Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3149667
Hij krabt nu beduidend minder met het spul. Nah hij krabt eigenlijk alleen in situaties waarin je het ook als oversprong kan betitelen.
Dus jeuk voelt ie niet of pmeer.
Gister lekker gewassen, stinkt ie ook niet meer zo. Er komt echt een penetrante zure lucht van hem af. Bij de waterblazer heeft ie ook maar een paar keer voorzichtig en twijfelachtig neiging tot krabben gehad, waar dat normaal helemaal feest was. Dus de jeuk onderdrukken doet dat spul echt wel en snel.
Niet meer krabben dan kan huid ook helen en heeft ie ook wat rust. En ook hopen dat het spul nog wat doet aan zijn huidwondjes, maar dat duurt langer.
Hij is echt zo sloompies en rustig ( was ie al) maar denk dat ie nu bij aan het komen is van de afgelopen periode.  Komt wel erg vaak bij mij hangen zitten liggen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3150287
Je bedoeld apoquel? Ja, het is zo goed als het duur is  :biggrin2:

Het werkt hier ook echt als een trein. Ik heb het altijd in huis voor noodgevallen en geef het zeer zelden, maar als ik het dan geef is hij met een paar uur van de jeuk af.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3150300
Hope schreef: Je bedoeld apoquel? Ja, het is zo goed als het duur is  :biggrin2:

Het werkt hier ook echt als een trein. Ik heb het altijd in huis voor noodgevallen en geef het zeer zelden, maar als ik het dan geef is hij met een paar uur van de jeuk af.
Ja he  :o koop je ook goud voor oid :biggrin2:
Hij heeft nu de 2 weken kuur, daarna denk ik ook door te gaan in ieder geval september ( incl vakantie) maar dan is het de halve dosering van nu, scheelt toch weer wat  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3153115
Werkt goed het spul. Hij staat wel op lage dosering voor zijn gewicht 3 ipv 4 tabletten per dag.
Heb hem een paar keer betrapt op een krab achter zijn oor, zit idd een plekkie. (en nog af en toe wat ik wijt aan oversprong gedrag, -we gaan wandelen-)Maar het is echt van continue krabben naar eventueel 1x per dag eventjes gegaan. Hij begon wel meer te stinken dus heb hem vrijdag weer gewassen, dus denk dat het dan ook weer beter gaat. Komt erop neer dat ik hem dus momenteel eens per week moet wassen. Gelukkig vindt hij het niet zo heel erg  :biggrin2: De massage dan, uitspoelen vindt ie wel te lang duren wil hij al geblazen worden.
Maar de wondjes zijn ook veelal weg. Wel nog heel veel schilfers. En een wat bruinige kleur huid, waar zijn plekken zaten, behoorlijke oppervlakten zijn het. Als ik hem ingesopt en gewassen heb en uitspoel merk ik pas echt hoeveel vacht er verdwenen is, echt heel veel zichtbaar kale plekken. Heb een kale newfie.
En wat wel weer is, hij loopt niet meer achter tijdens de wandeling, hij liep al langzamer dan Kaio, slenter slenter, en droevig. Dat is wel weg nu  :) En merk verder geen bijwerkingen van het spul.
Straks mag ie dan naar 1,5 -3 tabletten per dag, en dat geef ik dan wel de hele vakantie dan maar en dan weer eens afbouwen hoop ik!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door