Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3155962
Weer goed nieuws, mijn topper heeft net gepoept!!!! Het was een mooie, zachte drol, verbaasde mij erover hoeveel het eigenlijk al was...
Man man wat kun je toch blij zijn met ontlasting!
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156109
Weer een kleine update, ik blijf maar kleine dansjes doen :biggrin2: Het gaat elke dag een beetje beter. De nacht thuis is hij goed doorgekomen, vrouwtje daarin tegen is helemaal kapot. Ik ben super alert, verlies hem niet uit het oog en de heftige 2 weken beginnen een beetje op te breken. Maar we gaan langzaam vooruit, dus mij hoor je niet klagen, mijn beste vriend is er nog en daar ben ik heel blij mee!
Bink is, niet zo heel raar, nog erg zwak, slaapt heel veel, het liefst bij mij. Ik wil hem zo weinig mogelijk de kap om doen. Hij wil nog wel veel aan z'n pootjes likken waar het infuus heeft gezeten ( helaas beide poten) Doordat er zoveel is weg geschoren begint alles ook te kriebelen natuurlijk. Ik ben heel blij dag ik nog een weekje vrij ben!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3156123
Heel fijn om te horen dat het steeds wat beter gaat!
Hopelijk kun je nu zelf ook weer een beetje tot rust komen. Je doet het heel goed. Bink is een bofkont met zo'n baasje.  ;)
#3156138
Chantalletie schreef: Weer goed nieuws, mijn topper heeft net gepoept!!!! Het was een mooie, zachte drol, verbaasde mij erover hoeveel het eigenlijk al was...
Man man wat kun je toch blij zijn met ontlasting!
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
hi hi herkenbaar......hoe blij kun je zijn met een drol  :D

k heb zelfs een foto van een drol die ik vond in de huiskamer bij thuiskomst op de foto gezet en naar de dierenarts gestuurd  :biggrin2:
k had nml een kitten met een dwarslaesie waardoor de darmwerking niet je van het was
#3156139
Chantalletie schreef: Weer een kleine update, ik blijf maar kleine dansjes doen :biggrin2: Het gaat elke dag een beetje beter. De nacht thuis is hij goed doorgekomen, vrouwtje daarin tegen is helemaal kapot. Ik ben super alert, verlies hem niet uit het oog en de heftige 2 weken beginnen een beetje op te breken. Maar we gaan langzaam vooruit, dus mij hoor je niet klagen, mijn beste vriend is er nog en daar ben ik heel blij mee!
Bink is, niet zo heel raar, nog erg zwak, slaapt heel veel, het liefst bij mij. Ik wil hem zo weinig mogelijk de kap om doen. Hij wil nog wel veel aan z'n pootjes likken waar het infuus heeft gezeten ( helaas beide poten) Doordat er zoveel is weg geschoren begint alles ook te kriebelen natuurlijk. Ik ben heel blij dag ik nog een weekje vrij ben!
lekker van genieten en allebei bijtanken  ;)
Door nikèdog2000
#3156145
Chantalletie schreef: Weer een kleine update, ik blijf maar kleine dansjes doen :biggrin2: Het gaat elke dag een beetje beter. De nacht thuis is hij goed doorgekomen, vrouwtje daarin tegen is helemaal kapot. Ik ben super alert, verlies hem niet uit het oog en de heftige 2 weken beginnen een beetje op te breken. Maar we gaan langzaam vooruit, dus mij hoor je niet klagen, mijn beste vriend is er nog en daar ben ik heel blij mee!
Bink is, niet zo heel raar, nog erg zwak, slaapt heel veel, het liefst bij mij. Ik wil hem zo weinig mogelijk de kap om doen. Hij wil nog wel veel aan z'n pootjes likken waar het infuus heeft gezeten ( helaas beide poten) Doordat er zoveel is weg geschoren begint alles ook te kriebelen natuurlijk. Ik ben heel blij dag ik nog een weekje vrij ben!

fijn dat het al wat beter gaat
nu maar hopen op een volledig herstel
je kunt teetree olie op zijn kale pootjes smeren
dat haalt de jeuk weg
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156164
Net de schrik van mijn leven gehad. Bink lag rustig bij mij op het kleed voor de bank. Hij staat op en gaat ergens anders liggen, zie ik opeens een plas bloed!!! Ik direct de da gebeld en gezegd dat ik er aan kom.
Nu blijkt hij een kleine ontsteking onder de huid te hebben naast zijn naad (sorry ben zo van slag dat ik even niet meer op het woord kom). Gelukkig is de buikwand dicht. Ze hebben het schoongespoeld en hier heb ik ook weer een middeltje voor gekregen.

[img]http://URL=http://s1284.photobucket.com/user/Chantalletie/media/image_zpswavtczmt.jpeg[/img]
Hier zit Bink en bij die rode vlek druppelt bloed uit.

Afbeelding
Hier ligt Bink en kun je duidelijk het gastje zien, dit hebben ze schoon gespoeld.
Laatst gewijzigd door Chantalletie op do 24 sep 2015, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156179
Ooooh wat een drama dit!!! Echt vreselijk en helaas ook heel erg herkenbaar.

Hope, hij was toen amper 4, begon op een dag ook te braken. Het bleef maar duren. Virus, zei de da. Maar hij spuugde door de medicatie heen en hij at niet meer (en dat is voor een labrador echt alarmfase rood!
Hoe dan ook, na 9 dagen maakte onze da nadat we hem zo ongeveer gesmeekt hadden, Hope zijn buik open. En daar bleek iets de hele boel te verstoppen.

Hope haalde het, maar was ook echt kantje boord. Er was een flink stuk darm afgestorven en verwijderd.
Hij heeft een tijd het voer van de da (vloeibaar) gehad, later kreeg hij blikjes van dezelfde da. Nu is hij 10 en hij eet gewoon barf. Niets te merken van zijn darmen.

Wij hebben, toen het gevaar geweken was, een flink gesprek gehad met deze da. Uiteindelijk zei hij dat het inderdaad te lang had geduurd en kregen wij de kosten van alle onderzoeken die voor de operatie gedaan zijn, terug.

Beterschap met je vriendje, en ik zou later zeker met de da in gesprek gaan!
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3156223
Hope schreef: Ooooh wat een drama dit!!! Echt vreselijk en helaas ook heel erg herkenbaar.

Hope, hij was toen amper 4, begon op een dag ook te braken. Het bleef maar duren. Virus, zei de da. Maar hij spuugde door de medicatie heen en hij at niet meer (en dat is voor een labrador echt alarmfase rood!
Hoe dan ook, na 9 dagen maakte onze da nadat we hem zo ongeveer gesmeekt hadden, Hope zijn buik open. En daar bleek iets de hele boel te verstoppen.

Hope haalde het, maar was ook echt kantje boord. Er was een flink stuk darm afgestorven en verwijderd.
Hij heeft een tijd het voer van de da (vloeibaar) gehad, later kreeg hij blikjes van dezelfde da. Nu is hij 10 en hij eet gewoon barf. Niets te merken van zijn darmen.

Wij hebben, toen het gevaar geweken was, een flink gesprek gehad met deze da. Uiteindelijk zei hij dat het inderdaad te lang had geduurd en kregen wij de kosten van alle onderzoeken die voor de operatie gedaan zijn, terug.

Beterschap met je vriendje, en ik zou later zeker met de da in gesprek gaan!
Wat fijn dat Hope het gered heeft en nu al 10 is! Dat zijn erg fijne berichten om te lezen op dit moment! Ik wil inderdaad ook nog een gesprek, maar ik denk niet dat ik 'korting' krijg aangezien ik die dinsdag zelf besloot ab te nemen maar dat deed omdat ze zeiden dat er een ontsteking zat. Wat fijn dat jullie da zijn fout toegaf, dat hoor je niet vaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door