Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3212481
Revy moet gekeurd worden op PL, welke dierenarts is een aanrader en welke niet?
Het liefst in een straal van 150km rondom Den Haag. Moet wel gebeuren via Meutstege protocol.
Door Danny
#3212498
Wij hebben bij de flatcoats veel contact met Dhr Bjorn Meij, in Utrecht.
Hij komt ook altijd op de fokdagen die georganiseerd worden door de Flatcoated retriever vereniging.
Door Parelridder
#3212517
Cindy de Wolf schreef:Revy moet gekeurd worden op PL, welke dierenarts is een aanrader en welke niet?
Het liefst in een straal van 150km rondom Den Haag. Moet wel gebeuren via Meutstege protocol.
Zonder enige twijfel en ondanks mijn negatieve ervaringen met haar t.a.v. onderzoek/behandeling van blessures bij Maartje en Daantje, zeg ik mw. Govers (de Wagenrenk, Wageningen). Of dat binnen die straal valt weet ik niet?
Ze is enorm ervaren met dit onderzoek en protocol. Op gebied van PL onderzoek vind haar verreweg de beste. Ze bekijkt als enige ook het gangwerk, ze legt vooraf heel goed uit hoe & wat, de hond krijgt de gelegenheid eerst te relaxen (terwijl zij je e.e.a. uit legt). Dat is ook de reden dat ze steeds de uitnodiging om op de fokdagen te komen onderzoeken af wijst: ze wil pertinent niet snel-snel dit onderzoek verrichten en zich t.a.v. het gangwerk niet slechts baseren op wat de eigenaar daarover meldt.
Haar onderzoek wordt niet bruut uitgevoerd (ik ken 2 artsen die dat wél doen en was er getuige van hoe één van hen een hond daarmee blesseerde! maar dat heb ik over die andere ook gehoord). Je komt echt niet met een PL 0/0 weg als hij die niet heeft, mijn Maartje had bij Govers PL 0/1 maar ze laat wel zien dat dit het geval is en waarop dat gebaseerd is. Als een arts bruut kracht staat uit te oefenen en je hond dan tenslotte na een krijs die diagnose krijgt, dan voelt dat gewoon absoluut niet goed.
Mijn Merel is overigens ook bij zo'n bruut onderzoekende arts geweest, had desondanks PL 0/0 maar wat ik toch niet prettig vond was dat hij na zijn onderzoek zei "Ik zag zusenzo op de HD foto, dus heb mijn best gedaan, maar kreeg 'm echt niet van z'n plek, dus moet er toch een 0/0 van maken". Ik heb niet graag dat iemand 'zijn best doet' op het luxeren, zeker niet sinds ik gezien heb dat dit blessures kan veroorzaken. Gewoon grondig onderzoeken vind ik goed genoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door