Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3162721
Kaio schreef: :-X
Maar de DA zag het verschil niet?
Daarvoor was ik nu juist naar de DA gegaan, om dat uit te sluiten  :(
Nein, de bult zat er ineens en het leek ook écht op een bloedoor. Toen ze de bult na een week wilden leegzuigen, gebeurde er echter niks. Naar mijn mening zijn ze toen te lang doorgegaan met het geven van antibiotica en pijnstilling voor ze daadwerkelijk een biopt namen, maar goed mijn hond was toen bij mijn ouders en ik kon niet mee naar alle dierenartsbezoeken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162728
Angelique schreef: Je kan ook de mensenvariant gebeuiken, daar zit geen verschil in. Welke potentie je moet hebben...geen idee  :-\

Bloedoor kan eerst wat door blijven lopen, dus dan wordt die groter en is ook wat hard, iig niet zo dat je 'm in kan drukken zonder woef pijn te doen. Met een paar dagen moet die dan weer kleiner en soepeler worden. Gebeurd dat alles niet binnen....zeg een week/veertiendagen, dan zou ik nogmaals laten kijken.

Opereren is pijnlijk en alle schrompeloren die ik gezien heb zijn ontstaan na een operatie. Hier nu in door de jaren heen 5x een bloedoor gehad, de 1ste is toen leeggezogen, de anderen zijn na wat tlc overgegaan en zijn nooit vwrschrompeld.
Ok
Dat stelt weer gerust...
Het lijkt iets groter nu, wel iets anders qua gevoel.
Ik kan er niet te vaak aan zitten want dan heeft ie er last van. Verder heeft ie maar weinig last ervan. Hij is anders genoeg pijn en jeuk gewend met zijn jeuk en tussenteenontstekingen, dus blijkbaar valt dit voor hem wel mee.
Die potenties staan genoemd bij de link van smulpaap dus doe ik die maar. Ik kan vanmiddag de arnica D6 halen en ik kan voor dinsdag de Hamamelis D3 bestellen. . Denk niet dat dat online sneller gaat dus.
Traumeel krijgt ie al.
Daarnaast had de DA een kleine AB kuur meegegeven.

Welk andere TLC heb je zo nog gegeven?
Hydra schreef: Nein, de bult zat er ineens en het leek ook écht op een bloedoor. Toen ze de bult na een week wilden leegzuigen, gebeurde er echter niks. Naar mijn mening zijn ze toen te lang doorgegaan met het geven van antibiotica en pijnstilling voor ze daadwerkelijk een biopt namen, maar goed mijn hond was toen bij mijn ouders en ik kon niet mee naar alle dierenartsbezoeken.
Ja bij Maci wilde zo ook niet aanprikken, want als het een bloedoor is zit je ook met infectiegevaar. Die snap ik wel, en hoe snel het van vorm veranderd en groter wordt geloof ik toch dat het geen tumor kan zijn. MAg ik hopen.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 17 okt 2015, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hydra
#3162757
Kaio schreef: Ok
Dat stelt weer gerust...
Het lijkt iets groter nu, wel iets anders qua gevoel.
Ik kan er niet te vaak aan zitten want dan heeft ie er last van. Verder heeft ie maar weinig last ervan. Hij is anders genoeg pijn en jeuk gewend met zijn jeuk en tussenteenontstekingen, dus blijkbaar valt dit voor hem wel mee.
Die potenties staan genoemd bij de link van smulpaap dus doe ik die maar. Ik kan vanmiddag de arnica D6 halen en ik kan voor dinsdag de Hamamelis D3 bestellen. . Denk niet dat dat online sneller gaat dus.
Traumeel krijgt ie al.
Daarnaast had de DA een kleine AB kuur meegegeven.

Welk andere TLC heb je zo nog gegeven?
Ja bij Maci wilde zo ook niet aanprikken, want als het een bloedoor is zit je ook met infectiegevaar. Die snap ik wel, en hoe snel het van vorm veranderd en groter wordt geloof ik toch dat het geen tumor kan zijn. MAg ik hopen.
Bij Igo wilde ze het nog neit aanprikken omdat de bult er nog geen dag zat en als ie verder zou groeien, zouden ze nog een keer moeten aanprikken. Hij had wel echt veel pijn trouwens. Ook begon een dag daarna een deel van zijn wang op te zwellen. Wat voor een soort tumor er heeft gezeten is mij nog steeds een raadsel en de verschillende DA's wisten er ook geen raad mee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162857
Tis toch ook wat,
Smorgens 3,5 tablet thyroxine, apoquel stoppen we nu mee, op een halve heeft ie ook geen jeuk. Een aantal keer per dag traumeel. 3 x per dag 2 arnica tabletten, daar gaan nog korrels bijkomen. 2x een ab pil dan maar en savonds nog eens 2 thyroxine pillen.

Ons pillenmonster  :biggrin2: ...  ::)

Maar gelukkig vind hij alleen de apoquel en ab  vies, de rest neemt ie zo aan meestal, alleen soms heeft ie geen zin.  ::) gek he.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3162860
Kaio schreef: Ok
Dat stelt weer gerust...
Het lijkt iets groter nu, wel iets anders qua gevoel.
Ik kan er niet te vaak aan zitten want dan heeft ie er last van. Verder heeft ie maar weinig last ervan. Hij is anders genoeg pijn en jeuk gewend met zijn jeuk en tussenteenontstekingen, dus blijkbaar valt dit voor hem wel mee.
Die potenties staan genoemd bij de link van smulpaap dus doe ik die maar. Ik kan vanmiddag de arnica D6 halen en ik kan voor dinsdag de Hamamelis D3 bestellen. . Denk niet dat dat online sneller gaat dus.
Traumeel krijgt ie al.
Daarnaast had de DA een kleine AB kuur meegegeven.

Welk andere TLC heb je zo nog gegeven?
Ja bij Maci wilde zo ook niet aanprikken, want als het een bloedoor is zit je ook met infectiegevaar. Die snap ik wel, en hoe snel het van vorm veranderd en groter wordt geloof ik toch dat het geen tumor kan zijn. MAg ik hopen.
Overige TLC was een mooie muts, Maar dat was enkel omdat Jan zich toen de tandjes klapperde. Bij haar zat de bult aan de punt van het oor, dus stootte tegen haar hoofd aan en dat gaf de irritatie om te gaan klapperen. Daarbij, als er niet geklapperd wordt stopt het bloeden ook eerder.

Die abkuur had ik niet gegeven als er niks anders spelt als dat bloedoor. Goed beschouwd is het niets meer dan een bloeduitstorting op een l*llige plek.
Laatst gewijzigd door Angelique op za 17 okt 2015, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162882
Ja het kon ook abces zijn, maar ja ik weet niet.
Ik vind het nog moeilijk met de nieuwe da praktijk, mis eersel wel een beetje  :-[
Ik weet idd nog niet wat ik ervan moet denken, ik doe het maar deze keer. Maar ben over meer dingen niet tevreden zoals moeten scheren voor bloedafname  :-[

Maci klappert amper, enige wat ie kan doen is heel soms krabben, maar ook jiet meer gezien, maar erger hij gaat rollen, daar helpt een muts ook niet tegen denk ik. Goed meestal kan je goed ingrijpen bij hem  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3163146
Ja joh zeg. Loopt ie mank. Dacht dat er weer een tussenteen ontsteking aankwam. Maar niks te voelen en zien.
Is zijn polsgewricht helemaal dik  :o

Hoe verzin je het? Jeetje. Toen ie van de bank af kwam, deed hij ff 'oooahw', heel zachtjes, nog nooit gehoord van hem.  Keiharde beer.

En laat ie zich net weer op zijn zij vallen, baf op dat oor  :-X daar kwam ie ook achter dat dat niet zijn beste idee was  ::)
Door Hydra
#3163190
Kaio schreef: Ja joh zeg. Loopt ie mank. Dacht dat er weer een tussenteen ontsteking aankwam. Maar niks te voelen en zien.
Is zijn polsgewricht helemaal dik  :o

Hoe verzin je het? Jeetje. Toen ie van de bank af kwam, deed hij ff 'oooahw', heel zachtjes, nog nooit gehoord van hem.  Keiharde beer.

En laat ie zich net weer op zijn zij vallen, baf op dat oor  :-X daar kwam ie ook achter dat dat niet zijn beste idee was  ::)
Ik hoop niet voor je dat die pols en het oor met elkaar in verbinding staan. :( Maar hij heeft het wel weer lekker voor elkaar zo!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3163219
Nee ik ook niet.zit me ook niet helemaal lekker eerlijk gezegd.
Ik vind hem ook niet op zijn beste humeur zeg maar. Nu is ie nog steeds niet opgestaan.
Maar goed hij kan ook enorm chaggie zijn van de pijn overal. Dat hoop ik dan. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3164044
He gek, mijn antwoord van dinsdag is nooit aangekomen. Toen was er nog niks positief veranderd. Bult ook gegroeid tot ong 5 cm.

Maar meneer heeft dus al een aantal dagen dat ie zo'n 100 meter loopt eh strompelt, en dat is zijn hele beweging, ff kakken piesen en klaar. Rest van de dag ligt iemaar.
Maar vanmorgen zat er weer beweging in, kom knuffels eisen ( dat kan ie goed), dus hij voelt zich al beter, en jawel hoor klimt ook alweer op de bank. :D
Hij zakt niet meer door tijdens het lopen, nu dus nog voorlopig maar net iets meer dan die 100 meter doen, maar vooral nog voorzichtig.
Zijn oor is nog steeds dik en net zo groot, maar heb het idee dat het veel soepeler is, niet zo hard meer sinds vandaag.
Dus nog ff  :duimen:
Door zurca
#3165150
Kaio schreef: en kan iemand me uitleggen of die D6 en D3 er toe doen en wat dat is?
Als ik het goed heb is hoe lager het getal, hoe meer werkzame stof er nog inzit zeg maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door