Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3200645
Parelridder schreef:Wanneer je een Franse Hartworm infectie middels Advocate bestrijd, moet je de behandeling na 1 maand herhalen, dus na 1 maand een 2e keer een pipet geven. Maar minstens zo belangrijk: stél dat jouw hond een Franse Hartworm infectie heeft en je deze behandeld (wat dan noodzaak is) dan is het van levensbelang dat je die hond gedurende die tijd kalm houdt. Dus zo maar eens per jaar een 'kuurtje Franse Hartworm bestrijding' - laat staan als er symptomen zijn die kunnen wijzen op deze infectie - zónder dit op veilige wijze te doen, is echt onverstandig.
Maar als je iedere maand Advocate geeft, krijgt je hond in principe geen hartworm, dus is er geen sprake van een kuurtje bestrijding maar van preventie. Als is het wel een paardenmiddel, Advocate, zo iedere maand 'voor het geval dat'. :-\
#3200690
Anne in Duitsland schreef:Maar als je iedere maand Advocate geeft, krijgt je hond in principe geen hartworm, dus is er geen sprake van een kuurtje bestrijding maar van preventie. Als is het wel een paardenmiddel, Advocate, zo iedere maand 'voor het geval dat'. :-\
Nee, als je het 't hele jaar door geeft krijgt je hond geen wormen (maar werk je wel resistentie van wormen tegen het middel in de hand).
Ik begreep dat je 1 maal per jaar Advocate ging geven, in plaats van 1 keer per jaar Milbemax, met het oog op een evcentuele infectie met Franse Hartworm, vandaar mijn reactie.
#3200694
Lizzy schreef:Vandaag poep gecontroleerd. Niks gevonden. Voor morgen weer nieuwe poep geprepareerd.

Laten we hopen dat het gewoon vals alarm was.... Kuchen hier zal nooit meer hetzelfde zijn!

Bedankt voor al het duimen :-* !!!!!!!!!!
Joepie! Super fijn!

En dit soort dingen geven trauma's ja. En heel veel stress op momenten dat het soms gelukkig helemaal niet nodig is. Ik duim voor schone testen morgen en overmorgen!
#3200697
Lizzy schreef:Vandaag poep gecontroleerd. Niks gevonden. Voor morgen weer nieuwe poep geprepareerd.

Laten we hopen dat het gewoon vals alarm was.... Kuchen hier zal nooit meer hetzelfde zijn!

Bedankt voor al het duimen :-* !!!!!!!!!!
YES!!!!
Ik duim hard door dat het kuchen ditmaal een GOED teken is :bigarmhug:

Kuchjes kan ik inmiddels wel aan horen, maar ik zie sinds de infectie (al bijna 2 jaar geleden) overal slakken, in alle maten. Nóóit eerder zag ik ze dat ze op poep af kwamen.. maar sindsdien lijk ik geen drol te kunnen vinden waar geen slak naar op weg is :( Ik krijg er nog altijd de kriebels van en ben de meest brave drol-opruimende hondeneigenaar geworden die je kunt bedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door