Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3218954
Hi Cindy,

Ik zit hier te weinig en lees nu pas wat er met je pup aan de hand is. Wat verschrikkelijk naar voor jou en je hond. Hoe erg is dit ras ook kapotgefokt zo triest vooral voor de hond. Hopelijk krijgt is deze operatie genoeg voor de rest van haar leven.. sterkte..
Gebruikersavatar
Door winni
#3219007
Ik heb hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Alleen kwam het hier naar boven rond de 6 maanden. Ook ik heb mijn best gedaan door allerlei 'lijnen' te controleren voor ik een pup aanschafte. Maar helaas kan het zo maar komen uit een verre voorouder (toen hier nog niet verplicht op gecontroleerd werd). Qua eigen leeftijd zou het zo'n beetje mijn laatste hond worden waar ik nog hele leuke dingen mee zou doen zoals frisbee etc. Ook moet ze naast m'n scootmobiel kunnen lopen. Helaas...normaal lopen ging al niet eens meer. Volgens de ortho zag 't er zo slecht uit dat er niets meer aan viel te doen. Ik ben naar een kliniek in Steenwijk gegaan ( jongere artsen) en hier is ze afgelopen Febr. geopereerd om de losse stukjes in beide ellebogen te verwijderen. En dan maar 8 weken je stuiterballetje rustig zien te houden pfff .
Maar we zijn nu 3 maanden verder en ze loopt weer prachtig. Voor hoe lang weet ik niet. Maar dit is weer heerlijk om te zien terwijl ik voorheen wel kon janken als ik haar zag lopen.
Hopelijk gaat 't bij jullie ook weer goed?
Door Cindy de Wolf
#3219053
winni schreef:Ik heb hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Alleen kwam het hier naar boven rond de 6 maanden. Ook ik heb mijn best gedaan door allerlei 'lijnen' te controleren voor ik een pup aanschafte. Maar helaas kan het zo maar komen uit een verre voorouder (toen hier nog niet verplicht op gecontroleerd werd). Qua eigen leeftijd zou het zo'n beetje mijn laatste hond worden waar ik nog hele leuke dingen mee zou doen zoals frisbee etc. Ook moet ze naast m'n scootmobiel kunnen lopen. Helaas...normaal lopen ging al niet eens meer. Volgens de ortho zag 't er zo slecht uit dat er niets meer aan viel te doen. Ik ben naar een kliniek in Steenwijk gegaan ( jongere artsen) en hier is ze afgelopen Febr. geopereerd om de losse stukjes in beide ellebogen te verwijderen. En dan maar 8 weken je stuiterballetje rustig zien te houden pfff .
Maar we zijn nu 3 maanden verder en ze loopt weer prachtig. Voor hoe lang weet ik niet. Maar dit is weer heerlijk om te zien terwijl ik voorheen wel kon janken als ik haar zag lopen.
Hopelijk gaat 't bij jullie ook weer goed?
Fijn dat je artsen hebt kunnen vinden die nog een straaltje zon zagen EN dat het nu zo goed gaat!

Wij zijn afgelopen maandag terug geweest naar Eersel en zowel de DA als wij zijn (nog) niet tevreden. Nu nog een maand volledige pijnstilling met maximale beweging, dus geen beperkingen. Het idee is dat er (nog) onvoldoende bindweefsel is aangemaakt wat omgezet moet worden in kraabeen. Dit is een pijnlijk proces vandaar de pijnstilling. En eerlijk is eerlijk ze is momenteel een stuk vrolijker en doet dingen die ze nog nooit gedaan heeft. Dus heel voorzichtig optimistisch. Over 5 weken terug.
Gebruikersavatar
Door winni
#3219651
O dat klinkt toch al hoopvol als ze al dingen doet die ze voorheen nooit deed. Heel fijn voor je hondje! Ik denk wel eens; misschien had het zo moeten zijn dat zulke honden altijd bij ons terecht komen. En dan bedoel ik dat wij het beste met onze honden voor hebben. Bij deze fokker zei ik nog ' ik hoop dat ik er nu eens 1 tref zonder mankementen'.
Sterkte nog even.
Door Cindy de Wolf
#3224183
Hoeveel pech kan je hebben als hond en eigenaar. Het hondje waar ik zoooooveel nieuwe leuke plannen mee had. En waar ik nu al bijna een jaar mee aan het tobben ben. Zojuist weer terug uit Eersel omdat Quinty sinds een week weer 100% in oud gedrag verviel, veel liggen, niet willen spelen en giga kreupelen. Ondanks maximale pijnstilling.

Hij heeft een meer dan gedegen klinisch onderzoek gedaan. Uiteraard na voorlopen en de filmpjes besproken te hebben. In eerste instantie kon hij niets vinden in de zit houding alle kanten die je maar kan bedenken bewogen. Je zag overduidelijk dat onder een bepaalde hoek ze dit niet prettig vond en echt wel met pijn reageerde. Dus hij stelde voor om nog een keer de elleboog in te gaan zoals hij het zei. Toen op mijn verzoek uitvoerig de schouder gecheckt, daar lijkt ogenschijnlijk niets mis. Echter ze geeft geen signalen af in de zit....en in de sta voelde hij nu ook wel daadwerkelijk een verdikking/iets aan de onderkant van de elleboog wat hem zichtbaar verontrustte. Maarja hoever moet je gaan...ze heeft nog nooit echt hond kunnen zijn. We willen deze tussenstap nog 1 keer maken maar dan moet het hierna echt wel beter worden. Want dit is geen leven voor een jachthond. In de paar dagen dat ze een soort van goed was zag je ook echte en ander karakter.

Dus een zaterdag of een maandag en blijkbaar zat Maarten zijn agenda al vol de 13e dus het wordt de 20e.

Ik weet het niet hoor voor het zelfde geldt maakt hij haar open en is er totaal iets anders aan de hand. Ik denk ook niet dat we dit veel eerder hadden kunnen tackelen tenslotte pastte de revalidatie nog altijd min of meer in een kader tot vorige week. Ook al verliep het niet volgens de reguliere schema's.

Ik heb er iig flink de P over in; dat is wel de understatement van de dag. Ik heb zo'n beetje alle emoties op de terugweg wel ervaren....En ik kan niet anders zeggen dat ik er meer dan flink de smoor in heb.

Echt hoor hoeveel pech kan je hebben. Ik vind het zo verdomde sneu voor die hond, dat valt met geen pen te beschrijven.
Door Anne in Zweden
#3224205
Kan me voorstellen dat je hier diep verdrietig om bent. Niet alleen voor jezelf, om alle leuke plannen die je met je nieuwe hondje had, en om het feit dat je ondanks een gedegen voorbereiding toch weer een defect dier hebt getroffen, maar vooral ook voor de hond, om alles was die niet kan maar zo verschrikkelijk graag zou willen doen. Echt heel sneu, wat je zegt.

Sterkte maar weer eens. Ik hoop dat er een wondermiddel uit komt rollen dat alle problemen oplost.
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3224239
:'( :bigarmhug:
Oh Cindy wat een rot nieuws. Je zei vorige keer al dat ze af en toe niet goed liep, maar dit verwacht je toch niet :(
Hopelijk kan het nu definitief verholpen worden en kunnen jullie nog jaren van elkaar gaan genieten.
Door Lizzy
#3224249
Allemachtig Cindy :-X :'( :'( :'(

Ik kan me je gevoel van A tot Z helemaal voorstellen. Dit is vreselijk, er zijn gewoon geen andere woorden voor. Ik hoop dat Maarten het kan repareren......

Sterkte meis :-*

:bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door