Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3218235
Daphne-Tyson schreef:Ben toch even bij de dierenarts geweest en die geeft aan dat hij darmontsteking heeft dus voor nu medicijnen meegekregen.
Ben jij al eens met je hond bij een hokistisch da geweest? Als, bijvoorbeeld, een Tannetje Koning? Want ik heb het idee dat er nu aan symptoombestrijding wordt gedaan.

Wat ik deed, als het mijn hond was, is naar Margreet Vroom gaan voor een goede diagnose wat betreft de jeuk. Maar wat ik ook zeker zou doen is naar een holistisch da gaan om te kijken of er niet wat meer loos is, en dan denk ik dus bijvoorbeeld aan ent-schade of een teveel aan gifstoffen in het lijf.

Hoe is de hond ingeënt? Heeft hij veel vlooien/teken spul gehad? Medicijnen?

Overigens denk ik dat je voorzichtig moet zijn met kurkuma. Ik hoor redelijk wat honden die allergisch reageren op olijfolie. Dus wil je het geven, neem dan kokosolie.
Gebruikersavatar
Door Daphne-Tyson
#3218245
Hoi Hope,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben daar nog niet geweest, maar dat is wellicht wel een idee.
Vlooien spul heeft hij alleen één keer als pup gehad, omdat ze in eerste instantie dachten dat hij jeuk had door vlooien, maar kwam er al snel zelf achter doordat ik KVV gaf dat hij een allergie had voor kip.
Voor teken heeft hij nooit iets gehad.
Verder heeft hij zijn puppy entingen gehad en met één jaar standaard entingen.. Weet even niet precies welke, maar kan ik eventueel wel opzoeken.

Medicijnen krijgt hij verder niet en ook niets dat uit blik/zak komt.
Vanaf het moment dat hij bij ons kwam (8 weken) tot ca. 6 maanden kreeg hij KVV van BARFmenu en na 6 maanden enkel nog zelf samengestelde barf. Als snacks en dergelijke krijgt hij al vanaf het begin alleen zelf gedroogde snacks van diersoorten waar hij tegen kan en hij krijgt op ei en groente na eigenlijk niks dat niet voor honden bestemd is.

Gelukkig heb ik bij het bestellen van mijn kurkuma direct kokosolie besteld en dat heeft hij vanmorgen voor het eerst gehad.
Wel goed dat je het aangeeft, zal er dan in ieder geval opletten dat ik hem geen olijfolie geef.

Gr. Daphne
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218316
Daphne-Tyson schreef:Hoi Hope,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben daar nog niet geweest, maar dat is wellicht wel een idee.
Vlooien spul heeft hij alleen één keer als pup gehad, omdat ze in eerste instantie dachten dat hij jeuk had door vlooien, maar kwam er al snel zelf achter doordat ik KVV gaf dat hij een allergie had voor kip.
Voor teken heeft hij nooit iets gehad.
Verder heeft hij zijn puppy entingen gehad en met één jaar standaard entingen.. Weet even niet precies welke, maar kan ik eventueel wel opzoeken.

Medicijnen krijgt hij verder niet en ook niets dat uit blik/zak komt.
Vanaf het moment dat hij bij ons kwam (8 weken) tot ca. 6 maanden kreeg hij KVV van BARFmenu en na 6 maanden enkel nog zelf samengestelde barf. Als snacks en dergelijke krijgt hij al vanaf het begin alleen zelf gedroogde snacks van diersoorten waar hij tegen kan en hij krijgt op ei en groente na eigenlijk niks dat niet voor honden bestemd is.

Gelukkig heb ik bij het bestellen van mijn kurkuma direct kokosolie besteld en dat heeft hij vanmorgen voor het eerst gehad.
Wel goed dat je het aangeeft, zal er dan in ieder geval opletten dat ik hem geen olijfolie geef.

Gr. Daphne
Kan je eens kijken of hij de L4 (leptospirose, zeikte van Weil) gehad heeft? Want ik hoor bizar veel pups die schade hebben opgelopen door deze enting. Niet dat je daar wat aan kan doen hoor, maar het zou wel wat verklaren.

Verder zou ik deze hond niet meer laten enten, en als je dat al wil alleen na titerbepaling. Maar ook dat zou ik eerst bespreken met een holistisch da.

Wat iik ook zou doen is dat ei eens weglaten. Allergisch zijn voor kip wil niet automatisch zeggen dat er ook een allergie is voor ei, maar de kans is wel heel groot.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door