Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3181902
Bedankt.
Ik denk dat ik dit ook in de tuin kan gebruiken om de giardia te bestrijden. Jet heeft regelmatig in de tuin gepoept en ondanks dat ik het gelijk opruimde zal er bv in het gras wel iets achter gebleven zijn. Vanmorgen de stoomreiniger gebruikt in de tuin maar of dat enige zin heeft?
Gelukkig gaat het goed met Jet, ze krijgt vanaf vanmorgen bandit kip met Puur Spijsvertering als ondersteuning voor de darmen en de brokkentroep is in de vuilnisbak gedumpd.
#3181905
Loti schreef:Het gaat beter na een flinke dip woensdag met steeds diarree en overgeven. De pup komt weer aan en de ontlasting is veel beter.
Vanavond de laatste panacur van de 5 daagse kuur.
De speciale brokken worden nauwelijks gegeten, de gekookte kip met een beetje rijst wel. Daardoor doe ik een schepje Puur Spijsvertering.
Morgen ga ik weer voorzichtig in kleine porties bandit kip geven overgoten met kokend water.
Ondertussen steeds alles wassen van mand/kussens tot speeltjes en de vloer reinigen met een sopje en de stoomreiniger.
( Wat een toestand, doet me enigszins denken aan de paniek vroeger als er bij de kinderen in de klas hoofdluis heerste en het hele huis op z'n kop gezet werd ).
De diatomeeënaarde ga ik zeker geven na de 2e kuur, die ik toch geef op advies van de dierenarts over 3 weken.
Geven jullie dat preventief of op gezette tijden ter voorkoming van?
Waar kan ik dat het beste bestellen ( merk ).
Ja ik geef zoals ik in een eerdere post meldde om de drie maanden een kuurtje van twee weken Diatomeeënaarde.
Ik meng dan 1 theelepeltje door het voer.
Het is ook goed ter versterking van het maagslijmvlies.
#3181943
Loti schreef:Het gaat beter na een flinke dip woensdag met steeds diarree en overgeven. De pup komt weer aan en de ontlasting is veel beter.
Vanavond de laatste panacur van de 5 daagse kuur.
De speciale brokken worden nauwelijks gegeten, de gekookte kip met een beetje rijst wel. Daardoor doe ik een schepje Puur Spijsvertering.
Morgen ga ik weer voorzichtig in kleine porties bandit kip geven overgoten met kokend water.
Ondertussen steeds alles wassen van mand/kussens tot speeltjes en de vloer reinigen met een sopje en de stoomreiniger.
( Wat een toestand, doet me enigszins denken aan de paniek vroeger als er bij de kinderen in de klas hoofdluis heerste en het hele huis op z'n kop gezet werd ).
De diatomeeënaarde ga ik zeker geven na de 2e kuur, die ik toch geef op advies van de dierenarts over 3 weken.
Geven jullie dat preventief of op gezette tijden ter voorkoming van?
Waar kan ik dat het beste bestellen ( merk ).
Preventief geven bestaat niet. Een medicijn werkt op het moment dat er een ziekte of besmetting is. Preventief kun je enkel je hond gezond houden zodat zijn weerstand zo goed mogelijk is. Door goede voeding, beweging en eventueel gericht een supplement hier of daar. Maar preventief medicijnen geven, of dit nou reguliere of alternatieve/natuurlijke middelen zijn, is onzin. Je neemt ook niet vandaag een paracetamol om te voorkomen dat je volgende week hoofdpijn krijgt.

Het lijkt me in jou geval helemaal geen gek idee het na de panacur een poosje te geven, omdat je best kans hebt dat, ondanks je harde werk, er een herbesmetting op de loer ligt. Dan verklein je het risico op herbesmetting en geef je je hondje de kans zijn weerstand weer op orde te krijgen.
#3181992
Met preventief geven bedoelde ik zorgen dat de conditie van de darmen dusdanig is dat de parasieten minder overlevingskans hebben. dus een slecht klimaat creëren voor de giardia.

Wil jullie bedanken voor alle adviezen en steun ! Het gaat goed met Jet.
Ze eet met smaak het kvv en de ontlasting ziet er steeds beter uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door