Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3317041
Oh super zeg!!!! Ik ben echt heel blij voor jou en Bandit! Goed he, zo'n dierenarts die jouw hond als geheel bekijkt :cool: . Ik ben benieuwd wat de kruiden gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3317252
Bedankt voor jullie lieve reacties. :-*

Ik heb de kruiden nog niet, maar kan haast niet meer wachten, hihi. Ik gun het Bandit zo!!

Bandit's 'jeuk-explosie' van een paar maanden geleden is nu praktisch over.
Vorige week heeft hij de hele week kwartelkarkas gehad (waar hij de vorige keer niet tegen kon) en morgen moet alles weer ingesprayed worden tegen huisstofmijt. In principe zou hij nu dus veel jeuk moeten hebben..... Zo wazig allemaal.

Wellicht dat het dan toch van de lever komt en dat hij helemaal niet zoveel voedselallergieën heeft.

Oh, kwamen die kruiden maar..... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3317370
Wat fijn, hopelijk komen de kruiden snel!
En Tannetje is echt geweldig, ik ben daar geweest voor titeren terwijl Jacy op het hoogtepunt van zijn agressie zat, en hij mocht inderdaad gewoon los, geen probleem als hij plast(heeft hij gelukkig niet gedaan) en terwijl hij doodsbang is voor de dierenarts hier, mocht zij gewoon een naald in zijn pootje steken :)
Door Ramses1
#3317437
Border Bandit schreef:Even een update.

Ik had een soort sollicitatiebrief voor Bandit geschreven aan Tannetje Koning, met op 1 A4-tje dingen die wellicht van belang zijn.
Ik kreeg een heel fijn bericht terug dat ze wel naar Bandit wilt kijken omdat ze nog mogelijkheden zag, maar dat ze officieel geen nieuwe dieren meer aanneemt.
Dat ik toch een keer mocht komen en dat ze nog mogelijkheden zag, gaf me al hoop! :)

Vorige week ben ik geweest.
Wat een fijne vrouw zeg!?
Om te beginnen al, dat ze zegt, maak je hond maar los, dan kan hij lekker snuffelen/ontdekken.

Nou, ik heb alles verteld en Tannetje heeft nog veel gevraagd.
Daarna Bandit zijn hartslag gevoeld en zijn buik en tong bekeken.

En toen kwam de conclusie: zijn lever werkt niet optimaal. (met een hele uitleg erbij ;))
Als ik het goed begrepen heb, zorgt de lever voor het transport van het bloed. Als deze onvoldoende werkt, ontstaan er aan de buitenkant van het lichaam (het verst van de lever af) problemen.
Dit veroorzaakt de plots optredende jeuk, snel slijten van nagels en onzekerheid.

Ik stond echt verbaast. Ik ben al bij meerdere dierenartsen geweest en niemand is hierop gekomen!
Ik ben zo blij.

Bandit krijgt kruiden die de lever gaan ondersteunen. Die waren op, dus ik moet eventjes wachten tot ze weer binnen zijn.

Goh, ik ben zo blij!!!

Ze heeft Bandit ook getiterd (voor mij voor de 1e keer). Nog voor het staafje de fixeer in ging, zei ze al: dat is ruim voldoende, die hoeft zijn hele leven niet meer geënt te worden!
Voor de zekerheid stelde ze voor om over 3 jaar nog eens te titeren, maar dat is alleen nodig voor hondenscholen en-pensions. Haar ervaring zei haar dat deze titer voldoende is voor de rest van zijn leven.

Echt, ik ben zo blij! Ik heb duidelijkheid en hoop gekregen. Ik vertrouw Tannetje. Ik kan niet wachten tot ik met de kruiden kan beginnen en kijk echt uit naar de verbeteringen. :)
Wow... dit ga ik vrijdag bij mijn holistische da voor Ramses navragen en laten onderzoeken. Al jaren kampen we met vrijwel dezelfde problemen als ineens opvlammende gekmakende jeuk en dan wil hij ineens bepaalde dingen niet meer eten. Er is me een paar maanden geleden verteld dat hij gevoelig reageert op bepaalde diersoorten zonder echt allergisch te zijn. Hij is niet allergisch voor mijten maar toch spray ik elke maand met water, neem- en geraniumolie, ik maak zelf spray's tegen zijn jeuk en behandel ik de kapot gekrabde en gebeten huid als hij weer een paar weken die ellendige jeuk heeft. Het helpt allemaal wel wat maar echt afdoende niet.
Toch blijf ik het volhouden want je wil gewoon iets voor je hond doen. Jeuk is zo vreselijk.
Ik ga zijn lever laten onderzoeken.... weer een beetje hoopvol... Thanks voor je up-date.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3317528
Fenixjuh schreef:Wat fijn, hopelijk komen de kruiden snel!
En Tannetje is echt geweldig, ik ben daar geweest voor titeren terwijl Jacy op het hoogtepunt van zijn agressie zat, en hij mocht inderdaad gewoon los, geen probleem als hij plast(heeft hij gelukkig niet gedaan) en terwijl hij doodsbang is voor de dierenarts hier, mocht zij gewoon een naald in zijn pootje steken :)
Nou, dat is toch helemaal fantastisch!!! :)
Wat bijzonder he, hoe een andere aanpak en met rust en respect werken, zoveel verschil teweeg kunnen brengen.


Ramses1. Wat fijn dat Bandit je misschien verder kan helpen met de problemen van jouw hond!


Inmiddels heb ik de kruiden ontvangen, maar kan ik het maatschepje niet vinden.
Kan ik het nog niet geven.
Geduld is een schone zaak...... :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door