Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3183263
Je denkt nu in onmogelijkheden. Je wil eigenlijk dat ze die 15 km nog mee kan en je komt met bezwaren waarom aanpassen niet handig is. Snap ik wel, het is ook even wennen met zo'n oudje en verschil in behoeftes. Maar ga proberen te denken in mogelijkheden. Er wordt hier van alles aangedragen. Wees creatief, je verzint echt wel iets!
#3183337
Hier hadden we voor onze hartpatient een hondebuggy. Niet een doggyride maar een Innopet all terrain buggy met 3 wielen. Was erg wendbaar en met een beetje oefenen lukte het prima met 3 andere honden aan de lijn te lopen ( soort packwalk :biggrin2: ). Ramses genoot op die manier nog echt van de wandelingen, en kon prima aangeven wanneer hij er in of er uit wilde.
#3183422
petralita schreef:Wat je ook kan doen, is de honden een tuig aan doen en voor de wagen zetten, scheelt jou duwen, zij raken wat extra energie kwijt en jij kunt ze alle 4 meenemen.
Weet niet wat voor wandelwagen jij hebt, maar ik heb het idee dat de moderne kinderwgen wat hanteerbaarder is dan de honden wagen, en onze herder past er ook in.

Of je kiest ervoor 1 van de wandelingen langer te doen en dunya een kort rondje en de ander wandelingen ook korter omdat die km al in de ene wandeling zit.
Dit is wel een goed idee, dat zou kunnen werken.
#3183423
smulpaap schreef:Ik heb nu een Doggyride met zwenkwiel . Dat is in mijn beleving een Mercedes :biggrin2:
Hiervoor had ik een ouder model zonder zwenkwiel en dat was (soms ) pittig duwen

Is fietsen geen optie ? De oudste in de kar en de jonkies naast de fiets ?
Dali kan sowieso niet naast de fiets, door zijn korte poten is zijn draftempo heel laag.
Raul en Milou zou wel kunnen, maar dan is het uitsluitend als energiedrain. Van Raul weet ik dat hij er niks aan vindt - toen hij 2 was heb ik hem (naast die 15km) ook nog regelmatig 5km extra naast de fiets gedaan omdat hij zo idioot veel energie had. Dat vond hij niet leuk om te doen, maar het hielp wel. En in dit geval heiligt het doel de middelen wel.
Milou is nog nooit naast de fiets geweest, dus dat weet ik niet wat zij er van vindt.
Dali is meer geschikt voor denkspelletjes of 'echte' spelletjes zoals apporteren. Maar dat kan natuurlijk prima.
#3183424
Kaela schreef:Je denkt nu in onmogelijkheden. Je wil eigenlijk dat ze die 15 km nog mee kan en je komt met bezwaren waarom aanpassen niet handig is. Snap ik wel, het is ook even wennen met zo'n oudje en verschil in behoeftes. Maar ga proberen te denken in mogelijkheden. Er wordt hier van alles aangedragen. Wees creatief, je verzint echt wel iets!

Dat valt wel mee met die onmogelijkheden. Zoals ik al zei, dit wordt onze eerste oude hond, dus we moeten allemaal even wennen. Dat is ook waarom ik hier naar ervaringen vraag.

En ja, ik zou graag willen dat ze die km's nog mee komt. Ook voor haar. Onze honden zijn (op 2 uur in de week na) nooit alleen thuis, en dan nog met zijn vieren. Dunya heeft flinke verlatingsangst. Dus haar elke dag alleen laten om de rest uit te laten voelt niet goed - daarmee hoeft ze de meters niet te maken, maar krijgt ze 'straf' door alleen thuis te moeten blijven. Dus die wagen moet de oplossing gaan bieden.
#3183425
Spikkelneus schreef:Dit is wel een goed idee, dat zou kunnen werken.
Dat is wat ik hier ook doe, de grote met diabetes die dus savonds ooknog een uur weg moet en de kleine die het dus totaal niet leuk vind in het donker te moeten lopen. Dus klein blokje om met beiden, de kleine terug en die krijgt een botje die de grote niet mag en dan ben ik nog 3 kwartier weg met de grote.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door