Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
#350800
Diesel heeft last van niet jeukende bultjes. Vooral op borst en ellebogen is het heel erg. Het zijn gewoon rode bultjes waar geen pus uitkomt. Na een week drogen ze uit en gaan ze weg.

Ik heb het idee dat het begonnen is sinds hij een slipketting draagt tijdens het trainen. Ik heb hem dus vanaf maandag maar een stoffen halfcheck omgedaan en het lijkt idd minder te worden. Ik zie nu alleen nog donkere vlekjes in plaats van bultjes.

Kan een hond allergisch zijn voor metaal? Net als een mens?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#350820
youp schreef: Diesel heeft last van niet jeukende bultjes. Vooral op borst en ellebogen is het heel erg. Het zijn gewoon rode bultjes waar geen pus uitkomt. Na een week drogen ze uit en gaan ze weg.

Ik heb het idee dat het begonnen is sinds hij een slipketting draagt tijdens het trainen. Ik heb hem dus vanaf maandag maar een stoffen halfcheck omgedaan en het lijkt idd minder te worden. Ik zie nu alleen nog donkere vlekjes in plaats van bultjes.

Kan een hond allergisch zijn voor metaal? Net als een mens?
Ja dat kan.
En als het over gaat als je die slipketting niet meer omdoet dan denk ik dat hij er inderdaad niet tegenkan.
Met een halfcheck kun je overigens prima trainen.

Barfplaats wordt gesponsord door