ( gans, rund, hert ) wat orgaan, eendnek en een eend/lam mix ( totaal 1200 gram ) 28 juni: kwartelkk, vlees ( zie boven ), kipkk, eennek en beetje paardvlees geen orgaan vandaag

Denk ook dat lekker naar buiten gaan haar zou kunnen afleiden- is een enorm werkertje, dat is haar leven - maar angst ivm diarree die ik nu heb en dus duidelijk geen goede weerstand....Twijfel aan naar DA gaan want dan moeten pups mee en toch wel lastig om dan de boel in de box schoon te houden en wat met op temperatuur houden ( kan kruik meenemen ) hier in huis hou ik het nog steeds 22 graden, geen warmtelamp meer, wel angst ook voor bacterieen andere honden bij DA - geen idee wat nu. Klinkt allemaal heel slecht maar is het ook weer niet hoor, we genieten van het viertal en moeders maar zorgjes blijven ( en na alle nare dingen die ik met vrienden die ook nestje hadden de afgelopen 6 weken heb meegemaakt ben je denk ik nog weer extra bezorgd )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door