Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#357949
amber2 schreef: Dus als dit toch ook niet mocht blijken te werken zou ik gewoon direct een beter kvv kiezen met alleen rijst en minder orgaanvlees (smuldier, rodi en duck bestaan bijna helemaal uit orgaanvlees en zijn niet de beste versvleesvoeders kwalitatief gezien), zoals Carnibest kip&rijst of eend&rijst. En echt enzymen toevoegen is sowieso erg belangrijk als je het vlees voorlopig nog moet koken!
Succes...
Ja, daar zit ook wel wat in. Misschien is de eend en rijst ook nog een goede optie om te proberen!
Door pollekind
#359410
Amber hoe gaat het nu?Ben je al bij de DA geweest?
Door amber13
#370473
Nou, we zijn inmiddels bijna 3 week verder, en sinds 3 dagen is de ontlasting eindelijk weer normaal, hopelijk blijft het nu even zo! We zijn ook bij de da geweest, die heeft Max nog weer onderzocht, maar kon zo ook niet precies zeggen waar het van komt, het leek hem het verstandigste toch maar weer een kort kuurtje en wat injecties te geven (hier was ik niet echt blij mee, maar hij zag er zo slecht uit en het werd maar niet beter, overigens ging het ook na het kuurtje niet echt beter). Ik had ontlasting meegenomen en dat is onderzocht, maar de uitslag was dat alles goed was en dat ze niks hebben gevonden. De da wou ook wel een bloedonderzoek doen, maar zei dat de enige uitslag daarvan zal zijn of hij enzymen bijgevoerd moet krijgen of niet, maar daar was ik inmiddels toch al mee begonnen. Daarom wacht ik nog even met het bloedonderzoek, en omdat ik nog steeds op bericht van Mw Overduin wacht. Vanmorgen heb ik maar weer eens naar Oisterwijk gebeld, omdat het inmiddels 1,5 maand geleden is dat ik de mail gestuurd heb. Nou blijkt dat ze 3 week vakantie hebben gehad en dat ik dan déze week nog bericht krijg. Ik hoop het!
Als we dan naar Mw Overduin gaan, zal daar ook weer bloed worden onderzocht, en dan kunnen ze beter gelijk alles onderzoeken, lever, darmen, alles wat maar mis kan zijn!

Verder gaat het op dit moment wel weer wat beter met Max. Hij heeft weer eetlust, en 's ochtends en 's avonds krijgt hij een eetlepel haverzemelen door z'n voer. Z'n vacht begint weer te glimmen en is niet meer zo springerig, en, zoals ik aan het begin al even zei, de ontlasting is (zoals het nu lijkt) eindelijk weer goed, normaal bruin en stevig en maar 1 keer per dag (= voor Max normaal). Ook heeft Max al 5 week geen aanvallen gehad! (maar wel ff afkloppen, klop klop). Het enige wat gewoon opvalt, is dat hij in huis veel meer slaapt, maar dat zal door de medicijnen komen denk ik. Buiten heeft hij nogsteeds redelijk veel energie (iets minder nog als anders).
Het enige waar ik me wel een beetje zorgen om maak, ik dat sinds 2 weken z'n eetlust prima is, hij eet 2 keer per dag een flinke bak vol, maar hij is nogsteeds mager. Op z'n rug voel je z'n ruggegraat heel duidelijk, bijna eng. Daarom hoop ik nu ook heel erg dat ik nu deze week eindelijk wat van die Mw Overduin hoor, want ik wil dat Max goed onderzocht wordt, want het is duidelijk dat er gewoon wat mis is, maar m'n eigen da weet het niet meer. Nou kan ik eerst weer naar een andere da gaan, maar Overduin heeft op dit moment toch mijn voorkeur, mede door wat ik hier over haar gelezen heb.

Nou, dat was het verhaal weer tot zover, zijn jullie allemaal weer op de hoogte ;)
Door Doedels
#370637
Wat fijn dat het beter gaat en dat de epileptie ook weg blijft. Ik hoop dat je snel bij Overduin terecht kunt. Het duurt al zo lang :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door