Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3165645
Boris1973 schreef: Bedankt voor het meedenken en reageren iedereen!
Ik heb toch een dierenarts gevonden die orthopedisch onderlegd is. Morgenmiddag hebben we een afspraak bij haar.
Traumeel...sorry...wat is dat? Nooit van gehoord...hihi. En waar koop ik dat?
Visolie is dat in vloeibare of tabletvorm en waar koop ik dat en welk merk?
Ik voer verschillende soorten KVV...dit is mij aanbevolen.
Onze Boris is errug gek op fruit trouwens ;-)
Hij is eigenlijk niet te dik,vind ik. Dus dan zou het fruit toch niet zo erg moeten zijn?
Ik wissel wel af met fruit...
Duim maar voor ons morgenmiddag...pfff...ben nu al nerveus...
fruit en vls combineren niet zo lekker, dat kan gaan gisten ;)
Uitzondering is appel, dus dat is de reden dat fruit niet geadviseerd word.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3165647
Martine-Tom schreef: fruit en vls combineren niet zo lekker, dat kan gaan gisten ;)
Uitzondering is appel, dus dat is de reden dat fruit niet geadviseerd word.
Toch enkel als je het gelijktijdig geeft? Niet als er 3/4u of meer tussen zit toch?
Door Tamara
#3165663
Boris1973 schreef: Onze Boris is errug gek op fruit trouwens ;-)
Hij is eigenlijk niet te dik,vind ik. Dus dan zou het fruit toch niet zo erg moeten zijn?
Ik wissel wel af met fruit...
Duim maar voor ons morgenmiddag...pfff...ben nu al nerveus...


Ik geef al jaren appel en banaan, als je dit niet tegelijk met het rauwe voer geeft kan het geen kwaad.
Geen kilo's natuurlijk, maar een stukje banaan of appel als jij wat ervan eet. Tenminste zo doe ik het.
Ik kan geneens meer een schil afpellen zonder dat ze het aan de andere kant van het huis horen  :biggrin2: .
Door Lizzy
#3165789
Het gaat niet om de combinatie vlees en fruit in dit geval. Het gaat om de reductie van kcal. En fruit bevat veel suiker.

Succes voor zo meteen ja!
Door Boris1973
#3165942
Goedemorgen,
Door drukte nu pas tijd om hier wat neer te zetten.
De dierenarts,die tevens orthopedisch onderlegd is,was voor ons nieuw. Maar ze heeft hem heel erg goed onderzocht,ik kon al mijn vragen stellen,heb mijn bezorgdheden geuit.
Zij is echt van mening dat het niet iets ernstigs is. Hij reageert al zo goed op de rust waar ik hem op had gezet. Verder voelt ze geen rare dingen. Zij denkt echt dat het een verrekte spier is. :)
Ik moet hem deze en volgende week nog op rust houden,in combinatie met Metacam. Donderdag bel ik haar en overleggen we hoe de situatie dan is. Zij verwacht dat het dan stukken beter is en dan mag ik langzaam weer opbouwen qua uitlaten. Maar ik liep wel al te veel ineens met hem dus dat gaan we nu vaker en minder lang doen. Ik ben in ieder geval blij voor nu...Dank jullie wel voor het mee leven!!
Door smulpaap
#3165981
Gelukkig !
Je DA heeft het al gezegd , maar wees vooral streng hoor in de periode van rust
De medicatie geeft de hond al snel het gevoel .... voel me prima hoor baas
Het zal niet meevallen , maar wat even moet dat moet  ;)
Door Boris1973
#3166038
Hihi...inderdaad...hij is ook echt zo enthousiast!
Voorlopig aangelijnd was trouwens ook het advies. Dat zwemmen vind ik wel een goeie trouwens...dat ga ik nog even bij haar na vragen.
Maar voorlopig rust.... ;)
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3168958
Inmiddels hinkt Boris weer. Af en toe, niet constant. Woensdag moet meneer weer terug naar de Dierenarts en wordt er voor zover ik weet een foto gemaakt. Stomme is dat hij een paar pasjes maar hinkt en niet volledig of de hele tijd.
Door teamheike01
#3169001
Wat vervelend voor Boris en jullie. Dit komt mij bekend voor. Mijn labrador/golden liep elke keer een paar pasjes mank en dan weer normaal. Zij bleek ed te hebben.
Hoe is Boris verder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door