Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3169078
teamheike01 schreef: Wat vervelend voor Boris en jullie. Dit komt mij bekend voor. Mijn labrador/golden liep elke keer een paar pasjes mank en dan weer normaal. Zij bleek ed te hebben.
Hoe is Boris verder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Van wat ik hoor (lab is niet van mij, maar van mijn zus) is Boris verder gewoon zichzelf. Druk. Hij wil rennen, springen, vliegen, ect. Mag niet, maar hij wil het wel.

ED is eruit gekomen met rontgen? Heb je een operatie daarna gedaan?
Door teamheike01
#3169091
Ja mijn hond bleef ook alles gewoon doen maar uiteindelijk vielen mij toch wat hele kleine gedrags verranderingen op.
Ja op de foto's die ik heb laten maken was de ed zichtbaar. Op de foto's leek het wel mee te vallen. Om een beter beeld te krijgen is er ook een ct scan gemaakt. Ook deze beelden gaven hoop op herstel. Dus voor de kijkoperatie gegaan. Tijdens deze operatie was het helemaal niet goed. Haar elleboog was zo slecht dat ze niks meer konden doen voor mijn hond. Ze leeft nu op permanente pijnstilling en met beperkingen. Het gaat best goed met haar nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3169098
teamheike01 schreef: Ja mijn hond bleef ook alles gewoon doen maar uiteindelijk vielen mij toch wat hele kleine gedrags verranderingen op.
Ja op de foto's die ik heb laten maken was de ed zichtbaar. Op de foto's leek het wel mee te vallen. Om een beter beeld te krijgen is er ook een ct scan gemaakt. Ook deze beelden gaven hoop op herstel. Dus voor de kijkoperatie gegaan. Tijdens deze operatie was het helemaal niet goed. Haar elleboog was zo slecht dat ze niks meer konden doen voor mijn hond. Ze leeft nu op permanente pijnstilling en met beperkingen. Het gaat best goed met haar nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ooh men :o Hoe oud was je hond?
Door Boris1973
#3169582
Hoi hoi,

Vanochtend inderdaad bij de dierenarts geweest.Soms laat Boris hele dagen geen enkel raar pasje zien en soms ineens weer even.
Foto"s van zijn voorpoten gemaakt,maar volgens de dierenarts zag dat er perfect uit.Geen gekke of rare dingen. Problemen met de ellebogen of iets dergelijks sloot ze dus ook uit.
Hij is wel superenthousiast.Dus ze denkt dat hij al snel over zijn grenzen heen gaat. Dat van vorige keer moest ik zien als een gekneusde enkel.En als meneer dan weer te enthousiast rond springt speelt het weer op.Dus een maand niet langer dan 5-10 minuten lopen met ondersteuning van Metacam. Ze zag wel op de foto dat hij nog volop in de groei zit.
Maar aangelijnd houden voorlopig...ben allang blij dat de foto"s goed waren ....
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3169681
Boris1973 schreef: Hoi hoi,

Vanochtend inderdaad bij de dierenarts geweest.Soms laat Boris hele dagen geen enkel raar pasje zien en soms ineens weer even.
Foto"s van zijn voorpoten gemaakt,maar volgens de dierenarts zag dat er perfect uit.Geen gekke of rare dingen. Problemen met de ellebogen of iets dergelijks sloot ze dus ook uit.
Hij is wel superenthousiast.Dus ze denkt dat hij al snel over zijn grenzen heen gaat. Dat van vorige keer moest ik zien als een gekneusde enkel.En als meneer dan weer te enthousiast rond springt speelt het weer op.Dus een maand niet langer dan 5-10 minuten lopen met ondersteuning van Metacam. Ze zag wel op de foto dat hij nog volop in de groei zit.
Maar aangelijnd houden voorlopig...ben allang blij dat de foto"s goed waren ....
Nu wil ik niet al te negatief doen, maar hou de hond wel goed in de gaten hoor
ED is zeker niet altijd zichtbaar op foto's (en al helemaal niet op foto's die door een DA gemaakt zijn)

Als dit blijft aanhouden zou ik toch een doorverwijzing vragen voor een orthopeed, die zal ook klinisch onderzoek doen en icm een foto/CT scan kan de diagnose alsnog niet goed zijn

Ik hoop met heel mijn hart dat het idd iets is zoals jouw DA zegt, maar ik blijf "soms" manken bij een hond op deze leeftijd altijd eng vinden  :-\
Door Romee
#3169822
Ik hoop ook van harte dat het meevalt

Maar sluit me wel een beetje bij Monique aan, ook al is een da orthopedisch onderlegd, dat zegt niet alles.
En soms is het nou eenmaal niet zichtbaar op foto's en soms zelfs niet op de eerste scan.

Hopelijk valt het allemaal mee, en lukt hem een beetje gedoseerde beweging te geven, en daarnaast goede rust
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door