Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3154407
Volgens de DA was het toch al flink geslonken en het voelt zacht. Hij denkt dat haar lichaam in staat is het zelf op te ruimen, uiteraard voorlopig wel aan de AB. Zou ik nog iets ondersteunends voor het 'opruimen' kunnen geven?
Ook moet ik op zoek naar een tuigje wat niet boven het borstbeen komt, maar dat valt voor een Teckel niet mee...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3154535
Jantina schreef: Volgens de DA was het toch al flink geslonken en het voelt zacht. Hij denkt dat haar lichaam in staat is het zelf op te ruimen, uiteraard voorlopig wel aan de AB. Zou ik nog iets ondersteunends voor het 'opruimen' kunnen geven?
Ook moet ik op zoek naar een tuigje wat niet boven het borstbeen komt, maar dat valt voor een Teckel niet mee...

Oooh fijn!

Is een u-lead niet iets? Die hebben tegenwoordig ook een ring op de rug zodat ze als normaal tuigje gebruikt kunnen worden.
Door Lizzy
#3154597
Jantina schreef: Volgens de DA was het toch al flink geslonken en het voelt zacht. Hij denkt dat haar lichaam in staat is het zelf op te ruimen, uiteraard voorlopig wel aan de AB. Zou ik nog iets ondersteunends voor het 'opruimen' kunnen geven?
Ook moet ik op zoek naar een tuigje wat niet boven het borstbeen komt, maar dat valt voor een Teckel niet mee...
Oh, dat is mooi. Ik zou eigenlijk gewoon de AB even afwachten. Ik kan ook niks bedenken waarvan ik zeg "dat is leuk om te proberen" tegelijkertijd met de AB. Groene leem is leuk maar niet tijdens de AB. Ik hoop dat het snel helemaal weg is!
Door Jantina
#3155806
Ik dacht ik laat nog even weten hoe het is met Lizzy.
Het abces is bijna zo goed als weg. Ze krijgt wel nog 2x per dag antibiotica, Metacam sinds maandag niet meer. Ik vind het ongekend, er hing echt een complete tennisbal onder vorige week (en dat in verhouding met een dwergteckel...). Superknap dat het lijfje van ons kleintje dat zelf af heeft kunnen voeren. Blijft nog altijd gissen wat de aanleiding is geweest. Wellicht een steek van een beest? Of door het vechten met Saar (ja onze twee dames vechten elkaar nog steeds af en toe de tent uit helaas  :'( )?
Vrijdag weer controle, ook omdat we maandag op vakantie gaan (maar ze mag mee). Ik vermoed dat de DA haar nog wel wat langer op de AB zal laten omdat hij echt vond dat we zeker moesten zijn dat alles weg was alvorens te stoppen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155834
Jantina schreef: Ik dacht ik laat nog even weten hoe het is met Lizzy.
Het abces is bijna zo goed als weg. Ze krijgt wel nog 2x per dag antibiotica, Metacam sinds maandag niet meer. Ik vind het ongekend, er hing echt een complete tennisbal onder vorige week (en dat in verhouding met een dwergteckel...). Superknap dat het lijfje van ons kleintje dat zelf af heeft kunnen voeren. Blijft nog altijd gissen wat de aanleiding is geweest. Wellicht een steek van een beest? Of door het vechten met Saar (ja onze twee dames vechten elkaar nog steeds af en toe de tent uit helaas  :'( )?
Vrijdag weer controle, ook omdat we maandag op vakantie gaan (maar ze mag mee). Ik vermoed dat de DA haar nog wel wat langer op de AB zal laten omdat hij echt vond dat we zeker moesten zijn dat alles weg was alvorens te stoppen.

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Door Jantina
#3156070
Ja, alle teefjes zijn in tact. Deze twee hebben nu hun eerste nestje gehad en in de toekomst willen we graag nog een nestje. We hebben onze reu moeten laten castreren, hij was de baas in huis maar had altijd een implantaat. Dat werkte niet meer na een paar jaar. Iedereen kletst maar raak dat een chip hetzelfde is als castreren, nou NOT.  >:( Sinds zijn castratie heeft hij niks meer te vertellen en willen beide dames hoogste in rang worden en daar vechten ze goed voor ook. De twee jongste dames doen hier nog niet aan mee.
Door Jantina
#3156086
Ja we weten het. Het is vooral een kwestie van bepaalde situaties voorkomen maar dan nog is het ook weleens vanuit het niets hoor (voor ons dan he?).
We hebben al een poging gedaan er 1 te herplaatsen, maar weet je, als je daar niet volledig achter staat kan je ieder weekend hordes mensen laten komen: niemand vind je goed genoeg heb ik gemerkt  :-[. En daarbij heb ik zoveel mee gemaakt met die meiden, heb er twee bloedmooie nestjes mee gehad, het voelt als een teef afdanken nadat ze fokteef is gewest - ofzo. We hopen nog steeds dat het zich toch zal stabiliseren.
Door vagebond
#3156516
Fijn dat het goed gaat met Lizzy.
Wat dat vechten betreft, dat is idd een stuk minder fijn. Ik zou toch gewoon proberen een hondje te herplaatsen, heb je niet familie of een goede vriend/vriendin waar je een van de teefjes kan plaatsen? Voor de honden ook beter. Dit komt nog maar zelden goed tussen teven.
Fijne vakantie en mss tot ziens op de los 10 oktober, groetjes Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door